Gå til innhold

Kunne du aldri blitt sammen med en nordlending?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest lykkelitn
Kunen aldri tenkt meg å bli kjæreste med en nordlending. Ikke som ONS engang...de banner og lukter og er uflidde. Mange har samiske aner og spiser bare fesk.

dette kan jo ikke være særiøst...

jeg er fra finnmark men har mitt opphav i lofoten.

så jeg må bare spørre, hvor gammel er du egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er bare nysgjerrig på om det er noen som aldri kunne tenke seg å bli sammen med en nordlending. For jeg har registrert at det eksisterer en del fordommer mot nordlendinger. Så da tipper jeg det er noen som velger dem bort som partnere også?

Vært sammen med en i fire år, og etter det inntrykket jeg fikk av syn på ting og tang ville jeg ikke prøvd det igjen. Jeg som gjorde det slutt forresten. Aner at noen kanskje kunne tro at det er i ren bitterhet jeg skriver dette. For min del er det sant at like barn leker best. Og nå har jeg funnet en sørlending som er mer lik meg selv, på godt og vondt. Det er mange kjekkaser oppe i nord, men er noen som er prega av innavl også til de grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykkelitn
Det har vel neppe noe med at de synes de har mer rett til å bruke saftige gloser. Det er vel heller det at nordlendinger generelt har et vesentlig større spekter å ta av når det gjelder å få uttrykt seg i "oppglødde" situasjoner.

Og skal jeg være ærlig, det ER da jaggu mer "smell" av ei skikkelig kraftremse uttalt av en nordlending enn når en østlending tar ordentlig sats, for så å lire av seg ynkelige "filler`n ass"... :fnise:

haha, jah, eller kansje ¨Pokker¨:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunen aldri tenkt meg å bli kjæreste med en nordlending. Ikke som ONS engang...de banner og lukter og er uflidde. Mange har samiske aner og spiser bare fesk.

Jeg nøyer meg med et lite.... ka farsken.... men så er jeg bare halvt nordlending.... resten av meg er forresten trønder. HA HA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er verke nordlending eller neger, men jeg synes at dere er dumme å diskriminere andre mennesker som ikke er fra samme sted som dere.

Jeg hadde ikke sjanse til å velge å være norsk, neger, nordlending eller bergenser, fordi Gud spurte meg ikke om hvem jeg ville være før jeg ble født. Jeg tror ikke dere heller. Så hvorfor diskriminerer andre????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er generelt ikke overbegeistret for nordlendinger, men jeg har vært interessert i et par stykker, så det kommer helt an på personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er verke nordlending eller neger, men jeg synes at dere er dumme å diskriminere andre mennesker som ikke er fra samme sted som dere.

Jeg hadde ikke sjanse til å velge å være norsk, neger, nordlending eller bergenser, fordi Gud spurte meg ikke om hvem jeg ville være før jeg ble født. Jeg tror ikke dere heller. Så hvorfor diskriminerer andre????

Som kollega eller venn spiller det ingen rolle for meg hvor folk er fra, hva slags dialekt de har eller hvilken hudfarge de har. Når det gjelder hvem jeg ønsker meg som livspartner er saken annerledes, da ønsker jeg meg en person som er ganske lik som meg selv. Og dette forumet heter faktisk "Skråblikk og generaliseringer", og da tar folk hardere i når de skriver innlegg.

Det er sikkert noen mennesketyper du selv ikke liker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Caron
Som kollega eller venn spiller det ingen rolle for meg hvor folk er fra, hva slags dialekt de har eller hvilken hudfarge de har. Når det gjelder hvem jeg ønsker meg som livspartner er saken annerledes, da ønsker jeg meg en person som er ganske lik som meg selv. Og dette forumet heter faktisk "Skråblikk og generaliseringer", og da tar folk hardere i når de skriver innlegg.

Det er sikkert noen mennesketyper du selv ikke liker?

Dette er det mest idiotiske innlegget jeg noensinne har sett her inne...

Så det er altså personlige ulikheter i ALLE nordlendinger ift deg selv? Og nordlendinger totalt er altså en egen mennesketype?

Kjenner jeg gløder innvendig av å lese slike lavpanna "hevet over alle jeg ikke har stemplet GODKJENT i panna på" - innlegg.

Og ja, du ga meg akkurat en "mennesketype" å ikke like. Gjett hvilken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dizzie.o_0

Som same, kven og originalt finnmarking; nei, jeg kunne ikke tenkt meg å være sammen med en nordlending, har vært med nok og det har aldri endt godt. Makan til selvgode arrogante idioter skal du lete lenge etter... :filer:

Nå skal det også sies at det da har vært snakk om gutter, de på 30+ fra nord er nok mer å samle på enn noen fra sør. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud da menneske, du er jo akkurat like fordomsfull du som flere andre i denne tråden. Kommer selv fra en VESTLANDSBYGD og de fleste jeg kjenner tar alt med en klype salt, de har selvironi som det holder, og er i allefall ikke gjerrige. Dette er sånn den typiske østlendigen ser på oss som kommer fra Vestlandet på, helt feil, og fordomsfullt, og de fleste har vel aldri eller sjeldent vært på Vestlandet... Tror det er viktig å huske på at vi er et svært lite land, med veldig få innbyggere i forhold til de fleste andre land, og så utrolig forskjellige er vi faktisk ikke. Gudameg!

Leste du ikke siste avsnittet? :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner til mange nordlendinger i vestlandet. Blant annet familien min. Hele gjengen er nordlendinger men bor i bergen :P

Men seriøst, syns nordlansk er veldig sjarmerende. Spesielt den utvannede, slik som min familie snakker. Ikke for brautende, men koselig og behagelig dialekt. Liker ikke tromsøværing dialekten da, den er litt for brautende. Er selv bergenser, men hater å høre det på tv. Tilogmed datteren min spør meg om vi virkelig høres sånn ut. Men ikke helt sier jeg da, for vi har veldig utvannet bergensk dialekt, jeg iallefall.

Uansett, tilbake til pointet: Jeg kunne vært med en nordlending så lenge kjeften ikke tar bort alt det sjarmerende. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri.

Hørte tilfeldigvis to menn snakke sammen på bussen hjem fra jobb fredag. Den ene var nordlending...og grøsset bare jeg hørte dialekten, den er grusom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest utflyttet Tromsøværing
Hørte tilfeldigvis to menn snakke sammen på bussen hjem fra jobb fredag. Den ene var nordlending...og grøsset bare jeg hørte dialekten, den er grusom.

Er det noe jeg er fornøyd med, så er det dialekten min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene var nordlending...og grøsset bare jeg hørte dialekten, den er grusom.

Til opplysning er det flere forskjellige dialekter i Nord-Norge. Nordlandsdialekten er helt forskjellig fra Finnmarksdialekten. Og i Tromsø snakker de helt annerledes igjen. Men skjønner godt at det høres helt likt ut for folk som har forferdelig dårlig språkøre og heller ikke er vant med å ferdes over geografiske avstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på personen.

Som nevnt tidligere hadde det vært verre med en bergenser. Har ikke noe imot nordlendinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...