Gjest Ts Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette, men endte opp her. Detjeg lurer på er, hvilke av disse skrivemåtene synes dere er penest? Isabelle Isabel Isabell Er så usikker
Gjest *Mim* Skrevet 22. oktober 2009 #3 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg liker best Isabell. Er ikke så glad i bokstaver som ikke skal uttales, så Isabelle blir litt rart, og kan skape rom for misforståelser. Det er jo en dobbelkonsonant der, så Isabel blir heller ikke riktig i mine øyne.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg liker best Isabel. da er du vel like langt......
Anaconda Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 Nei, for her kommer jeg! ...men jeg er usikker. Synes Isabelle er finest, men enig i at det kan by på misforståelser. Ellers er det vel mest vanlig med Isabell. Jeg synes det høres litt brutalt og kort ut på slutten når jeg tenker meg om...og bell er jo en klokke! Isabel må nok også alltid stave navnet sitt, på lik linje med Isabelle. Jeg har bestemt meg. Isabelle. Fint navn uansett forrsten
Gjest TS Skrevet 22. oktober 2009 #6 Skrevet 22. oktober 2009 Oioi, tusen takk for svar! Isabelle ble nok litt rart ja. Mens Isabel kan vel leses feil? Kan leses som israel i følge en venninne av meg Da står det mellom Isabel og Isabell
Gjest TS Skrevet 22. oktober 2009 #7 Skrevet 22. oktober 2009 Og der leste jeg selv feil.. Isabelle var det, ikke Isabell. Så da er jeg like langt?
Anaconda Skrevet 22. oktober 2009 #9 Skrevet 22. oktober 2009 Og der leste jeg selv feil.. Isabelle var det, ikke Isabell. Så da er jeg like langt? Hva har du bestemt deg for, sa du? Skjønte ikke...og ble nysgjerrig!
Gjest T. Skrevet 22. oktober 2009 #10 Skrevet 22. oktober 2009 Jeg liker best Isabelle, men selv personlig foretrekker Isabella :-)
PiriPiri Skrevet 22. oktober 2009 #11 Skrevet 22. oktober 2009 Isabelle, men alle tre er nydelige skjønner ikke at det kan misforstås med isabelle da...hvor mange heter isabelle med uttalt E, egentlig? :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #12 Skrevet 23. oktober 2009 Isabelle var kjempefint! Ser fint ut og en misforståelse med uttalt e tilslutt er også like fint
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #13 Skrevet 23. oktober 2009 Synes at Isabelle ser penest ut på papiret, men hvis e´en skal være stum (noe jeg synes vil være penest) så tror jeg kankje at det kommer til å bli sagt feil veldig ofte. Jeg tror derfor at jeg hadde landet på Isabell. (støtter forøvrig den over meg som synes at Isabella er finest)
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #14 Skrevet 23. oktober 2009 Synes at Isabelle ser penest ut på papiret, men hvis e´en skal være stum (noe jeg synes vil være penest) så tror jeg kankje at det kommer til å bli sagt feil veldig ofte. Jeg tror derfor at jeg hadde landet på Isabell. (støtter forøvrig den over meg som synes at Isabella er finest)
Gjest Gjest_Lotta_* Skrevet 23. oktober 2009 #15 Skrevet 23. oktober 2009 Isabelle, men alle tre er nydelige skjønner ikke at det kan misforstås med isabelle da...hvor mange heter isabelle med uttalt E, egentlig? :gjeiper: Jeg kjenner fire jenter som heter det, i alderen 2 til 29 år. Forøvrig liker jeg Isabel best, uttaler det også på samme måte som jeg uttaler Israel, med lang i.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #16 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal skrive bokstaver som ikke uttales. Isabella er det 520 som heter. Isabelle er det 609 som heter. Isabell er det 888 som heter. Ingen er oppført som Isabel, så da tror jeg det alltid vil bli skrevet feil.
juliane Skrevet 23. oktober 2009 #17 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal skrive bokstaver som ikke uttales. Isabella er det 520 som heter. Isabelle er det 609 som heter. Isabell er det 888 som heter. Ingen er oppført som Isabel, så da tror jeg det alltid vil bli skrevet feil. Jeg får nå opp 1118 som heter Isabel jeg da, flere enn både Isabelle og Isabell. Jeg mener i likhet med mange i denne tråden at Isabella er finere, men det var jo egentlig ikke noe alternativ. Når man velger navn som ikke har sin opprinnelse i Norge syns jeg man bør velge en opprinnelig stavemåte istedenfor å fornorske det. Isabell høres for meg veldig ut som en fornorsking, og jeg får bittelitt assosiasjoner til sånne jenter som stiller opp i vi menn. (Møt Isabell (19) fra Trøgstad). Derfor ville jeg valgt spanske Isabel eller franske Isabelle.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #18 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg holder en knapp på Isabel Isabelle ser ikke bra ut, og når jeg leser Isabell, ser det ut som om det mangler en bokstav der (eventuelt én for mye).
Ella_Grey Skrevet 23. oktober 2009 #19 Skrevet 23. oktober 2009 Jeg liker Isabelle best, Isabel høres ut som Israel, for meg. Og Isabell virker som det er kuttet av på sltten...
Gina_ Skrevet 23. oktober 2009 #20 Skrevet 23. oktober 2009 Isabell eller Isabelle syns jeg er finest
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå