Gå til innhold

Hvor mye penger bruker du på klær pr mnd?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Økonomi og andre prioriteringer gjør at dette er en liten post på budsjettet vårt.Vi er samboere på rundt 30, uten barn.

Jeg bruker ca kr 500,- pr mnd på klær til meg selv.

Følger med på tilbud og salg og kjøper nesten aldri noe til ordinær pris.

Desverre er det lite med loppemarked, bruktbutikker etc her jeg bor.

Er jeg i bunnsjiktet på forbruk til jente å være, eller kan jeg bare plukke ned den glorien jeg liker å tegne på meg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker nok...ivertfall et par tusen. Bare denne måneden har jeg brukt *regne, regne* 3-4000 på klær... :oops: Men så elsker jeg å handle på salg og jeg MÅ ikke handle designerklær - det viktigste er at jeg kjøper noe jeg liker. I går kjøpte jeg f.eks en rålekker rosa og hvitrutet kåpe med sløyfebelte fra Oasis til kr.1400, og da skeiet jeg ut hva pris angår. Og for å holde økonomien i orden så kan jeg ikke shoppe like mye neste måned (men da kommer en stor pakke fra H&MShop i posten.. :D )

Mannen min har erklært meg som shopoholiker, men da mener han ikke bare klær da, jeg elsker å handle vesker, sko, musikk, ting til leiligheten osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har få faste utgifter, så jeg bruker ca 4000 på klær, sko og sminke :oops:

Det er alt for mye, skal slutte med det...snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke og handler i tide og utide. Som regel er det ungene som trenger ett eller annet. Som alenemor med store utgifter til renter og avdrag på huslånet, så begrenser det seg selv. Men noen ganger i året bevilger jeg meg en omgang med Visaen. Kjøper mest dyre plagg på salg, på den måten får jeg kvalitetsklær som holder år inn og år ut. Har funnet min stil og kjøper kun ting som passer til det jeg har hjemme - dermed ser det ut som om jeg har mer klær enn det jeg faktisk har.

Ungene først - mor til slutt :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madam Felle

Jeg bruker ikke noe pr mnd, for pengene strekker ikke til. Kjøper når det er behov for det, og ikke ellers. Slik er det å være fattig student

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Ca 2-300 kroner... sammenlagt for de siste to årene. Før det brukte jeg litt mer, men ikke slik at det var en sum hver måned, men kanskje 500 kroner i året (jeg var student, da har man lite penger, men i den situasjonen jeg er nå har jeg enda mindre å bruke til slikt)

Bare vent, når jeg får en "skikkelig jobb" slik at jeg tjener mer penger slik at der faktsik er noe igjen når vi har betalt regninger og mat, da skal jeg bruke et par tusen kroner bare på en måned, for å "ta igjen" og oppgradere garderoben, og så skal det bli litt jevnlig tilsig her og der. Jeg liker fint å handle på salg jeg (var på salg jeg brukte 99 kroner nå i januar, jeg bare MÅTTE ha ei nu bukse til å bruke på jobb, det gikk hull i baken på ei anna...), og designerklær kjøper jeg nok aldri, men en litt "klassis stil" som holder seg, det liker jeg. Da varer klærne mine mye lengre. Så lite som jeg kjøper nå er jo det nødvendig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å si...

Jeg kjøper ikke mye klær, men slår til når det er salg og før f.eks julebord. I snitt dreier det seg kanskje om 1000 kroner pr mnd.

Heldigvis har jeg en mor som er impuls-shopper og som er en størrelse større enn meg. Når hun finner ut at buksa er en størrelse for liten, så får jeg den. :)

Det samme gjelder sko. Hun har litt større bein enn meg og kjøper ofte litt for små sko.

Det er ikke alt som er min stil, men hun kjøper som regel dyre klær med god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer litt, men jeg er ganske glad i å shoppe :oops: Regner med at det ligger på ca 1500-2000 i mnd. Har en jobb som tilsier at jeg må kle meg pent og være litt oppdatert på motefronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Jeg handler klær for toppen 2000 kr i året. Kjøper når jeg trnger noe nytt og da passer jeg på at det er på salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lite som mulig... Handler ikke klær hver måned, nei, kanskje to-tre ganger i året? Blir vel maks 1500-2000 kroner i året hvis ikke det er noe helt spesielt. For noen år siden kjøpte jeg meg en flott selskapskjole fordi jeg skulle i bryllup, den kostet ca 1500 på salg - halv pris - men er klassisk og flott, så den kan jeg nok få brukt igjen :D

Stort sett er det vesla som har førsteprioritet når det gjelder klær, satser på billig og bra der også :blunke:

Men når jeg blir ferdig med å studere, og får meg en anstendig jobb (?) så blir det vel litt mer shopping, tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oiii, jeg bruker sikkert 3000 på klær i mnd.... Blir mye på impuls og mastercard... Også har jeg (desverre) en tendens til å handle i litt dyre butikker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe snitt aner jeg ikke, for det varier fra kr 0,- til ...mye mer enn 0,- :sjarmor:

Men en ting er sikkert: aldri får Visaen kjørt seg slik som om høsten. Det kommer altid så utrolig mye fint i butikkene i august-september, så da blir det litt handling til både store og små ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til meg selv handler jeg stort sett aldri klær lenger.

Har nok klær, og ser ikke noe poeng i å handle nytt bare for å handle.

Sønnen min får klær når han trenger noe nytt. Nå holder han på å vokse ut av en størrelse, så nå må jeg kjøpe nytt i neste størrelse tilham. Prøver å handle brukt hvis jeg finnes det jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke handlet klær på snart en måned!

Og jeg jobber med klær altså!!!

:superstolt:

Men nå,nå ryker jeg på ett par plagg snart!

Himmel og hav så mye kule jakker og bukser.

Visa = dån.

Jeg = gni i hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da... Må jeg regne etter? Nå har jeg mammapermisjon for tiden, og klesbudsjettet blir naturlig mindre. Eller? Jeg tror nok at jeg bruker fra 1000 til 2000 i mnd. Kjøper det jeg liker uavhengig av pris, så det kan bli veldig opp og ned pr måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...