Gjest Ts Skrevet 23. oktober 2009 #21 Skrevet 23. oktober 2009 Er helt enig i at Isabella er penest. Men skal brukes med et navn foran, slik at det ikke passet helt. Belinda Isabella? Belinda Isabel Belinda Isabelle Belinda Isabell Til deg over her som lurte: Jeg landet egentlig på Isabell, men jeg leste det som Isabell, ikke Isabelle. Huff, det her var virkelig ikke lett :gjeiper:
Gjest Ts Skrevet 23. oktober 2009 #22 Skrevet 23. oktober 2009 Er helt enig i at Isabella er penest. Men skal brukes med et navn foran, slik at det ikke passet helt. Belinda Isabella? Belinda Isabel Belinda Isabelle Belinda Isabell Til deg over her som lurte: Jeg landet egentlig på Isabell, men jeg leste det som Isabell, ikke Isabelle. Huff, det her var virkelig ikke lett :gjeiper:
Gjest Squill Skrevet 23. oktober 2009 #23 Skrevet 23. oktober 2009 Er helt enig i at Isabella er penest. Men skal brukes med et navn foran, slik at det ikke passet helt. Belinda Isabella? Belinda Isabel Belinda Isabelle Belinda Isabell Til deg over her som lurte: Jeg landet egentlig på Isabell, men jeg leste det som Isabell, ikke Isabelle. Huff, det her var virkelig ikke lett :gjeiper: Da ble saken en litt annen. Se hva som står på nettet om navnet Belinda: The girl's name Belinda \b(e)-lin-da bel(i)-nda\ is pronounced ba-LIN-dah. Possibly (Old German) "crafty" or a combined form of Belle (French) "beautiful" and Linda. First occurred in 18th-century poet Alexander Pope's "The Rape of the Lock". Has upper-class English connotations. Pop singer Belinda Carlisle. Belinda has 11 variant forms: Bel, Belenda, Belindra, Belle, Bellinda, Bellynda, Belynda, Linda, Lindie, Lindy and Velinda. Som du ser får du nå det samme navnet, Belle, som rot i begge navnene... Det er jo helt opp til deg om du gjerne vil ha det, men det er jo greit å vite Da kan du jo også tenke litt på om du synes det bør staves likt som i Belinda...
Gjest imli Skrevet 23. oktober 2009 #24 Skrevet 23. oktober 2009 Ville skrevet Isabel. Hvorfor gjøre ting vanskeligere enn de er...
Gjest imli Skrevet 23. oktober 2009 #26 Skrevet 23. oktober 2009 Synes for øvrg kombinasjonen Belinda Isabel(la) var helt grusom Synes også Isabel er finere enn Isabella, selv om jeg ikke er noe glad i noen av navnene.
Gjest ts Skrevet 23. oktober 2009 #27 Skrevet 23. oktober 2009 Synes for øvrg kombinasjonen Belinda Isabel(la) var helt grusom Synes også Isabel er finere enn Isabella, selv om jeg ikke er noe glad i noen av navnene. Hvorfor synes du det var grusomt, egentlig?
Gjest TS Skrevet 23. oktober 2009 #28 Skrevet 23. oktober 2009 Eller hva med: Belinda Louise Isabell/Isabel/Isabelle ? Litt mye kanskje?
Ella_Grey Skrevet 23. oktober 2009 #29 Skrevet 23. oktober 2009 Hvis du skal ha Belinda forran så syns jeg Belinda Isabel er finest. For da binder bel biten det litt sammen. Hvis du skal ha med Louise, syns jeg Belinda Louise Isabell - vet ikke hvorfor men syns det ser best ut...
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 23. oktober 2009 #31 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg synes Isabelle er finest. Men jeg synes ikke det passer med Belinda foran. Bel og Bel liksom.. Nesten som Mari Marianne eller noe. Det er min mening.
Gjest Gjest_Pernille_* Skrevet 23. oktober 2009 #32 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg synes også kombinasjonen med Belinda var fæl, men jeg synes definitivt du skal bruke Isabelle hvis du skal ha det navnet. Det er et fransk navn og belle er jo allerede et ord, jeg synes ikke det blir noe fint å fornorske det, i følge franske fonetiske regler er det jo stum e og det er lik ordet skal staves. Isabelle funker bra internasjonalt. Hvis man skal skrive Isabell kan man liksågjerne begynne å kalle norske barn for Djækk og Såofi. Respekter navnehistorien.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #33 Skrevet 23. oktober 2009 Belinda Isabelle Det funker greit,kallenavnet kan jo da bli Belisa Men jeg ville brukt Isabell istedenfor Isabelle.
Gjest imli Skrevet 24. oktober 2009 #34 Skrevet 24. oktober 2009 Hvorfor synes du det var grusomt, egentlig? Synes Belinda og Isabel(la) er for like navn til å fungere sammen som dobbeltnavn. Blir for mye "bel". Som en annen her skrev - blir nesten som kalle ungen Mari Marianne... Dessuten synes jeg det blir veldig tungt og ganske så pompøst... Men det er nå min mening
CeeCee Skrevet 24. oktober 2009 #37 Skrevet 24. oktober 2009 Isabella er for meg en is. Jeg synes Guro er et fint navn
Jojo Skrevet 24. oktober 2009 #38 Skrevet 24. oktober 2009 Jeg synes at Isabelle er finest. Både med og uten Belinda. Tre navn synes jeg blir for langt, men jeg liker navnet Louise, med stum e.
Gjest Gjest_kikki_* Skrevet 24. oktober 2009 #40 Skrevet 24. oktober 2009 Ikke fan av navnet i hele tatt, men skulle jeg velge måtte det bli Isabel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå