Gå til innhold

Hei Hå Nå er det jul igjen....

LykkeLotta

Anbefalte innlegg

:tre:

Er det bare meg eller er det en ørliten stressfaktor å se rundt på ulike nettsamfunn/-sider at folket allerede nå har begynt forberedelsene med julegaver, ribbe og surkål samt innkjøp av de edle dråper før denne høytiden setter inn?

Greit at det i skrivende stund er to måneder til julaften. Reklamen begynner å svive ned i postkassa, julemarsipanen har vært i butikkene ett par uker, den himmelske julebrusen fra Hamar likeså.

Men jeg får økonomisk vondt i finansfoten min av å se dette kjøpehysteriet som starter tidligere og tidligere for hvert år!

Den tid hvor det var tanken som teller er definitivt forbi, såpass opplyst er jeg også men trenger man å bli stemplet som sær fordi man føler en viss avsky mot denne pengegaloppen som får stadig flere til å gå rundt med rødglødende kredittkort som skriker som stukne griser så fort vi har passert nyttårsaften og bakrusen inntreffer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del er det greit å spre julegalskapen og juleforberedelsene, slik at alt er i boks utenom vask og pynting når første søndag i advent markerer startskuddet for pynting og julestemning. Men dette greier jeg fint uten nisser overalt, faktisk fra juli. Slik blir aldri kredittkort brukt i forbindelse med jul, og julestresset dagene før dagene har blitt til god gammeldags julestemning.

Håper forresten at TONO sender "agenter" rundt i kjøpesentrene, og lager lister over julemuzak og "bøtlegger" musikkforurensningen klekkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen problemer med at de begynner å tenke på jul i butikkene allerede. Hvis man ikke har lyst å tenke på julegaver og slikt enda, så er det vel ikke noe å irritere seg over, da er det vel bare å la vær å kjøpe?

Jeg liker å få julestemning, allerede nå...litt ihvertfall. Hadde vært noe annet om de spilte julemusikk på alle butikkene.Da kan det hende jeg også hadde blitt lei:)

For min del både gleder og gruer jeg meg til jul, av forskjellige grunner jeg ikke skriver her. Så jeg skjønner at noen synes det er slitsomt å skal bli minnet på en trist høytid.

Men da tenker jeg heller som så, at man får prøve å gjøre det beste ut av det...er det triste minner med høytiden, får man prøve å lage noen nye og bedre minner.

En riktig god jul til alle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit å begynne å kjøpe julepresanger osv. Finnes virkelig ikke noe verre enn å gå i butikken lille julaften med panikk i blikket og angst.

Men julepynt, brus og godteri kan man spare til desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Å starte tidlig kan være både effektivt og økonomisk. Men jeg trenger ikke jule-godis ennå, bare Hamar Lillehammer Bryggeri Julebrus!

Juletiden ja, jeg spiller julemusikk nå allerede. Det er nesten teit morro. Men jeg har julestemning! Ute regner det og er grått, men inni meg er det snart romjul...

De siste åra har vi reist bort i adventstiden, til Thailand.

Jeg liker å være godt forberdt. Hvert år skriver jeg ned hva jeg får av hvem mens vi pakker opp gaver. Veldig oversiktlig og lett å handle til neste år. Jeg noterer oxo hva jeg gir til hvem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hei_*

Jeg synes det er greit at de har begynt på jula i butikkene allerede, jeg. :) Det er da hyggelig å se koselige nisser og skinnende lys i denne mørketida! De som ikke tåler det, får ta på seg skylappene, da. :filer:

Har forståelse for de som sliter med dårlige minner om jula. Men det er nå engang slik at vi som er voksne, kan skape vår egen jul om vi vil. Hvorfor skal vi gjøre som alle andre i julen, om vi kan velge et annet alternativ?

Hva er galt med å være tidlig ute med gavene? Bedre det, enn å stresse med det siste uka. DET er i allefall krampaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...