Gå til innhold

Er det noen her som har Ikea kjøkken?

majan

Anbefalte innlegg

Jeg vuderer og kjøpe meg Ikea kjøkken , har funnet et som jeg bare må ha.................tror jeg da,

Men er det noen som har kjøkken fra Ikea, holder de seg bra? TEnker litt med tanke på vask og kvalitet jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt 3 IKEA-kjøkken (i 3 forskjellige boliger).

Og det er en grunn til at jeg fortsatt har IKEA-kjøkken.

Mine har holdt seg kjempefint. Kan ikke se at det skulle være noen forskjell på dette og andre kjøkken-typer. Kanskje er stammene litt kjedelige og "simple", men de er solide og lettstelte.

Kvaliteten er helt topp den.

Og en stor fordel er at dører og dekksider kan byttes ut etter noen år. Da får man plutselig et helt nytt kjøkken for noen få tusenlapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har planer om å kjøpe Ikea-kjøkken når vi begynner med oppussing til vinteren/våren.

Hør hørt masse positivt om de og det er jo kjempeflotte kjøkken da!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert å kjøpe, men vi har ikke IKEA her i byen...2-3 timer til nærmeste med tog. Må betale for frakt, og hvis en får noe som ikke stemmer, må en tilbake, kanskje opptil flere ganger for å få justert ting. Det koster også. Så det spørs om vinninga går opp i spinninga.

Er også litt avhengig av å få en hjem som kan gi meg tips og råd. Har et litt rart kjøkken. Og så må jeg jo ha en til å montere da. Kan jo gjøre endel selv, men ting skal jo skjæres til etc.

Så det blir sannsynligvis kjøkken fra en lokal leverandør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har IKEA kjøkken og har montert alt selv, gikk helt fint det og er veldig fornøyd med resultatet til slutt. :D

(nå bor vi ti minutter unna IKEA, så vi har hentet kjøkkenet selv der, måtte ned tre ganger for å få alle delene, men det kostet oss jo ikke stort)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Ikea-kjøkken i den forrige leiligheten min. Jeg betalte for frakt og montering. Det fungerte kjempefint og jeg fikk alle delene. De som kom med benkeplatene var litt uheldige og mistet en i trappa slik at den ble ødelagt. De ordnet opp selv og ny benkeplate kom.

I utgangspunktet er jeg veldig fornøyd med Ikea-kjøkkenet, med unntak av to ting. Jeg syntes oppvaskkummen ble fort litt stygg og at stålrens ikke hjalp så mye på glansen. I tillegg så hadde jeg benkeplate av laminat, avrundet i front og limt avslutning på de korte kantene, den kanten som vender mot f.eks. komfyr, avslutning av benkeplaten osv. Denne var utsatt for skader; lett å slå av en liten bit, kunne løsne ved høy varme.

Ville nok ha kjøpt Ikea-kjøkken igjen pga pris og at det er lett å få tak i deler/bytte dører pluss at de har mange løsninger til inventar. Vasken kan kjøpes et annet sted og man kan vurdere heltre benkeplate.

Å som jeg savner det gamle kjøkkenet mitt :( Fikk kun glede av det et par år og her jeg bor nå er det en eldre furuinnredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKEA-kjøkkenet vårt har holdt seg veldig godt.

Men være forberedt på at det vil gå lang tid før du får alle delene du trenger når du skal bygge kjøkkenet ditt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi monterte vårt IKEA kjøkken i vår og er kjempefornøyd. Selvfølgelig litt styr med å montere dette selv. Jeg skal innrømme at prisen hadde veldig mye å si når vi kjøpte kjøkken. IKEA kjøkken er til halve prisen (eller under) enn om vi skulle kjøpt hos andre kjøkkenleverandører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...