Gå til innhold

Er dette lovlig?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Eier blir ikke automatisk næringsdrivende selv om h*n leier ut en leilighet.

Du uttaler deg så skråsikkert bestandig. Kan du ikke heller gjøre det i de tilfellene du vet hva du uttaler deg om, og heller droppe ut når du er på gyngende grunn?

Husleieloven er laget for å beskytte leietagerne, og som utleier er man pliktig til å sette seg inn i og følge den. Liker man ikke dette har man full mulighet til å ikke leie ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Utleier er den profesjonelle part, enten du liker meg eller ei. :gjeiper:

Profesjonell i hvilken betydning? Regner med at du forstår at det går an å leie ut leilighet uten at man er har det som næring (profesjon). Dette har du tydeligvis ikke peiling på, men er så sær at du fortsetter å jabbe ikrydret noe så infantilt som en gjeipesmily. :ler:

Hvorvidt jeg liker deg eller ikke er ikke noe tema her, men jeg skal ikke legge skjul på at du ofte har en tendens til å uttale deg skråsikkert om ting du ikke har greie på - og akkurat det bidrar ikke til økt troverdighet.

Skrevet
Husleieloven er laget for å beskytte leietagerne, og som utleier er man pliktig til å sette seg inn i og følge den. Liker man ikke dette har man full mulighet til å ikke leie ut.

Det du skriver her har da ikke noe med det du siterer å gjøre.

Skrevet
Profesjonell i hvilken betydning? Regner med at du forstår at det går an å leie ut leilighet uten at man er har det som næring (profesjon). Dette har du tydeligvis ikke peiling på, men er så sær at du fortsetter å jabbe ikrydret noe så infantilt som en gjeipesmily. :ler:

Hvorvidt jeg liker deg eller ikke er ikke noe tema her, men jeg skal ikke legge skjul på at du ofte har en tendens til å uttale deg skråsikkert om ting du ikke har greie på - og akkurat det bidrar ikke til økt troverdighet.

En utleier er en kommersiell aktør, enten vedkommende kan leve av det eller ikke. Og liker du ikke måten jeg ordlegger meg, får du spise syrenøytraliserende eller sette meg på blokkeringslista di k.

Skrevet
Si at dette er noe som skal selges eller vises på TV.

Eieren av leiligheten bør informeres, fordi det kan være forhold som gjør at at ikke ønsker publisitet.

Som leietager er det ikke "din egen bolig", det er annenmanns private eiendom.

Feil. Leietaker disponerer den som sin eiendom den tiden leieforholdet varer. Ikke bruk tittelen advokat, det er du ikke.

Skrevet

Jeg skjønner at de er vondt for deg å bli satt på plass, men du får heller slikke dine sår og pelle deg ut av debatten. I motsetning til Kamikatze, så leverer du bare edder, galle og feilinformasjon.

Skrevet
Og liker du ikke måten jeg ordlegger meg, får du spise syrenøytraliserende eller sette meg på blokkeringslista di k.

:ler: Herlig! :klappe:

Skrevet
En utleier er en kommersiell aktør, enten vedkommende kan leve av det eller ikke. Og liker du ikke måten jeg ordlegger meg, får du spise syrenøytraliserende eller sette meg på blokkeringslista di k.

Du endrer stadig begrep for å finne ei grein å henge påstandene dine på ser jeg. Når du blir møtt med argumenter som viser du tar feil, så vrir du bare på det for å komme unna. Patetisk debatteknikk. Begrepet kommersiell aktør i en sånn forbindelse kan være vel så feil å bruke som begrepet næringsdrivende.

Når det gjelder syrenøytraliserende, så har jeg ikke behov for det - uansett hva jeg måtte mene om deg. Jeg leser sjelden dine innlegg. Men husker jeg ikke helt feil, så går vel stort sett forumhverdagen din her inne ut på å røre i vei med småjenter som er halvt så gamle som deg.

Skrevet
Jeg skjønner at de er vondt for deg å bli satt på plass, men du får heller slikke dine sår og pelle deg ut av debatten. I motsetning til Kamikatze, så leverer du bare edder, galle og feilinformasjon.

Satt på plass? Hvor da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...