Solbærsaft Skrevet 22. oktober 2009 #1 Skrevet 22. oktober 2009 Hei. Jeg har akkurat forsøkt meg på å koke drops for første gang. Lagde en halv porsjon, men syns det ble alt for mye å klare for en person. Dropsen ble avkjøkt kjempefort når jeg endelig kom så langt at jeg kunne ta på den og begynne å forme den, så jeg fikk bare 10 drops ut av massen, og de ble kjempestore. Klarte ikke å få til å lage drops i "normal" størrelse. Halvparten av dropsmassen jeg lagde er fremdeles i en klump og jeg får ikke gjort noe med den. Er det mulig å varme opp dropsmassen igjen, og prøve på nytt? Eller er det bortkastet tid og energi?
koggos Skrevet 23. oktober 2009 #2 Skrevet 23. oktober 2009 det er veldig lurt å lage små porsjoner, en for hver smak. Det er også nesten helt nødvendig å være to personer som gjør det, ellers rekker du ikke å lage dropsene før de stivner. Bruk doble hansker så orker du å rulle pølsa når den fortsatt er veldig varm. Tror ikke den kan smeltes på nytt, dessverre.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2009 #3 Skrevet 30. oktober 2009 Hei. Jeg har akkurat forsøkt meg på å koke drops for første gang. Lagde en halv porsjon, men syns det ble alt for mye å klare for en person. Dropsen ble avkjøkt kjempefort når jeg endelig kom så langt at jeg kunne ta på den og begynne å forme den, så jeg fikk bare 10 drops ut av massen, og de ble kjempestore. Klarte ikke å få til å lage drops i "normal" størrelse. Halvparten av dropsmassen jeg lagde er fremdeles i en klump og jeg får ikke gjort noe med den. Er det mulig å varme opp dropsmassen igjen, og prøve på nytt? Eller er det bortkastet tid og energi? Vet ikke om den kan smeltes igjen. De gangene jeg har laget drops ligger teflonarket på 2 tykke badehåndklær, og jeg pakker rundt massen jeg kobber med. Bruk en sterk saks å klippe med, så går det kanskje fortere, og start klippingen så fort du kan. (Prøvd å mikse karamell og peppermynte, eller lakris og bringebær? Mmmm..) Lykke til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå