Gå til innhold

Hva skjedde med det sunne kvinneidealet?


bresså21

Anbefalte innlegg

Gjest milkyway
Det er et hån mot dem som er normale.

kanskje det, men en sykdom er en sykdom. Det er som å si at schizofrene håner ensomme personer! :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

helt enig, syns KATE WINSLET er kjempepen, litt fyldig og ser normal ut!!!

hun er virkelig vakker i Titanic. men dette er jo smak og behag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, jeg har alltid syntes at jenter med former er de peneste. Da jeg var liten/ung så jeg opp til damer som Catherine Zeta-Jones og Tiffani-Amber Thiessen. I dag er det vel damer som Kate Winslet, Beyoncé og J-Lo som står for de sunneste idealene. Jeg hadde likevel vansker med å godta kroppen min da den begynte å forandre seg. Guttenes utvikling med brede skuldre sees på som tøft og tiltrekkende, mens det å få bredere hofter og større lår oppleves som deprimerende. Husker jeg satt og så ned på lårene mine som 12-åring og syntes det var de største lårene jeg hadde sett i mitt liv... Heldigvis kom jeg til fornuft og klarte å fortelle meg selv at det var både normalt og fint og rett og slett at jeg begynte å bli kvinne.

Jeg har aldri hørt en gutt si at han liker tynne jenter. Derimot har jeg hørt flere si at de liker at det er litt å ta i og at de ikke vil være redde for å brekke jenta når de legger seg oppå henne. Det er nok vi jenter som legger dette presset på oss selv, godt hjulpet av moteverdenen. Når jeg ser på bilder av catwalkmodeller har det flere ganger skjedd at jeg ikke ser klærne, jeg sitter bare og syns synd på jentene og tenker at noen må gi dem mat.

Dette irriterer meg:

1. Store plakater av tynne jenter i bikini eller undertøy. Jeg trenger ikke å få det rett i fleisen.

2. Sylslanke utstillingsdukker. Selv om jeg er i str. 36/38 føler jeg meg stor og tjukk ved siden av en sånn dukke.

3. At nesten bare tynne jenter blir avbildet og omtalt som vakre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart at man i denne verden vil bli like tynne som dem som i den fattige verden ønsker å kunne få spise og få kjøtt på kroppen.

Meget meget merkelig at man vil seg selv så vondt.

Jeg har hørt om jenter som spiser bomull i den hensikt å ikke legge på seg, men da er de alvorlig syke og trenger å få hjelp.

Det kan godt være slik at noen synes de fungerer veldig godt uten mat, men det ser man jo på langsikt at de ikke gjør.

Noen av de tynneste lever nok i feil tiår. 1940årene hadde vel vært det mest geniale. :-p

Datidens konsentrasjonsleire foret jo ikke akkurat opp fangene sine så veldig mye at det gjorde noe, og de som absolutt vil være så radmagre at alt stikker ut hadde vel elsket å vært et sted hvor de ikke fikk mat.

Sorry, blir bare så jævlig provosert over tåpelige folk som sulter seg fordi at ååååå, jeg er så feit! når vekten viser 50 kg. Hva faen liksom!?! :kjefte:

Det er kanskje vanskelig for oss å forstå, men det er jo en sykdom for de aller fleste som må slanke seg når de faktisk er tynne. Og dette er jo nettopp takket være media. Det er de som er de tåpelige her. Som med så mye annet...

Det går også motsatt vei. De som er ekstremt overvektige har jo en spiseforstyrelse. Alt har somregel en årsak annet enn at man bare er glad i mat, tror jeg da.. Utenom meg selv, som nok bare er glad i mat. :P Men nå er ikke jeg ekstremt overvektig heller, heldigvis. Men jeg er opptatt av kropp. Jeg har aldri hatt noe ønske om å være veldig tynn. Men jeg er som mange, kunne tenkte meg å kvitte meg med noen kilo. I ungdomstiden hadde jeg nok et mer skrudd syn, jeg trodde jeg var smell feit, uten å være det. Heldigvis da å, så var jeg altfor glad i mat, selvom jeg forsøkte noen ganger å kaste opp, så klarte jeg det aldri.

Jeg har idoler som bl.a Beyonce, og syntes hun er super flott. Heldigvis har vi slike rollemodeller også i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...