Gå til innhold

Høy lønn er sexy?

Gjest Gjest_Mann_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mann_*

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=575591

For 50 år siden var det nærmest slik at det var uvesentlig hvordan mannen så ut bare han hadde jobb med høy status og godt inntjeningspotensiale. Etter over 30 år med likestillingskamp trodde jeg den tid var over. Har Spitznogle rett i hva hun hevder? Er det blitt slik at kvinner ønsker likestilling på alle områder unntatt inntekt og jobbstatus? Er ikke menn med normal inntekt og "vanlig" jobb attraktiv for kvinner i 2009? Jeg bare spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For 50 år siden var det nærmest slik at det var uvesentlig hvordan mannen så ut bare han hadde jobb med høy status og godt inntjeningspotensiale. Etter over 30 år med likestillingskamp trodde jeg den tid var over. Har Spitznogle rett i hva hun hevder? Er det blitt slik at kvinner ønsker likestilling på alle områder unntatt inntekt og jobbstatus? Er ikke menn med normal inntekt og "vanlig" jobb attraktiv for kvinner i 2009? Jeg bare spør.

På'n igjen.

Selvtillit er sexy. Uansett lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at høy lønn gjør deg sexy.

Men du blir selvfølgelig som en magnet på "gold diggers".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Jeg synes høy lønn er avtennende. Fordi jeg ikke tjener mye selv som student, det blir kanskje annerledes når jeg er i full jobb.

Ble bedt ut av en aksjemegler med leilighet på Manhattan og leilighet her.

Fyren var hyggelig og oppegående, men jeg takla ikke tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_jente_*
Jeg synes høy lønn er avtennende. Fordi jeg ikke tjener mye selv som student, det blir kanskje annerledes når jeg er i full jobb.

Ble bedt ut av en aksjemegler med leilighet på Manhattan og leilighet her.

Fyren var hyggelig og oppegående, men jeg takla ikke tanken.

Du må være gal..

Og jeg er ingen golddigger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle
Du må være gal..

Og jeg er ingen golddigger :)

Ja, jeg er kanskje smågal :) Men jeg har alltid likt å ta vare på meg selv og ikke motta ting fra andre.

Om fyren min hadde tjent mye mer enn meg hadde jeg følt meg mindreverdig, spesielt nå som jeg ikke har en jobb jeg brenner for.

Jeg liker å være den som tjener mest. Liker å spandere på kjæresten min, kjøpe små gaver eller en kinobillett som oppmuntring eller belønning. Liker å ha kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg spiller lønn ingen rolle, jeg tjener mer enn min kjære - og det gjør meg ingenting. Det er uansett ikke derfor jeg er glad i ham. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest- Purple Haze

Lønn sexy? :klø:

Har aldri opplevd å bli seksuelt opphisset av en lønnsslipp. Blir derimot veldig tent av en mann som er mann i kraft av sine egenskaper, ikke av hvor mye penger han har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest David John jr.

Hei Gjeste-Mann

Det er selvsagt riktig, selv om det som vanlig er en del damer her inne som fornekter statistikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest David John jr.
Hei Gjeste-Mann

Det er selvsagt riktig, selv om det som vanlig er en del damer her inne som fornekter statistikken.

Det minner meg forøvrig på at i likestillingsdebatten er hovedproblemet for oss menn fortsatt at det er kvinnene som tviholder på definisjonsmakten. For de som ikke vet hva det er så betyr det at det er kvinner som vil bestemme hva likestilling er.

Eksempel ifm husarbeid:

Hun til sin venninne: Jeg har krevd at vi deler husabeidet likt. Så vi vasker hus og tøy, lager mat og innkjøp annenhver uke.

Hvem som sørger for dekkskift, båtpuss, holde bilen i orden, klipper gress og gjør grovarbeidet i hagen, pusser opp og reparerer hus, måker snø, stiller på dugnader etc diskuterer de ikke - for det går nemlig ikke inn i likestillingsdefinisjonen for kvinner....

eksemplene er mange mange flere ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, så lenge:

- det er en jobb han har glede av

- det ikke går utover andre

- så lenge lønnen er innen for rimelighetens grenser

- så lenge det ikke er fordi han er god i fotball eller noe annet helt totalt uviktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge det er en jobb som han har glede av ja.

Så lenge det ikke går på bekostning av andre.

Så lenge han virkelig brenner for noe-og at det derfor faller naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ella Mae

Kristin Spitznogle er et mehe, og det irriterer meg at det hun klarer å lire ut av seg ofte blir tatt for å være "det kvinnelige" standpunkt i dagens samfunn. Den dama har etter min mening lite peiling på annet enn dildoer og glidemiddel.

Og for å svare på spørsmålet ditt så nei, penger gjør ikke en mann mer sexy og attraktiv. I mine øyne kan det fort bli tvert om for menn med penger (likesom kvinner med penger) kan fort falle for fristelsen til å brife om det, og det finnes det ingenting sexy med. Da vil jeg heller ha en gutt som har så han klarer seg og bevarer beina på jorda.

Og før noen går i strupen min så la meg presisere: mange faller for fristelsen, men langt fra alle.

Endret av Ella Mae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som sørger for dekkskift, båtpuss, holde bilen i orden, klipper gress og gjør grovarbeidet i hagen, pusser opp og reparerer hus, måker snø, stiller på dugnader etc diskuterer de ikke - for det går nemlig ikke inn i likestillingsdefinisjonen for kvinner....

eksemplene er mange mange flere ...

hvor får du dette fra?

Jeg kjenner flere kvinner som både gjør husarbeid OG skifter dekk på bilden, måker snø, klipper gress og stiller på dugnader, i tillegg til at de har hovedansvaret for barna og prøver som best de kan å jobbe fulltid for at familien skal ha råd til huset, bilene, hytta og ferieturen som de alle sammen mener seg avhengig av, også mannen i huset.

så stakkarslige dere menn her inne prøver å gjøre menn, samtidig som dere tviholder på at dere er det sterke kjønn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bianca26
Synes hun sprer dårlige vibber når hun utaler seg slik, ønsker mer fokus på verdier jeg- får mer respekt av det.

enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest David John jr.
hvor får du dette fra?

Jeg kjenner flere kvinner som både gjør husarbeid OG skifter dekk på bilden, måker snø, klipper gress og stiller på dugnader, i tillegg til at de har hovedansvaret for barna og prøver som best de kan å jobbe fulltid for at familien skal ha råd til huset, bilene, hytta og ferieturen som de alle sammen mener seg avhengig av, også mannen i huset.

så stakkarslige dere menn her inne prøver å gjøre menn, samtidig som dere tviholder på at dere er det sterke kjønn..

SSB statistikken viser det, Aftenposten og debattene der er fulle av samme informasjon .... Mitt råd er følg med og les deg opp før du senker debatten ned på et " ... stakkarslig ......" nivå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...