Gå til innhold

Tips til avskjedsgave til verdens flotteste menneske!

*Lillian*

Anbefalte innlegg

Venninna mi flytter om en uke, hun skal være borte et helt år...

Hun er tvers igjennom god, hun er bare praktfull og jeg kan ikke få forklare nok hvor utrolig herlig venninne hun er og hvor mye hun betyr for meg.

Derfor vil jeg, naturlig nok, ha en skikkelig spesiell avskjedsgave til henne... Men jeg vet ikke riktig hva...

Jeg har tenkt på et søvlsmykke eller noe, men de jeg har sett på koster nærmere 1000kr, og det blir litt drøyt synes jeg... Jeg er kravstor når det kommer til smykker til de jeg er glad i, de skal nemlig være mest mulig personlige.. Derfor tror jeg kanskje jeg må forkaste den ideen pga prisene...

Har også tenkt på å male en kopp til henne, med en personlig hilsen på eller noe...Men så vet jeg ikke riktig, for jeg vet ikke hvor god tid jeg har til det heller... Treffer henne igjen i løpet av denne uken som kommer nå, men jeg vet ikke hvilken dag. Derfor kan det hende jeg ikke rekker å male noe.

Jeg trenger tips...... Noe som viser at jeg virkelig bryr meg om henne og vil savne henne, noe som betyr noe og ikke blir så upersonlig.....Men jeg synes det er svært vanskelig......

Noen kreative sjeler her inne som kan hjelpe meg?

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan da, mener du? Jeg har ikke så mange bilder av oss eller noe, for vi har kjent hverandre kun i 2år og har derfor ikke så mye sånt liksom....

Vi jobbet sammen 1år, det var da vi ble kjent og gode venninner. Så sluttet hun og vi fortsatte å holde kontakten dette året og har blitt nærmere og nærmere venninner.

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hun til utlandet? Hva med å kjøpe ei "reise minnebok" til henne, om hun liker å skrive vel å merke. Da kan hun skrive "reiseskildring" mens hun er borte. Ei bok hun kan skrive i og eventuelt lime inn bilder og minner.

En kan jo selfølgelig bruke "hva som helst til å skrive i", men om du kjøper ei litt mer "holdbare" skrivebok, som er bokinnbundet så vil den forhåpentligvis ikke bli ødelagt med de første. Det går kanskje an å få trykket tekst på forsiden av boken sånn at den vil bli litt personlig? Et "venninne dikt, eller en hilsen fra deg.

Eller en kopi av din egen flybillet, med beskjed om at du kommer på besøk om et halvt år. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går jeg for en koselig bok om venner.

Det fikk hun til bursdagen sin i februar :lol:

Hun skal ikke til utlandet, hun skal til Stavanger (som er laaaangt herfra).

Hvor kan man få trykket tekst på forsiden av sånne innbundne bøker da? Hvor mye koster det?

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor kan man få trykket tekst på forsiden av sånne innbundne bøker da? Hvor mye koster det?Lillian

På et trykkeri eller et sånt kopierings ..eh butikk. Aner ikke hva det kan koste. Men kan ikke tenke meg det kan koste sånn allverden. Det kommer vel kanskje litt an på farger og hvilke font du velger. Slå opp på gule sider og ta en telefon runde og hør. Eventuelt kan du jo høre med en bokhandler om de har forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du vil gi en spesiell person en spesiell gave.

Hmm tenke tenke. Det som jo gjør gaver personlige er tegn på at du har tenkt akkurat på den personen.

Et forstørret bilde av dere to i en fin ramme er jo flott.

Et håndskrevet dikt i ramme er også veldig personlig - forutsatt at du skriver rimelig pent da. Du kan f.eks male en akvarell som bakgrunn, eller ta utskrift fra internett en fin bakgrunn.

Et håndmalt krus er pent, hvis du er flink til å male. Finnes kanskje en keramiker i din nærhet som kan hjelpe deg?

Smykker er dyrt og skal jo falle i hennes smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah! Kanskje jeg skal skrive et dikt til henne!! :D

*tenke, tenke*

Men jeg skriver dårlig under press, da........hmmm........ :roll:

Kan prøve iallfall......Så kan jeg ramme det inn også kan hun få noe annet ved siden av..........

Skal nok finne på noe! :blunke:

Flere tips mottas med takk :D

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BREVPAPIR :D

Hvis hun skal bo langt borte og dere sees sjelden er det koselig å skrive brev. Forstod det sånn at hun skulle gå på fhs. (leste det i dagboka di :blunke: ). Og som eks-fhs-elev kan jeg fortelle at postutleveringen er et av dagens høydepunkter.

Hva med å lage ferdige konvolutter med frimerke på?

Da er det lettere å få brevet av gårde.

En annen ting hun trenger er kortstokk.

Kan du ikke lage en liten pakke da? Men ting hun kanskje kommer til å trenge?

Brevpapir, kortstokk, en dagbok, en hjemmebrent CD med musikk hun liker, et lite dikt eller en hilsen fra deg i glass og ramme... og andre ting hun vil sette pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Lea du er GOD!!! :D

Hva skulle jeg vel gjort uten deg, du som har gitt meg så mange ideer gjennom min KG-tid :blunke:

DET var en alle tiders idè!!! :)

Det er nettopp dette jeg skal gjøre!! :D

Hvor får jeg kjøpt sånne billige flettekurver som man kan putte ting oppi? :roll:

Lillian *ivrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. jeg har erfaring med fhs vettu.

De fleste møbelbutikker har vel flettekurver tror jeg.

Det er forresten kjekt å ha en sånn også.. til å ha toalettsaker i og sånt. Minimal plass på internatet og veldig greit å ha noe som man kan ta med seg ut og inn av badet, med alt oppi.

En annen ting jeg bare måtte kjøpe da jeg gikk på fhs var en sånn plastsak med lommer i til å henge på veggen på rommet.

Tror at IKEA har sånne til sko i tekstil eller plast. Veldig greit å ha på veggen på rommet til alt mulig rart. Disse rommene har som regel begrenset med oppbevaringsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Skeidar og Bohus.. Slike plasser har slike kurver... :D

Kjempe koselig ide fra Lea.. Det blir hun sikkert glad for.. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikea er "eksperter" på smarte oppbevaringsløsninger, og billige!

Om du går for brevpapir kan du gjøre dette personlig, design eget brevpapir til henne, lag en original på PC'n din, gå til ett kopieringsfirma og få dem til å kopiere opp x-antall. Det er ikke dyrt, og garantert at bare hun har det brevpapiret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, hva skulle jeg vel gjort uten dere? :wink:

Nå har jeg sååå masse fine ideer i hodet mitt at jeg kan nesten ikke vente til å komme igang, jo :D

Flere tips rundt Leas tips for å gjøre ting enda mer personlig er meget velkomne :blunke:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...