Adriana90 Skrevet 24. november 2009 #141 Del Skrevet 24. november 2009 Haha! mye morsomt å lese her!! er nordlending selv, og kan ut i fra egen observasjon si at folk her sort sett ser helt vanlig og veldig flidde ut, og dusjer regelmessig! kan jo også slenge på at det er nok yderst få nordlendinger som faktisk oppfører seg som den morsomme stereotypen vi ser på tv dessuten, hvorfor er det så ille å spise fisk? det er jo sunnere og mer eksklusivt enn kjøtt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lise_ Skrevet 24. november 2009 #142 Del Skrevet 24. november 2009 Kunen aldri tenkt meg å bli kjæreste med en nordlending. Ikke som ONS engang...de banner og lukter og er uflidde. Mange har samiske aner og spiser bare fesk. Skam deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #143 Del Skrevet 29. november 2009 Nei, kunne ikke tenke meg å date en nordlending... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #144 Del Skrevet 29. november 2009 Dette var gøy. Uansett hvor mye dere diskuterer, så har dere feil uansett. Jeg er fra nord-norge og bor på østlandet nå. Kan absolutt finne fordeler og ulemper(og likheter!) ved både nordlendinger og søringer. Noe jeg har lagt merke til er at folk er utrolig opptatt av dialekter og "godmodig mobbing" av plassen den andre kommer fra. Selv har jeg egentlig aldri tenkt så veldig mye på sånt.. Jeg tar folk for det de er, no more, no less. =) Og de søringene som rakker ned på nordlendinger, er som oftest folk som aldri har satt sine ben i nord-norge. Nuff said Dialekter er forresten fascinerende. Og ja, jeg kunne absolutt vært sammen med en nordlending. Om han bare holder seg for god til å kaste seg med i sånne diskusjoner som denne her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #145 Del Skrevet 29. november 2009 Og de søringene som rakker ned på nordlendinger, er som oftest folk som aldri har satt sine ben i nord-norge. Som du ser i tråden har mange av de søringene som svarer negativt om nordlendinger selv bodd i Nord-Norge, så de vet nok hva de snakker om. Jeg har bodd i Nord-Norge (studerte og jobbet i to år), og kan med hånden på hjertet si at jeg aldri i verden ville ha ønsket å gifte meg med en nordlending. Alt er så annerledes der oppe og mennene er for ramsalte og uvørne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gnipanjo_* Skrevet 29. november 2009 #146 Del Skrevet 29. november 2009 Aner ikkje. Men godt mulig.. Har bare møtt ein nordlending i mitt liv og forsto ikkje så mye av det han sa pga dialekten.. Så det må da være eineste grunnen isåfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gnipanjo_* Skrevet 29. november 2009 #147 Del Skrevet 29. november 2009 Dette er moro, lo så jeg satte kaffen i vranghalsen.Tenk at noen har slike synspunkt på folk fra andre deler av landet!! Lever vi i samme tidsalder eller er du bare ute for å skape debatt? Tenk på hva som gir grobunn for konflikter og krig.Vil du virkelig forbli en av dem som står for slike merkelige synspunkt? Alle har vi hatt negative opplevelser med våre medmennesker, men det du drar som konklusjon er bare så pusslete og dumt.Håper du snart møter noen som gir deg bedre synspunkt på andre mennesker.Nå er du bare liten,ensom og fryktelig skuffet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest-igjen Skrevet 29. november 2009 #148 Del Skrevet 29. november 2009 jeg aldri i verden ville ha ønsket å gifte meg med en nordlending. Alt er så annerledes der oppe og mennene er for ramsalte og uvørne. Ramsalte og uvørne Den var god Men dere kan jo ikke generalisere hele nord-norge heller(ja, jeg vet hvilket underforum denne tråden er på). Jeg kan ikke fatte hvordan dere kan tro at vi nordlendinger går rundt og "ramsalte" hele gjengen. Vil også si en ting: HVORFOR fisk? Jeg hater fisk. Jeg vet om mange som hater fisk. Ikke at vi ikke dusjer? Skal jeg begynne å dusje flere ganger om dagen istedenfor den ene gangen jeg sverger til? Men for å ta det på en "nordnorsk" måte: Dåkker e fan steinhakke tullat hele gjengen! Get reaaal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #149 Del Skrevet 29. november 2009 Men for å ta det på en "nordnorsk" måte: Dåkker e fan steinhakke tullat hele gjengen! Nettopp uttrykk som dette er grunnen til at jeg aldri kunne ha datet en nordlending. Turn off!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #150 Del Skrevet 29. november 2009 Nettopp uttrykk som dette er grunnen til at jeg aldri kunne ha datet en nordlending. Turn off!! Fordi noen nordlendinger uttrykker seg på denne måten, tror du at alle nordlendinger gjør det. En så lav resonneringsevne ville vært turn off for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest-igjen Skrevet 29. november 2009 #151 Del Skrevet 29. november 2009 Nettopp uttrykk som dette er grunnen til at jeg aldri kunne ha datet en nordlending. Turn off!! Haha. Tror du seriøst at vi går rundt og snakker sånn? Og btw, "turn off" er turn off for meg. Oppbrukt uttrykk.. Men er vel mest unger som bruker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A. Caron Skrevet 29. november 2009 #152 Del Skrevet 29. november 2009 Gud bedre for en drittråd....!! Vel, jeg er fra nordnorge og har bodd på østlandet i mange år nå. Èn ting er ihvertfall klinkende klar, jeg klarer utmerket godt å "se" de mislykka, selvopphøyde krekene som skriver de mest negative innleggende i denne tråden. Og denne typen mennesker har jeg også "satt på plass" opptil flere ganger i sammenhenger der de har begynt å slenge med leppa og komme med de forlengst utdaterte, uoppfinnsomme og i tillegg feilsiterte forsøkene på å etterape ord og setninger fra vår vakre, fargerike dialekt. Dette er mennesker som også på mange andre områder ynder å tråkke ned folk som ikke er, gjør, og oppfører seg akkurat likt dem selv. Snevre selvopptatte krek som aldri har vært utenfor sin egen bygrense, og som heller ikke har den minste interesse av andre kulturer, folkeferd eller verdisyn. Det sku fan skjæri mæ ha vør en sainn førrnøyels og kuinna sparska dåkk så hardt i ræva at dåkk hadd fått mainnskjitsmak i kjæftn i et år fræmover, og ætterpå kuinn dåkk ha sott og ronka kobbkuk te akkompanjemang av dåkkers egen ræmjanes "å giid a meg, fillern assa" bedretne sytanes babyspråk, førrbainnade gneillerpeisa!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #153 Del Skrevet 29. november 2009 Ja ja ja, skikkelig ekserter. Djees Som du ser i tråden har mange av de søringene som svarer negativt om nordlendinger selv bodd i Nord-Norge, så de vet nok hva de snakker om. Jeg har bodd i Nord-Norge (studerte og jobbet i to år), og kan med hånden på hjertet si at jeg aldri i verden ville ha ønsket å gifte meg med en nordlending. Alt er så annerledes der oppe og mennene er for ramsalte og uvørne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A. Caron Skrevet 29. november 2009 #154 Del Skrevet 29. november 2009 Alt er så annerledes der oppe og mennene er for ramsalte og uvørne. Å giiid a meg assa, ja klart det måtte vært tøft for deg å omgås ekte mannfolk, ja sikkert regelrett skremmende, fy a meg ass... Nei hold deg til de metroseksuelle, sminka, rosakledte dottene av noen femikladder du, så kan dere leve i sus og dus og diskutere sminke, parfyme og hårstyling mens dere nipper til caffe latten deres. Et liv i harmoni, yepp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #155 Del Skrevet 29. november 2009 hihi. Er så fantastisk å lese når en søring skriver "liker ikke dialekten" eller "kunne aldri bodd i nordnorge". HÆÆ?? åssn dialekt? brønnøy? vefsning? ranvering? bodø? narvik, harstad,tromsø,finnmark osv? Er ikke samme dialekt det vel! Kunne aldri bodd i nordnorge? _Hvor_ i nordnorge? det er da ikke en by, det er halve landet vi snakker om her. Jeg er født og oppvoks sør i nordnorge, men har bodd i sørnorge (oslo, stavanger og bergen) i langt over ti år. Den sinnssykt flotte naturen de som bor i nord har så UTROLIG uendelig mye bedre enn de parkflekkene søringene kaller natur De fleste har store fine hager og eneboliger som ville kosta 10 mill hadde det vært i oslo, og barna vokser opp i vakre trygge omgivelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #156 Del Skrevet 29. november 2009 Jeg liker ikke den kulturen de har i nord-norge det byr meg imot, det blir kultukræsj uansett. Nei, kunne aldri blitt sammen med en nordlending. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #157 Del Skrevet 29. november 2009 Jeg hadde ikke hatt problemer med å bli sammen med en nordlending. Hvor personen kommer fra har da ikke noe å si, så sant han har egenskaper og interesser som er forenelig med mine. Men, jeg hadde nok vært vanskelig med tanke på flytting. Jeg har ikke noe ønske om å bo i Nord-Norge. Jeg er et by-menneske, og trives ikke på mindre steder. Tromsø er en kjempekoselig by, og der hadde jeg gjerne klart meg. Men, det er rett og slett for langt unna for meg. Langt borte fra mine venner og familie, fra det store utland osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #158 Del Skrevet 29. november 2009 HÆÆ?? åssn dialekt? brønnøy? vefsning? ranvering? bodø? narvik, harstad,tromsø,finnmark osv? Er ikke samme dialekt det vel! Kunne aldri bodd i nordnorge? _Hvor_ i nordnorge? Alle! Overralt! Samer, snøscootere og knivkamp i Alta utenfor utestedene en lørdag kveld, unge tenåringsalenemødre og hele NAV-klientbasens hjemsted? Nei takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A. Caron Skrevet 29. november 2009 #159 Del Skrevet 29. november 2009 Alle! Overralt! Samer, snøscootere og knivkamp i Alta utenfor utestedene en lørdag kveld, unge tenåringsalenemødre og hele NAV-klientbasens hjemsted? Nei takk. Så Alta er dermed "Alle! Overralt!"? Morsomt å registrere hvor ufattelig dårlig det står til med både stedssans, geografiske kunnskaper og kjennskap til hele nordnorges folkeferd, det må jeg virkelig si. Du føyer deg elegant inn i rekka av folk totalt uten kjennskap til det de preiker om her. Det eneste dere står igjen med er hva jeg har nevnt før, nemlig en abnorm trang til å rakke ned på alt og alle som ikke deler naboskap, språk og væremåte med dere selv... Men værsågod, bare fortsett, ingen nordlending med hodet på rett kjøl vil ha noe med deg/dere å gjøre heller, og det trenger vi heldigvis ikke, da det enda finnes vettuge folk å omgås her sør. Null problem for oss å unngå dere, dere syns på kilometers avstand Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest-igjen Skrevet 30. november 2009 #160 Del Skrevet 30. november 2009 Men værsågod, bare fortsett, ingen nordlending med hodet på rett kjøl vil ha noe med deg/dere å gjøre heller, og det trenger vi heldigvis ikke, da det enda finnes vettuge folk å omgås her sør. Null problem for oss å unngå dere, dere syns på kilometers avstand Signerer den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå