Gjest nord-norgianer Skrevet 5. november 2009 #101 Del Skrevet 5. november 2009 Kunen aldri tenkt meg å bli kjæreste med en nordlending. Ikke som ONS engang...de banner og lukter og er uflidde. Mange har samiske aner og spiser bare fesk. Herregud, er du TILBAKESTÅENDE? Langt i fra alle banner, lukter, er uflidde osv. NOEN såklart, men slik er det over hele Norge! Mange har samiske aner, men DU ser for pokker ikke forskjell på en med samiske aner og en uten!??? Noen spiser mye fisk, andre spiser lite fisk... MEN DU SYNS VEL KEBAB ER SÅ MYE BEDRE?? Du er sikkert en sånn som tror det vandrer isbjørner i Tromsøs gater? H-E-R-R-E-G-U-D Uansett så er det sykt få i Nord-Norge som synes noe godt om de SØR, FORDI DE TROR ALT DREIER SEG OM DEM OG AT DE HAR HOVEDSTADEN NÆRMEST OG DER ER DET JO MASSE DOP OG FAENSKAP? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 5. november 2009 #102 Del Skrevet 5. november 2009 Herregud, er du TILBAKESTÅENDE? Langt i fra alle banner, lukter, er uflidde osv. NOEN såklart, men slik er det over hele Norge! Mange har samiske aner, men DU ser for pokker ikke forskjell på en med samiske aner og en uten!??? Noen spiser mye fisk, andre spiser lite fisk... MEN DU SYNS VEL KEBAB ER SÅ MYE BEDRE?? Du er sikkert en sånn som tror det vandrer isbjørner i Tromsøs gater? H-E-R-R-E-G-U-D Uansett så er det sykt få i Nord-Norge som synes noe godt om de SØR, FORDI DE TROR ALT DREIER SEG OM DEM OG AT DE HAR HOVEDSTADEN NÆRMEST OG DER ER DET JO MASSE DOP OG FAENSKAP? godt sagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #103 Del Skrevet 5. november 2009 Kunen aldri tenkt meg å bli kjæreste med en nordlending. Ikke som ONS engang...de banner og lukter og er uflidde. Mange har samiske aner og spiser bare fesk. Da må jeg nesten få spørre deg hva er galt med samer og folk som spiser fisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 5. november 2009 #104 Del Skrevet 5. november 2009 Når trollmor har lagt sine 11 små troll... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 5. november 2009 #105 Del Skrevet 5. november 2009 Herregud, er du TILBAKESTÅENDE? Langt i fra alle banner, lukter, er uflidde osv. NOEN såklart, men slik er det over hele Norge! Mange har samiske aner, men DU ser for pokker ikke forskjell på en med samiske aner og en uten!??? Noen spiser mye fisk, andre spiser lite fisk... MEN DU SYNS VEL KEBAB ER SÅ MYE BEDRE?? Du er sikkert en sånn som tror det vandrer isbjørner i Tromsøs gater? H-E-R-R-E-G-U-D Uansett så er det sykt få i Nord-Norge som synes noe godt om de SØR, FORDI DE TROR ALT DREIER SEG OM DEM OG AT DE HAR HOVEDSTADEN NÆRMEST OG DER ER DET JO MASSE DOP OG FAENSKAP? Hva i all verden er det du skriver? Du kan ikke uttale deg om alle i nord. Trodde fordommens tid var over... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 5. november 2009 #106 Del Skrevet 5. november 2009 Herregud så tragisk denne tråden eeeer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 5. november 2009 #107 Del Skrevet 5. november 2009 Herregud så tragisk denne tråden eeeer! ja den er helt latterlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2009 #108 Del Skrevet 5. november 2009 Himmel og hav! Er det virkelig mulig og ikke ha større kapasitet og horisont enn at man må gå rundt og tro at nordlenninger er mere sjuskede enn andre! Du har tydeligvis aldri vært i et typisk nordnorsk hjem en fredag ettermidag. Da er dukene stivet,rent (utetørket)og stivstrøket sengetøy er på. Ikke et støvfnugg og se, og husket lukter av grønnsåpe. Dette er gammel skikk, og er godt forankret. Ikke som her på østlandet som maler over om det blir skittent. Dessuten har nordlendingene bidratt stort til Norges kulturliv, og har avlet store musikere og skuelspillere. Ja,sågar en supermodell (i verdensklasse selvsagt) har de også. Så ikke så ovenifra og ned takk! Ingen grunn til det! At enkelte snakker på en måte som oppfattes som grov og lite flatterende, er noe de gjør seg i mellom fordi de syns det er gøy, og for å utfordre seg selv og helst likesinnede. Kan ikke se at denne måten er værre å snakke på enn kebab-norsken ungdommen rundt hovedstaden bruker. Min personlige turn off-kandidat, er vestlendingen. Bygdevestlendignen, den humorløse tørrpinnen av en gjerrigknark. Men det er min preferanse, og jeg mener ikke nødvendigvis at alle er slik. Jeg kunne aldri overse noen på et slikt grunnlag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 6. november 2009 #109 Del Skrevet 6. november 2009 Himmel og hav! Er det virkelig mulig og ikke ha større kapasitet og horisont enn at man må gå rundt og tro at nordlenninger er mere sjuskede enn andre! Du har tydeligvis aldri vært i et typisk nordnorsk hjem en fredag ettermidag. Da er dukene stivet,rent (utetørket)og stivstrøket sengetøy er på. Ikke et støvfnugg og se, og husket lukter av grønnsåpe. Dette er gammel skikk, og er godt forankret. Ikke som her på østlandet som maler over om det blir skittent. Dessuten har nordlendingene bidratt stort til Norges kulturliv, og har avlet store musikere og skuelspillere. Ja,sågar en supermodell (i verdensklasse selvsagt) har de også. Så ikke så ovenifra og ned takk! Ingen grunn til det! At enkelte snakker på en måte som oppfattes som grov og lite flatterende, er noe de gjør seg i mellom fordi de syns det er gøy, og for å utfordre seg selv og helst likesinnede. Kan ikke se at denne måten er værre å snakke på enn kebab-norsken ungdommen rundt hovedstaden bruker. Min personlige turn off-kandidat, er vestlendingen. Bygdevestlendignen, den humorløse tørrpinnen av en gjerrigknark. Men det er min preferanse, og jeg mener ikke nødvendigvis at alle er slik. Jeg kunne aldri overse noen på et slikt grunnlag! Herregud da menneske, du er jo akkurat like fordomsfull du som flere andre i denne tråden. Kommer selv fra en VESTLANDSBYGD og de fleste jeg kjenner tar alt med en klype salt, de har selvironi som det holder, og er i allefall ikke gjerrige. Dette er sånn den typiske østlendigen ser på oss som kommer fra Vestlandet på, helt feil, og fordomsfullt, og de fleste har vel aldri eller sjeldent vært på Vestlandet... Tror det er viktig å huske på at vi er et svært lite land, med veldig få innbyggere i forhold til de fleste andre land, og så utrolig forskjellige er vi faktisk ikke. Gudameg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nord-norgianer Skrevet 6. november 2009 #110 Del Skrevet 6. november 2009 Hva i all verden er det du skriver? Du kan ikke uttale deg om alle i nord. Trodde fordommens tid var over... JEG SA AT: DET ER SYKT FÅ.. Og dette er MIN mening der JEG sier hva jeg MENER! LES nøye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 6. november 2009 #111 Del Skrevet 6. november 2009 JEG SA AT: DET ER SYKT FÅ.. Og dette er MIN mening der JEG sier hva jeg MENER! LES nøye Og min mening er helt motsatt av din mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nord-norgianer Skrevet 6. november 2009 #112 Del Skrevet 6. november 2009 Og min mening er helt motsatt av din mening. Og jeg repspekterer din mening.. (: Bare det at min mening er best uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloodless Skrevet 7. november 2009 #113 Del Skrevet 7. november 2009 Usj. At alle skal ha fordommer mot alt som ikke er 100% likt det de er vant til, blir jo bare latterlig. Østlendinger liker ikke nordlendinger, nordlendinger liker ikke østlendinger. Og ingen liker Bergensere, tydeligvis. Muslimer liker ikke amerikanere, og alle arabere er terrorister. For ikke å nevne at alle innvandrere stjeler. Er det rart det er krig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*appifany* Skrevet 7. november 2009 #114 Del Skrevet 7. november 2009 Og jeg repspekterer din mening.. (: Bare det at min mening er best uansett! Usj. At alle skal ha fordommer mot alt som ikke er 100% likt det de er vant til, blir jo bare latterlig. Østlendinger liker ikke nordlendinger, nordlendinger liker ikke østlendinger. Og ingen liker Bergensere, tydeligvis. Muslimer liker ikke amerikanere, og alle arabere er terrorister. For ikke å nevne at alle innvandrere stjeler. Er det rart det er krig? Jeg liker bergensere Jeg liker egentlig alle, jeg. Kan ikke i farten komme på noen jeg ikke liker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #115 Del Skrevet 7. november 2009 Nå snakkes det jo om nordlendinger, og er enig med de som ikke ville ha vært i lag med en nordlending. De er for dytre og tunge - nordmenn er jo det i utgangspunktet, også i Oslo, men i nord er det ennå verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heisansveisan Skrevet 7. november 2009 #116 Del Skrevet 7. november 2009 Nå snakkes det jo om nordlendinger, og er enig med de som ikke ville ha vært i lag med en nordlending. De er for dytre og tunge - nordmenn er jo det i utgangspunktet, også i Oslo, men i nord er det ennå verre. Jeg skjønte INGENTING av det innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 7. november 2009 #117 Del Skrevet 7. november 2009 Nordlandsdialekt :rødme: Kunne nok blitt sammen med en nordlending ja,hvis alt annet stemte så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2009 #118 Del Skrevet 7. november 2009 Jeg skjønte INGENTING av det innlegget Nordmenn er dystre/tunge, men nordlendinger er ennå verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2009 #119 Del Skrevet 9. november 2009 Nei, kunne ikke det. Liker ikke dialekten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cand.t.p Skrevet 10. november 2009 #120 Del Skrevet 10. november 2009 Hei, folkens. Lær dere å ignorer trollene, og heller hold dere til trådstarters opprinnelige spørsmål. Bør være opp til moddene å lære folk folkeskikk. Forøvrig synes jeg utvilsomt lofotværinga er de deiligste damene i hele Norge. Dialekten og lynnet er en killer combo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå