Gå til innhold

Kenghurus lille prins har kommet

Gjest kenghuru

Anbefalte innlegg

Du er nok langt fra alene om å ha en ambivalent følelse rundt dette.

Jeg har hatt lyst på barn i mange år, men ønsket å få visse ting på plass i livet før vi begynte å prøve. Nå som vi endelig har alt på plass og er klare til dyst, så er det faktisk litt skummelt og.

Og det er jo ikke rart - det ville kanskje heller vært rart om man IKKE følte det slik?

Å få barn er jo noe som forandrer livet - man får jo et ansvar som ikke ligner noe annet. Man mister den friheten man har som barnløs. Å ha dette i bakhodet er jo ikke negativt, men viser heller modenhet.

Jeg ville vært langt mer betenkt over en kommende mor/far som overhodet ikke hadde slike tanker. Da fremstår valget for meg som lite gjennomtenkt - og DET ville i såfall være negativt for meg.

:)

Og det var dagens alvorsprat :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å høre at det er flere som tenker som meg :) Hvor gamle er dere forresten? Selv er jeg 25. På den ene siden synes jeg at jeg er tidlig ute, mens på den andre siden synes jeg det er passe. Så noen ganger tenker jeg at jeg kanskje burde venta litt, mens på den andre siden er jeg så glad for at jeg forhåpentligvis ikke får barn så alt for seint. Flere venner som må vente i flere år pga utdanning, bosituasjon osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
Godt å høre at det er flere som tenker som meg :) Hvor gamle er dere forresten? Selv er jeg 25. På den ene siden synes jeg at jeg er tidlig ute, mens på den andre siden synes jeg det er passe. Så noen ganger tenker jeg at jeg kanskje burde venta litt, mens på den andre siden er jeg så glad for at jeg forhåpentligvis ikke får barn så alt for seint. Flere venner som må vente i flere år pga utdanning, bosituasjon osv.

Jeg er 29 og skulle egentlig ønske jeg allerede hadde barn, men sånn har livssituasjonen ikke blitt gitt :) Nå er ønsket mitt å bli mor før jeg er 30 så jeg har nå litt tid på meg. Ingen krise om det ikke går før det, men jeg har alltid ønsket å være en ung mor så mine unger får oppleve besteforeldrene sine like lenge som det jeg har. Ingenting er koseligere enn å ha besteforeldre på besøk og se hvor stolte de er av barnebarnet :)

Føler man seg klar (begge to selvfølgelig) så hvorfor vente? Om man så vil ta utdanning etc senere så er det jo bare å gjøre det. Man får til det man vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Merker forresten at kroppen min er igang igjen etter noen mnd med bare tull. Fortsatt mye rart som skjer i magen/underlivet. Var så stinn på jobben i dag at det eneste som var behagelig var å sitte rett i ryggen eller "ligge" bakover på stolen...noe som helst press på magen var bare ikke behagelig :huh:

Og kjæresten min spurte meg for første gang siden jeg ble kjent med han..."hva er det med deg i dag a? Du er jo så irritabel"... :fnise:

:riste: Har ikke gjort annet enn å ligge på sofan siden vi kom hjem med sløve øyne og helt loko i hodet...tror tiden er inne for å legge seg gitt skal jeg overleve morgendagen :):natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler man seg klar (begge to selvfølgelig) så hvorfor vente? Om man så vil ta utdanning etc senere så er det jo bare å gjøre det. Man får til det man vil :)

Godt sagt!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kenghuru
Overlevde du jobb i dag? Bedre i magen? :)

I går var en bedre dag ja. Ingen problemer som i går, men i dag føles det jo nesten som om jeg får mensen snart...og det er litt vel tidlig :gjeiper:

Er merkelig hele dette systemet mitt...men, men det viser jo at det bare funker så får jo bare holde ut. Bare håper ikke jeg blir sånn hver mnd...vondt/ubehag i 1 uke etter el...vet jo at man kan EL-smerter både før, under og etter, men at det skal vare i 1 uke etter trodde jeg ikke. Mye å lære ja :fnise:

Håper alt står bra til hos dere og ha en fortsatt fin fin helg.

Nå skal vi på kosetur i skogen hele gjengen her og det skal bli deilig å komme seg vekk litt fra byen :):goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
:vinke:

Innom og legger igjen en hilsen - håper prøvingen går så det suser med masse :humpe::fnise:

Fortsatt god helg :)

Trivlig med hilsen Zia :)

Tanta har nå meldt sin annkomst her i hus, så nå setter vi igang med PP2..om litt da vel og merke... :) Så da blir det mye :sengekos: fremover...gleder meg :lur:

Veldig glad det er søndag i dag hvertfall...etter å hatt en real fest i går og hissig tante er jeg heeeelt slått ut på sofan i dag...hehe.

Ønsker alle en fin helg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Må huske å oppdatere her gitt...datoer og telle dager er plutselig blitt meeeeget viktig i livet vårt... :fnise:

Får nesten daglig spørsmål når vi skal peise på med masse :sengekos: ...han gleder seg gitt :rødme:

Min syklus:

Juni-Juli: 28 dager

Juli-August: 27 dager

August-September: 42 dager

September-Oktober: 45 dager

Oktober-November: 31 dager - Endelig inne i rytmen jeg også :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min syklus:

Juni-Juli: 28 dager

Juli-August: 27 dager

August-September: 42 dager

September-Oktober: 45 dager

Oktober-November: 31 dager - Endelig inne i rytmen jeg også :danse:

Ser at du har hoppet litt i sykluslengder du og. Jeg har jo så langt en på 44 dager og en på 40 - godt å se at man kan ha så lange sykluser og likevel bevege seg nedover.

Satser på å følge ditt eksempel med din siste syklus, og gå nedover i lengde :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru
Ser at du har hoppet litt i sykluslengder du og. Jeg har jo så langt en på 44 dager og en på 40 - godt å se at man kan ha så lange sykluser og likevel bevege seg nedover.

Satser på å følge ditt eksempel med din siste syklus, og gå nedover i lengde :tommelopp:

Er bare å :kjefte: litt og be kroppen skjerpe seg :scorpis:

Kanskje den skjerper seg da og kommer inn i rytmen med EL når den skal og ingen TR ;)

Har kommet halveis i prosessen her og jeg har :kjefte: nok de siste mnd... :ler: ...bare synd kjæresten min har trodd det var han jeg :kjefte: på da... :fnise:

Nå som rytmen er på plass og EL er i boks er humøret MYE bedre og så satser vi på at kroppen hører enda litt mer på meg denne mnd og TR holder seg laaaaangt unna når den tid kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kenghuru

Endelig har jeg noen min å skrive litt igjen...er nå rundt å snoker for harde livet og følger med på de fleste da og tar med meg litt babystøv der det strøs :)

Vi er nå igang med PP2 og denne gang skal vi virkelig prøve...og vi koser oss allerede selvom det er litt tidlig enda.. :fnise:

Har nå bestilt varer på billig-tester.no så håper det ikke tar like lenge som for Zia...er jo til helga jeg må sette igang med litt testing igjen...ble litt glad i det forrige mnd da alt ble enda lettere å følge med...prøver ikke å ta helt av, så det lettet litt å vite at ting fungerer her. Ble litt stresset mnd før det når alt bare var rart.

Bare kjipt at jeg er så syptomsfølsom...allerede nå på dag 9 etter TR er jeg oppblåst, murringer og kvisene er såååå glad i meg :frustrert: Men, det får vel bare høre med for håper jo snart jeg slipper alt dette på maaaaange mnd :biggrin:

Nei.. klokka har blitt mange som vanlig...denne mørketia gjør meg sprø...klarer jo bare ikke legge meg...et gjennomført nattdyr her ja...

:natti::vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, skal bli interessant å se når dine tester fra billigetester dukker opp :klø:

Ikke rart de er billige om de aldri kommer frem :ler:

Lykke til i PP2 - strør masse babystøv :strix: (stjålet fra andre gravide her inne :lur:)

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest kenghuru
Hmm, skal bli interessant å se når dine tester fra billigetester dukker opp :klø:

Ikke rart de er billige om de aldri kommer frem :ler:

Lykke til i PP2 - strør masse babystøv :strix: (stjålet fra andre gravide her inne :lur:)

Venter i spenning nå ja. Fikk mail i dag om at de er sendt...så mere venting her ja :sjenert: Begynner jo tross alt nesten å bli en ekstpert på venting så... :fnise:

:pasha: meg godt i alt babystøvet...tusen takk :) Er for beskjeden til å stjele jeg da så godt noen er litt fornuftig :lur:

Nå nærmer vi oss med stormskritt til en meget trivlig helg :rødme:

Kjenner det allerede på kroppen at det jobbes her...småkvalm tom til tider...møkkakropp :snurt: Men, er vel kanskje bare en bitteliten forsmak på hvordan det er å være kvalm av andre grunner :klø: Så, holder ut her :)

Nå er det hjem fra en utrooooolig kjedelig arbeidsdag (som de fleste er om dagen) til middag og kos hos ei venninne. Godt å komme seg litt ut av stua innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått sendt nye tester fra billigetester i dag jeg og, så regner med at de kommer frem da iallfall - har aldri opplevd at ting blir borte i posten før, så da skjer det vel neppe to ganger på rad!

Håper du har hatt en koselig kveld med venninne da :goodbye:

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenghuru

Da var testene i hus og allerede åpnet...litt tidlig enda, men har ikke lyst å "gå glipp av" denne runden. I helga skal vi på hyttetur bare oss to så regner med det blir en god del kos da :) Får håpe det er noen svømmere som er klare som klamrer seg fast i løpet av den nærmeste tiden :rødme:

Trenger noe positivt å tenke på nå...sliter voldsomt med motivasjonen på jobb for tiden (derav jeg sitter å skriver på KG nå :fnise: ). Det er så kjeeeedelig her!!! Lite å gjøre og har så utrolig vondt i armene med senebetennelse fra nakken og helt ut i fingertuppene...burde vel egentlig ikke skrevet her engang, men et sted må jeg bare få ut litt frustrasjon...godt å ha KG jentene da ja :)

Nei, nå må jeg gi meg :scorpis: Det er da FREDAG og en skikkelig bra helg i møte med masse masse :sengekos::fnise:

Dagens syting er da unnagjort så nå er det positive tanker som gjelder :tommelopp: ..."klapp på skulderen" - flink jente :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senebetennelse ja, det er kjipt. Sliter med det selv og, men ikke like mye som deg. Har en søster som sliter masse med det siden hun har bechtrew og jobber i et yrke der hun må bruke pc endel. Hun har lært meg endel triks:

- Forandre belastningen så mye som mulig. bruker man toutch(?)pad (som man egentlig ikke bør), bør man bytte på hvilken finger man bruker.

- Man bør ikke dobbeltklikke. Klikk en gang + enter.

- Bruker man mus bør man bruke venstre og høyre hånd like mye. Ja, det går fort å vende seg til.

- Armstøtte som festes til bordet. Skjønner du hva jeg mener?

- Stol med armlener.

- Håndleddstøtte. (jeg skriver aldri uten).

- Bruk hurtigtaster.

Har du forresten prøvd trykkbølgebehandling? Det hjelp litt for meg + så mye hvile som mulig, selvsagt.

Ja, det var det jeg kom på om dette. Vet hvor vondt det kan være. Søstera mi bruker mye betennselsesdempende krem som f.eks Zomig. Den må masseres inn og ikke smøres. Skal masseres helt til det trukket inn. Da får man massageeffekten og. Men man kan kanskje ikke bruke dette som prøver?

Hva jobber du med? Er det noen mulighet for å tilrettelegge arbeidet, så du slipper å bruke for mye pc?

Håper du koser deg masse i helga med mye :sengekos::fnise: Hyttetur er kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...