Monica1968 Skrevet 26. oktober 2009 #41 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Jeg kunne fint vært sammen med en nordlending, men jeg kunne aldri tenkt meg å bo i Nord-Norge, så geografien gjør at det kunne blitt vanskelig... Om han derimot var bosatt i Bergen, hadde han i utgangspunktet stilt på lik linje med andre menn. Endret 26. oktober 2009 av Rachel1968 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 26. oktober 2009 #42 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg tror jeg heller ville valgt en sporty , kjekk same foran en østlending . Siden jeg er nordnorsk og halvt samisk kanskje selv . Eks han Ole Henrik Magga : ) Han er jo sexy og kjekk - ihvertfall da han var ung ... Nordlendinger og samer av hannkjønn - er åpenbart mye mer maskuline og " ekte mannfolk " enn sørlendinger virker til å være i både oppførsel og meninger . Og ærlig talt - jeg tenner ikke på feminine menn . PS ! Sexologenes siste store landsundersøkelse ang . nordmenns tilfredshet med eget sexualliv / samliv og hvem som var mest fornøyde med sex / samlivet sitt - viste a NORD NORSKE PAR hadde det aller beste sexlivet ... i hele NORGE .. Noe vi nordlendinger er veldig stolte av - vi ble vinnerne i spørreundersøkesen ...he he Tipper mannen " Gonzales " ble misunnelig på resultatet i sex / samlivsundersøkelsen år 2009 . Å det er så mange sexy deilige menn her nord .... ekte mannfolk ..nam nam ! Som ikkje e redd for å ta i et kvinnfolk ...i det hele tatt . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anaconda Skrevet 27. oktober 2009 #43 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg synes egentlig det er ganske turn-on jeg når dama kommer bort til meg og sier "du dæææven, no brætte æ fram slafsefætta mi så du får no bærre feske frem hæstpeisen din så vi får oss et skikkelig knuill her nord....." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dame33 Skrevet 27. oktober 2009 #44 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg er bare nysgjerrig på om det er noen som aldri kunne tenke seg å bli sammen med en nordlending. For jeg har registrert at det eksisterer en del fordommer mot nordlendinger. Så da tipper jeg det er noen som velger dem bort som partnere også? Bor i Bodø,jeg syns dessverre at det er ikke mange ærlige og seriøse mannfolk. Spille ingen rolle om han er fra nord eller sør så lenge han er en bra menneske å stole på, hadde han vært litt romantikk av og til så det er perfekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kissmequick Skrevet 27. oktober 2009 #45 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg var sammen med en nordlending. Hver gang jeg hører den dialekta igjen får jeg noia, så tror ikke det hadde vært lett for meg å bli sammen med en ny en nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A. Caron Skrevet 27. oktober 2009 #46 Del Skrevet 27. oktober 2009 (endret) Så lenge han ikke hadde sånn stupid "nå skal du høre mye"-humor. For da hadde jeg spydd hver dag. Dersom ikke hadde han stilt likt med andre menn. Og hva er bra humor etter ditt syn da? Engelske tørre standup-komikere kanskje? Eller lættis-humoren de kuuuule drittungene i hovedstaden spyr utav seg? Jeg har selv vært blant publikum på Rorbua i Tromsø, under innspilling av "Du skal høre mye", og tør påstå at bedre stemning, hjerteligere latter og bedre komikere finnes ikke i hele Norges land... Det er ikke uten grunn at NRK lar en programpost gå over 250 episoder, med skyhøye seertall, og i tillegg nå med repriser på NRK Jukeboks etter ønske fra publikum i alle aldersgrupper over hele landet. Dette er bred, folkelig, jordnær og god humor som går rett hjem hos de fleste nordmenn, uavhengig av hvor i landet man kommer fra. Selvsagt først og fremst voksne folk, men selv mine unger på 14-15 ler så de rister når Tor Hamnes forteller historien om "Logopeden". Så de som mener at humoren fra "Du skal høre mye" er stupid, er i mine øyne så smalspora at de ikke er representative for vanlige normale norske mennesker, og dermed heller ei noe tap som kjæresteemne for verken nordlendinger eller andre! Endret 27. oktober 2009 av A. Caron Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 28. oktober 2009 #47 Del Skrevet 28. oktober 2009 Kunen aldri tenkt meg å bli kjæreste med en nordlending. Ikke som ONS engang...de banner og lukter og er uflidde. Mange har samiske aner og spiser bare fesk. eh skal nevnes at jeg er nordlending og ingenting av dette stemmer. jeg foretrekker kjøtt framfor fisk, jeg dusjer hver dag og er veldig opptatt av å se flidd ut. og hva er egentlig galt med å ha samiske aner? forstår ikke hva som er galt med samer i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 28. oktober 2009 #48 Del Skrevet 28. oktober 2009 er det galt å være neger og? jeg syns svarte gutter kan være ganske så sexy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 28. oktober 2009 #49 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg tror jeg heller ville valgt en sporty , kjekk same foran en østlending . Siden jeg er nordnorsk og halvt samisk kanskje selv . Eks han Ole Henrik Magga : ) Han er jo sexy og kjekk - ihvertfall da han var ung ... Nordlendinger og samer av hannkjønn - er åpenbart mye mer maskuline og " ekte mannfolk " enn sørlendinger virker til å være i både oppførsel og meninger . Og ærlig talt - jeg tenner ikke på feminine menn . PS ! Sexologenes siste store landsundersøkelse ang . nordmenns tilfredshet med eget sexualliv / samliv og hvem som var mest fornøyde med sex / samlivet sitt - viste a NORD NORSKE PAR hadde det aller beste sexlivet ... i hele NORGE .. Noe vi nordlendinger er veldig stolte av - vi ble vinnerne i spørreundersøkesen ...he he jeg liker mikkel gaup. men han og begynner å dra på åra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Haha_* Skrevet 28. oktober 2009 #50 Del Skrevet 28. oktober 2009 Må flire av det eg les her... Eg er sammen med ein nordlending og har flytta hit opp til Tromsø. Kan ikkje sei at eg kjenner igjen det som er nevnt her. Tromsø er som alle andre plasser i Norge og folka er som alle andre. Kanskje litt mindre fordomsfulle ? Bruker å sei til folk (søringer) som trur at det bare er Oluf`er og Rorbua-folk her at eg enda ikkje har funne ein ekte nordlending. Med det meiner eg at synet mange søringer har på nordlendinger idag er bare stereotypi. Da kan ein like gjerne tru på at alle trøndere har bart, skinnvest og drikk heimbrent. Eller at alle bergensere er brautende og frekke. Sunnmøringer gjerrige og absolutt alle fra Bærum er sossegutter som bruker pappas penger... Nei dette var dagens... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 29. oktober 2009 #51 Del Skrevet 29. oktober 2009 Jo...sånn helt personlig er det ikke den mest sexye dialekten kanskje..men mange har veldig god utstråling, noe som kan oppleves sjarmerende Nordlendinger lukter verken skitt eller fisk. Litt storkjeftet er de nok (og det virker som om de selv synes de har mer retttil å komme med saftige gloser enn andre landsmenn) Ellers har jeg ingen ting i mot folk fra nord. ...så ja, jeg kunne sikkert ha vært sammen med en derfra. De har jo rett til å komme med en del saftigere gloser enn folk fra andre deler av landet.. bare å google litt, så finner du mange saker der nordlendinger er blitt frikjent fra å kalle bl.a politiet "hestkuk" ++ mens f.eks østlendinger er blitt idømt saftige bøter for mye mildere skjellsord! Dette er visst fordi visse ord må ansees for å være en del av den daglige talemåten nordpå.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 29. oktober 2009 #52 Del Skrevet 29. oktober 2009 jeg liker mikkel gaup. men han og begynner å dra på åra Ja mange av dem er sjarmerende , kjekke og med særpreg man husker . Mikkel Gaup har jo en Miss Universe kandidat av en datter i 20 åra ...så henne på tv ...men hvor langt hun kom i konkuransen aner jeg ikke ??? ...ser nesten ikke på tv : ) Så alle samer er ikke stygge eller bittesmå folk - det er bare uvitende , kunnskapsløse fordommer enkelte har . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 29. oktober 2009 #53 Del Skrevet 29. oktober 2009 De har jo rett til å komme med en del saftigere gloser enn folk fra andre deler av landet.. bare å google litt, så finner du mange saker der nordlendinger er blitt frikjent fra å kalle bl.a politiet "hestkuk" ++ mens f.eks østlendinger er blitt idømt saftige bøter for mye mildere skjellsord! Dette er visst fordi visse ord må ansees for å være en del av den daglige talemåten nordpå.. hehe Du vet vi har også nord - norsk politi her, som heldigvis ikke er for hårsåre - så de tåler å høre de er hestpeiser . Det hører de sikkert ofte her . Ingen sensasjon eller stor nyhet ! Men er da bedre å få ut aggresjonen sin ved bannord - enn å bruke vold mot dem ...tross allt ! Sørpå leser man jo om politi folk som blir skadet på jobb , forsøkt knivstukket o.l ... Tror nordlenninger er langt greiere å jobbe med - om du er politi - enn sør i landet ..tross allt . Bannord har aldri skadet noen hittil ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A. Caron Skrevet 29. oktober 2009 #54 Del Skrevet 29. oktober 2009 Litt storkjeftet er de nok (og det virker som om de selv synes de har mer retttil å komme med saftige gloser enn andre landsmenn. Det har vel neppe noe med at de synes de har mer rett til å bruke saftige gloser. Det er vel heller det at nordlendinger generelt har et vesentlig større spekter å ta av når det gjelder å få uttrykt seg i "oppglødde" situasjoner. Og skal jeg være ærlig, det ER da jaggu mer "smell" av ei skikkelig kraftremse uttalt av en nordlending enn når en østlending tar ordentlig sats, for så å lire av seg ynkelige "filler`n ass"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #55 Del Skrevet 29. oktober 2009 er det galt å være neger og? jeg syns svarte gutter kan være ganske så sexy Ja, det er galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille85 Skrevet 29. oktober 2009 #56 Del Skrevet 29. oktober 2009 Tror ikke det.. Pga dialekten.. Pluss at Pappa hadde drept meg! :-P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #57 Del Skrevet 29. oktober 2009 Ja. Utrolig dumt spørsmål forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anaconda Skrevet 29. oktober 2009 #58 Del Skrevet 29. oktober 2009 Det har vel neppe noe med at de synes de har mer rett til å bruke saftige gloser. Det er vel heller det at nordlendinger generelt har et vesentlig større spekter å ta av når det gjelder å få uttrykt seg i "oppglødde" situasjoner. Og skal jeg være æig, det ER da jaggu mer "smell" av ei skikkelig kraftremse uttalt av en nordlending enn når en østlending tar ordentlig sats, for så å lire av seg ynkelige "filler`n ass"... Jeg har inntrykk av at de skylder på kulturen i forbindelse med kraftsalver. Det var en nordlending her (eller i et annet forum) som hevdet at nordledninger var mer unnskyldt enn andre i forhold til banning, som en del av kulturarven Muligens, men.. Jada, de kan absolutt og få uttrykt seg, men det er vel ikke bare i "oppglødde" situasjoner dette forekommer. I såfall har de kort lunte etter mitt skjønn :gjeiper: "kjæftn din, hæstpeis før æ smækk dæ over øyan!!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest A. Caron Skrevet 29. oktober 2009 #59 Del Skrevet 29. oktober 2009 "kjæftn din, hæstpeis før æ smækk dæ over øyan!!" Jammen, dette er jo bare èn av mange måter å hilse på... Og som han sa, gutten som hadde forlatt hjembygda i nord, for så å dukke opp i morens 70-årslag mange år senere, der han innledet sin høytidelige tale med disse ordene: "Du mamma du mamma, du hællvetes mamma....." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 29. oktober 2009 #60 Del Skrevet 29. oktober 2009 Jammen, dette er jo bare èn av mange måter å hilse på... Og som han sa, gutten som hadde forlatt hjembygda i nord, for så å dukke opp i morens 70-årslag mange år senere, der han innledet sin høytidelige tale med disse ordene: "Du mamma du mamma, du hællvetes mamma....." Dere overdriver og overdriver nå , ingen nordlenninger snakker slik - til hvem som helst eller til vanlig ! Er greit å snakke slik til sin beste kamerat - forde han skjønner det er spøk ! Men dette er slik mannfolk snakker seg i mellom i festlige sammenhenger , litt småfulle og blide og glade . Men det menes ikke så mye med det - er ikke vondt ment ! Mer en litt tøff spøke sjargong barske menn imellom har .. er mitt intrykk ! Ellers er det skjelden å høre slik prat nordlenninger imellom faktisk , veldig skjelden .Men jeg har hørt lignende på privatfester o.l med mye hjemmebrent innabords ...men er nå mest latter man hører , lite bannskap .Forøvrig er det de veldig gamle menn eller fiskerne i 20 - 40 åra som snakker litt slik . Ikke den " allminnelige nordlenning " . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå