Gjest Gjest_Nyskjerrig_* Skrevet 23. oktober 2009 #1 Del Skrevet 23. oktober 2009 Lurer rett og slett på om folk på forumet her opplever at en ukjent kommer opp og tar en prat. Skjer det ofte?, og hvordan reagerer dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 23. oktober 2009 #2 Del Skrevet 23. oktober 2009 Sjeldent egentlig, men så er ikke jeg utadvent av meg heller, så det føles litt rart hvis det skjer (noe som hender svært sjeldent som sagt). Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barskstudent21 Skrevet 24. oktober 2009 #3 Del Skrevet 24. oktober 2009 Lurer rett og slett på om folk på forumet her opplever at en ukjent kommer opp og tar en prat. Skjer det ofte?, og hvordan reagerer dere? Jeg snakker med fremmede daglig, på gata, på bussen, på butikken eller på byen. Elsker å møte nye mennesker, og min utadvendthet og omgjengelighet er noen av de trekkene ved meg selv jeg er mest stolt av! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #4 Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg snakker med fremmede daglig, på gata, på bussen, på butikken eller på byen. Elsker å møte nye mennesker, og min utadvendthet og omgjengelighet er noen av de trekkene ved meg selv jeg er mest stolt av! :D Faen er fra samme by som deg men håper jeg slipper å møte på deg. værste jeg vet er fremmede som forsøker å få kontakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 24. oktober 2009 #5 Del Skrevet 24. oktober 2009 Faen er fra samme by som deg men håper jeg slipper å møte på deg. værste jeg vet er fremmede som forsøker å få kontakt En fremmed er en venn du ennå ikke kjenner . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 24. oktober 2009 #6 Del Skrevet 24. oktober 2009 Lurer rett og slett på om folk på forumet her opplever at en ukjent kommer opp og tar en prat. Skjer det ofte?, og hvordan reagerer dere? a) I en større by er ikke det rart, om det faller seg naturlig i situsjonen, det er helt vanlig. b) I Norge er det nesten ingen "større" byer. c) Nordmenn er nok ikke så vant til å snakke med ukjente for å slå av en prat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 24. oktober 2009 #7 Del Skrevet 24. oktober 2009 Prøver man å prate med et fremmendt menneske så tror h*n at du er gal. Typisk norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Christine_* Skrevet 24. oktober 2009 #8 Del Skrevet 24. oktober 2009 Faren min er en sånn type person som har lett for å komme i kontakt med andre mennesker. Han er ikke påtrengende eller innpåsliten på noen som helst måte, men han har en lun og hyggelig væremåte som gjør at han lett kommer i snakk med både voksne og barn. Barna elsker ham! Jeg skulle ofte ønske jeg var litt mer lik min far, men selv er jeg en mye mer reservert person. At fremmede smiler og snakker til meg synes jeg bare er helt greit, det er måten det gjøres på som er avgjørende for hvordan jeg oppfatter det. Jeg tror hverdagen for mange ensomme mennesker hadde blitt litt lysere dersom vi hadde vært litt mer åpne, smilende og inkluderende overfor hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 24. oktober 2009 #9 Del Skrevet 24. oktober 2009 Lurer rett og slett på om folk på forumet her opplever at en ukjent kommer opp og tar en prat. Skjer det ofte?, og hvordan reagerer dere? Snakker med fremmede hver dag gjennom jobben min. Da snakker vi om alt og ingenting, eller jobbrelaterte ting. Dette er mennesker i alle aldre. Utenom jobb er det oftest eldre mennesker jeg snakker med. De tar mye kontakt. Jeg synes det er hyggelig, og tenker at de kanskje ikke har så mange i livet sitt de kan prate med. Ellers tar jeg gjerne en prat på bussen, på holdeplassen, i venterom, i butikker osv. Generelt synes jeg det er hyggelig å prate med fremmede sålenge de ikke er påtrengende eller virker skumle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twink Skrevet 24. oktober 2009 #10 Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg prater rett som det er med fremmede mennesker. Er jo som regel noe som setter i gang samtalen, finner meg ikke bare en tilfeldig person på gata som jeg begynner å snakke med. Finner ikke bestevenninnene mine på butikken akkurat heller. Synes det er koselig at folk snakker til hverandre, jeg. Er så mange sure og gretne mennesker rundt omkring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 24. oktober 2009 #11 Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg er en sånn som kan prate med ukjente mennesker i kø på butikken, på bussen, toget eller en flytur. Nå høres sikkert dette påtrengende ut, men jeg vil understreke at jeg ikke legger i vei med lange avhandlinger eller blir veldig personlig. Og jeg gjør det i grunnen ikke for å bli kjent med folk, men kun for å slå i hjel litt tid eller lette en dårlig stemning f.eks. Og jeg ser an de jeg snakker med. Om de virker tilnærmelige eller ikke. Kan nevne et eksempel. Var på en innlandsflyging, hvor landingen bare var helt jævlig. Folk skrek rett ut. Fikk blikkontakt med ei som så like skrekkslagen ut som meg selv. Og vi skravlet hele veien ut av flyet og gjennom terminalen. Ser da ikke noe galt i å snakke med fremmede i slike situasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 24. oktober 2009 #12 Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg er en sånn som kommer i snakk med mennesker i alle aldre og overalt. Noen ganger er det jeg som åpner opp for samtale, men like gjerne den andre. Tror bare jeg ser åpen og serviceinnstilt ut. Blir ofte tatt for å jobbe på butikker jeg handler i. Det er litt morsomt. Jeg har mange ganger hatt dype, personlige samtaler med tilfeldig møtte mennesker. Ikke at jeg har skravlet i vei, men at det andre mennesket har. Jeg liker å høre om andre mennesker sine liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 24. oktober 2009 #13 Del Skrevet 24. oktober 2009 Faen er fra samme by som deg men håper jeg slipper å møte på deg. værste jeg vet er fremmede som forsøker å få kontakt Du er sansynligvis en jeg aldri ville ha kontaktet. Man ser da sine ofre an... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenneth199 Skrevet 24. oktober 2009 #14 Del Skrevet 24. oktober 2009 Snakker med fremmede i alle aldre og kjønn hvis anledningen melder seg. Virker ikke personen mottakelig for en samtale så stopper jeg raskt. Med mindre det er alkohol i blodet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2009 #15 Del Skrevet 24. oktober 2009 De fleste som kommer bort til meg for å prate er enten fulle eller gale eller begge deler. Jeg er en taper-magnet av dimensjoner. Selv er jeg den som kan komme med en kommentar eller to til en som er i samme situasjon som meg (f eks om vi begge står i en kø og irriterer oss over en idiotkunde foran), har ingen problemer med å snakke med fremmede. Jobben min går ut på det, så det faller meg naturlig. Men jeg er ikke spesielt interessert i å ha lengre samtaler med gud og hvermann, da skal jeg kjede meg ordentlig og ha dødt batteri på ipoden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå