Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #81 Del Skrevet 1. november 2009 JA til norleninger..kanskje fordi jeg har slekt fra troms og blir supersjarmert a dialekta..selv er jeg fra nordland, og dialekta i nordland varierer ENORMT. han jeg er betatt a nå, kommer fra lofoten...sikle...vi bor begge i oslo..så det er godt å snakke m en som skjønner alt jeg sier, i stedet for å høre "unnskyld?". OG jeg er lei a " ka du tru?!"...får det spørsmålet hele tia.. hvem sier sånn? hvor er d fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nordlending selv Skrevet 1. november 2009 #82 Del Skrevet 1. november 2009 Jada, jeg tror absolutt jeg kunne blitt sammen med en nordlending. Syns generelt nordlendinger er et sjarmerende folkeslag, uformelle, hyggelige, gjestfrie, og full av humor og selvironi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2009 #83 Del Skrevet 1. november 2009 Nei, synes de er vulgære, harry og fryktelig usiviliserte. Dialekten er breial...hadde ikke orket det. - "Æ vill no kjøss dæ mi kjære kjærring, ska bærre dræp fesken før vi spis i kvæll" er ikke spesielt sexy... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest goodness Skrevet 2. november 2009 #84 Del Skrevet 2. november 2009 Nei, synes de er vulgære, harry og fryktelig usiviliserte. Dialekten er breial...hadde ikke orket det. - "Æ vill no kjøss dæ mi kjære kjærring, ska bærre dræp fesken før vi spis i kvæll" er ikke spesielt sexy... Nei, det er nok ikke spesielt sexy men det er nok heller ikke mange som kommer med den setningen til kona si akkurat. Jeg bryr meg ikke om hvilken dialekt den jeg faller for har eller hvilken landsdel han kommer fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 2. november 2009 #85 Del Skrevet 2. november 2009 Nei, det er nok ikke spesielt sexy men det er nok heller ikke mange som kommer med den setningen til kona si akkurat. Jeg bryr meg ikke om hvilken dialekt den jeg faller for har eller hvilken landsdel han kommer fra. jeg hører fra disse innleggene at det fortsatt er mange fordommer mot nordlendinger ute og går. Vi banner ikke såå mye. vi snakker mer normalt enn som så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest finnmarking Skrevet 3. november 2009 #86 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Innlegg redigert, se reglene om språk. vimse-mod. Endret 4. november 2009 av vimse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2009 #87 Del Skrevet 3. november 2009 Nordlendinger? Nei, takk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2009 #88 Del Skrevet 4. november 2009 jeg hører fra disse innleggene at det fortsatt er mange fordommer mot nordlendinger ute og går. Vi banner ikke såå mye. vi snakker mer normalt enn som så. Kjenner mange nordlendinger, og de ser ut som torskeansikter alle sammen. Fesk fra havet. De eier ikke manerer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. november 2009 #89 Del Skrevet 4. november 2009 Kjenner mange nordlendinger, og de ser ut som torskeansikter alle sammen. Fesk fra havet. De eier ikke manerer.. takk for "komplimentet" torskeansikter. lurer på hva du ser ut som Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ethereal Skrevet 4. november 2009 #90 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg er forelsket i en nordlending :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. november 2009 #91 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg er forelsket i en nordlending :rødme: good for you Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloodless Skrevet 4. november 2009 #92 Del Skrevet 4. november 2009 Fysj, nordlendinger. Virkelig the scum of the earth. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. november 2009 #93 Del Skrevet 4. november 2009 Fysj, nordlendinger. Virkelig the scum of the earth. da er du hvor du enn kommer fra også scum of the earth så det såh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloodless Skrevet 4. november 2009 #94 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg er da vel nordlending... førr hælvette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 4. november 2009 #95 Del Skrevet 4. november 2009 Jeg er da vel nordlending... førr hælvette! åja oops Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Periwinkle Skrevet 4. november 2009 #96 Del Skrevet 4. november 2009 Jada, en herlig nordlending som bor fra midten og ned i landet hadde ikke vært dumt;) Elsker den dialekta og kjenner kjempemange hyggelige nordlendinger. Ellers så liker jeg Fredrikstadsdialekta Bilær og båter som tutær og bråkær hile væææien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Tuppa_* Skrevet 4. november 2009 #97 Del Skrevet 4. november 2009 Jammen, dette er jo bare èn av mange måter å hilse på... Og som han sa, gutten som hadde forlatt hjembygda i nord, for så å dukke opp i morens 70-årslag mange år senere, der han innledet sin høytidelige tale med disse ordene: "Du mamma du mamma, du hællvetes mamma....." For meg er det helt normalt å kunne kalle noen for en hæstpeis, fjonfetta eller liknende. Og ja, jeg er 100% nordlænning. De jeg kjenner og omgås med, vet at jeg ikke mener å være frekk eller noe, det er bare min måte å være på. Joda, litt storkjeftet kan vi nok virke, men det er som regel i festlige lag eller blandt kjente vi utfolder oss på den måten.. Kunne aldri falt meg inn å sagt noe sånt til en søring. Ser det nesten for meg: "næmmen hei! Længe sia æ ha sett dæ no din sløkkis. Ka du kuke me førr tia?" Hadde vel blitt akutten neste... Får vel slenge med at jeg hadde aldri klart en søring som samboer. Får litt fnatt av å høre på dem... Eller så kan det være at de fleste gutter jeg har møtt som var sørfra virket direkte "klæpphæsli", i mangel på ett bedre ord... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sørlandsjente Skrevet 4. november 2009 #98 Del Skrevet 4. november 2009 Da skulle han hatt en veldig VELDIG god personlighet (noe må jo veie opp for dialekten). Jeg ville heller aldri bodd der oppe, huff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 5. november 2009 #99 Del Skrevet 5. november 2009 Da skulle han hatt en veldig VELDIG god personlighet (noe må jo veie opp for dialekten). Jeg ville heller aldri bodd der oppe, huff. fins da andre dialekter som er verre enn nordlandsdialekten. dessuten er det veldig overfladisk å dømme etter dialekten til folk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A. Caron Skrevet 5. november 2009 #100 Del Skrevet 5. november 2009 For meg er det helt normalt å kunne kalle noen for en hæstpeis, fjonfetta eller liknende. Og ja, jeg er 100% nordlænning. De jeg kjenner og omgås med, vet at jeg ikke mener å være frekk eller noe, det er bare min måte å være på. Joda, litt storkjeftet kan vi nok virke, men det er som regel i festlige lag eller blandt kjente vi utfolder oss på den måten.. Kunne aldri falt meg inn å sagt noe sånt til en søring. Ser det nesten for meg: "næmmen hei! Længe sia æ ha sett dæ no din sløkkis. Ka du kuke me førr tia?" Hadde vel blitt akutten neste... Får vel slenge med at jeg hadde aldri klart en søring som samboer. Får litt fnatt av å høre på dem... Eller så kan det være at de fleste gutter jeg har møtt som var sørfra virket direkte "klæpphæsli", i mangel på ett bedre ord... Så enig så enig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå