Snupzy Skrevet 19. august 2003 #21 Del Skrevet 19. august 2003 Jo jeg tenkte jeg skulle være hjemme med Natalie 1 år til,for så fullføre utdannelsen min neste år,men så har jeg hørt at det kommer en egenandel på 30 000 på utdannelsen. noen som vet om dette stemmer? isåfall har ikke jeg råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 19. august 2003 #22 Del Skrevet 19. august 2003 Jo jeg tenkte jeg skulle være hjemme med Natalie 1 år til,for så fullføre utdannelsen min neste år,men så har jeg hørt at det kommer en egenandel på 30 000 på utdannelsen. noen som vet om dette stemmer? isåfall har ikke jeg råd. Hvis du har rett på utdanningsstønad vil du kunne få dekket en del/hele studieavgiften - hør med trygdekontoret! Hvis du ikke har rett på utdanningsstønad vil du kunne få ca. 20 000,- som lån til skolepenger i lånekassa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 19. august 2003 #23 Del Skrevet 19. august 2003 Jo jeg tenkte jeg skulle være hjemme med Natalie 1 år til,for så fullføre utdannelsen min neste år,men så har jeg hørt at det kommer en egenandel på 30 000 på utdannelsen. noen som vet om dette stemmer? isåfall har ikke jeg råd. Men har du råd til å gå hjemme uten jobb når perioden du kan motta overgangsstønad er over? Eller er sosialkontoret neste stopp på veien? Hvis det ikke lønner seg å jobbe og det er for dyrt å fullføre utdannelsen så kan du jo ikke ha mange andre muligheter tilbake... Har du tenkt på hva det vil bety for datteren din å vokse opp på stønad? Og ja - jeg vet hva jeg snakker om - jeg er aleneforelder selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 20. august 2003 #24 Del Skrevet 20. august 2003 Til Snoopygirl: Du spør hvordan du skulle overlevd uten. Du kunne jo fått en jobb, for eksempel... Sånne hentydninger blir jeg av... Har gått på overgangsstønad sjøl mens datter'n var liten. Takket være denne ordningen fikk jeg råd til å studere (og jeg jobbet ved siden av). Har en bra utdannelse nå mye takket være et bra hjelpesystem. Uten hadde vi aldri klart oss. Du vet "gjest" når man jobber så må noen passe barnet og det koster ogs penger... Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 20. august 2003 #25 Del Skrevet 20. august 2003 Sånne hentydninger blir jeg av... Har gått på overgangsstønad sjøl mens datter'n var liten. Takket være denne ordningen fikk jeg råd til å studere (og jeg jobbet ved siden av). Har en bra utdannelse nå mye takket være et bra hjelpesystem. Uten hadde vi aldri klart oss. Du vet "gjest" når man jobber så må noen passe barnet og det koster ogs penger... Suz Snoopygirl skrev innlegget sitt på en sånn måte at jeg også reagerte - men det var jo mest ordlyden. Jobb sto ikke nevnt som et alternativ til en mulig inntektskilde. Jeg mener at det er hårreisende at det lønner seg å gå hjemme istedenfor å jobbe. Du skriver at noen må passe barnet mens man jobber. Det burde være mye mer støtteordninger for barnepass da feks. slik at de som ønsket å jobbe faktisk kunne det. Er jo greit hvis man bruker den perioden med overgangsstønda til å studere , men ellers så taper man jo på å være borte fra arbeidslivet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zirine Skrevet 20. august 2003 #26 Del Skrevet 20. august 2003 I seg selv er det ikke hårreisende at det lønner seg å "gå hjemme" istedenfor å jobbe i disse 3 årene. Det som imidlertid er hårreisende er at mange kvinner ikke utnytter denne tiden som de får overgangsstønad - tar ekstra skolegang, kurs etc slik at de øker sine muligheter til å få en god jobb når denne perioden er over. Det er så utrolig korttenkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. august 2003 #27 Del Skrevet 20. august 2003 Jeg er dagmamma på dagtid for å ha litt bedre råd, og studerer på kveldstid. Gjett om det blir mye og gjøre i vinter! Barnet mitt kommer til å være mye sammen med barnevakten om ettermiddagene, men det synes jeg er greit, så lenge det er under trygge forhold. Og jeg er jo sammen med henne på dagtid. Er nødt til å gjøre det slik, for å bli fortest mulig ferdig med skolen. Blir jo rene ferien når jeg endelig kan begynne å jobbe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. august 2003 #28 Del Skrevet 20. august 2003 Jeg er dagmamma på dagtid for å ha litt bedre råd, og studerer på kveldstid. Gjett om det blir mye og gjøre i vinter! Barnet mitt kommer til å være mye sammen med barnevakten om ettermiddagene, men det synes jeg er greit, så lenge det er under trygge forhold. Og jeg er jo sammen med henne på dagtid. Er nødt til å gjøre det slik, for å bli fortest mulig ferdig med skolen. Blir jo rene ferien når jeg endelig kan begynne å jobbe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. august 2003 #29 Del Skrevet 22. august 2003 Jeg har også blitt spurt om det samme, om jeg fikk barn kun for å få overgangsstønad. Da spurte jeg vedkommende om hvordan det siste årsmøtet i FRP gikk! Da skjønte hun ikke mye stakkar.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå