Gå til innhold

Hva skjedde med det sunne kvinneidealet?


bresså21

Anbefalte innlegg

Jeg er lei av dette her slankepresse. og det er virkelig ett press. spesiellt for unge jenter. hvor sunt er det når nesten alle bein stikker ut? var Marylin Monroe, Venus og Afrodite idealene feite? NEI de var suuuupervakkre! Vi kvinner skal bære fremm barn i våre egne kropper, vi skal ikke ha de samme formene når vi er 25 som når vi var 12!

Vedlegg fjernet, se reglene om kopibeskyttet materiale.

vimse-mod.

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest milkyway

og jeg er drittlei av at "frodige" på død og liv må rakke ned på tynne med utsagn som "alle bein stikker ut" for å fremme seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg er drittlei av at "frodige" på død og liv må rakke ned på tynne med utsagn som "alle bein stikker ut" for å fremme seg selv!

Jeg har gode venner som er tynne som sliter med å legge på seg, så jeg er er fullt klar over andre veien også. og viss du virkelig har bein som stikker ut som victoria backham så er du alvorlig syk:S det finns en mellomting mellom dundre og kate moss. hvorfor skulle ikke alle trakte etter set som virkelig er sunt. om det den ene eller andre veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for fakta er at det ikke er medisinsk sunt å ha en BMI på mye under 20... men det er dette som blir fremmet i media som idealet. og det er så synd. du kan da ikke beskytte de som ser ut som de har vert i konsentrasjonsleir? akkurat som jeg ikke beskytter de som tar opp hele plassen i heisen... en mellomting i større og mindre utgaver. noe sunt. mener du ikke at marilyn monroe var ett bra forbilde som kvinnefigur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway

ah beklager, så jeg var litt kjip i tonen. Alvorlig syk og alvorlig syk... har jo anorexia, derfor glefser jeg fort når jeg leser sånt, for jeg tar det som et angrep SELV OM jeg føler meg tjukk SELV OM jeg vet at jeg er tynn og nekter å legge på meg...

jeg tror jeg egentlig svarte ganske klart på startinnlegget ditt, at sunne kroppsidealer er bedre enn beinete :ler: selvironi er greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe så er det bilde av deg med en stooor milkywaysjokolade:P så ironisk:P

nei, jeg syns ikke synd på de som veier opp imot 200 kg for de MÅ jo ha sett at (oi, nå klarer jeg jo nesten ikke å gå, kansje jeg ikke burde spise hele den pizzaen alene) på ett tidspunkt. men igjen så er det folk som har problemer både fysisk og psykisk den veiene også. jeg taler til alle som har ett valg (og det har egentlig de aller aller fleste) at kvinnekroppens ideal nå til dags er en smule tynn og mindre "kvinnelig" enn den har vert i så mange år tiligere... og det er synd.man skal være frisk for sin egen skyld man skal være frisk for sine barns skyld men vi kroppene våre er vakkre og fulle av hormoner, derfor har vi lyst på den sjokoladen og skal få lov til å ta den anå og da uten å MÅLE seg med de "forbildene" som er i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest milkyway

Ja, det er det verste, at jeg hater å spise, men jeg elsker sjokolade :ler:

finnes sunn fornuft inni her et sted også, men den blir som oftest overskygget av forsvarsmekanismen som får meg til å forsvare usunne kroppsidealer, som faktisk er delvis skyld i å få meg og mange andre jenter til å føle oss tjukke selv om vi bruker 32 eller 38 eller hva enn! Er det dettesom kalles et paradoks? Hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det verste, at jeg hater å spise, men jeg elsker sjokolade :ler:

finnes sunn fornuft inni her et sted også, men den blir som oftest overskygget av forsvarsmekanismen som får meg til å forsvare usunne kroppsidealer, som faktisk er delvis skyld i å få meg og mange andre jenter til å føle oss tjukke selv om vi bruker 32 eller 38 eller hva enn! Er det dettesom kalles et paradoks? Hmm.

Det er vertfall merkelig at mennesker flest vet hva som er best for seg selv men ikke alltid velger eller klarer å leve etter sin egen sunne fornuft. ikke ett ukjendt fenomen.trening er ikke bare for "tjukke" folk men er også en sunn måte "å legge på seg" på. MUSKLER. og muskler forlanger mat. sunn mat som man trenger. så må man bare ta d litt etter litt. tror du du noen gang kommer til å klare å se på deg selv med realistiske øyne? hva tror du må til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway

hmm... et par psykologbesøk til i fremtiden (et par = maaange) skader nok ikke. Går der en dag i uka og merker det hjelper, men enkelte dager blir som denne. Spiser sunt, vegetarianer. men det betyr også at jeg ikke får i meg mye jeg trenger (jern bl.a) og jeg er ikke så flink til å ta vitaminene og da blir jeg fort rari hodet og kan se ting i speilet ingen andre kan se. Det rare er at selv om jeg ikke vil se ut som noen gutt, hater jeg virkelig hoftene mine, for i dag er en sånn dag hvor de kun ser fleskete ut, selv om jeg VET de ikke er der. Argh! Jentehjerne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... et par psykologbesøk til i fremtiden (et par = maaange) skader nok ikke. Går der en dag i uka og merker det hjelper, men enkelte dager blir som denne. Spiser sunt, vegetarianer. men det betyr også at jeg ikke får i meg mye jeg trenger (jern bl.a) og jeg er ikke så flink til å ta vitaminene og da blir jeg fort rari hodet og kan se ting i speilet ingen andre kan se. Det rare er at selv om jeg ikke vil se ut som noen gutt, hater jeg virkelig hoftene mine, for i dag er en sånn dag hvor de kun ser fleskete ut, selv om jeg VET de ikke er der. Argh! Jentehjerne!!

Jentehjerne er fucked up noen ganger:/ jeg kjenner meg igjen. speilet kan være den verste fienden. jeg håper du blir glad i deg selv til slutt og klarer å spise sunt samtidig:) jeg er ikke helt for å være veggis siden man da mister relevante kilder til ja jern foreksempel. men det er bedre enn ingenting. og viss folk syns synd på dyrene eller hva det er så skal de få lov til d:) hmm.. inneholder ikke enkelte grønnsaker mer jern enn andre? brokkoli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av dette her slankepresse. og det er virkelig ett press. spesiellt for unge jenter. hvor sunt er det når nesten alle bein stikker ut? var Marylin Monroe, Venus og Afrodite idealene feite? NEI de var suuuupervakkre! Vi kvinner skal bære fremm barn i våre egne kropper, vi skal ikke ha de samme formene når vi er 25 som når vi var 12!

Vedlegg fjernet, se reglene om kopibeskyttet materiale.

vimse-mod.

Enig.

Marilyn Monroe var kjempepen og ikke feit. Den som sier det er sånne som ikke vet hva de snakker om. Tenk å ikke klare å se skjønnheten hennes liksom, hallo.

Jeg er ikke sint på tynne jenter. Men på de homse-mannfolka av designere som mener det er rett å ekskluderer normale jenter med former fra å kle seg fint og å se bra ut.

Når det gjelder Kate Moss som kvinneideal - hun er jo fotogen . Men vi lever i en syk tid - tenk modeller smiler aldri lenger på bilder. Man skal liksom se nærmest syk og umenneskelig ut.

Før, på 90 tallet var modellene pene og smilte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Marilyn Monroe var kjempepen og ikke feit. Den som sier det er sånne som ikke vet hva de snakker om. Tenk å ikke klare å se skjønnheten hennes liksom, hallo.

Jeg er ikke sint på tynne jenter. Men på de homse-mannfolka av designere som mener det er rett å ekskluderer normale jenter med former fra å kle seg fint og å se bra ut.

Når det gjelder Kate Moss som kvinneideal - hun er jo fotogen . Men vi lever i en syk tid - tenk modeller smiler aldri lenger på bilder. Man skal liksom se nærmest syk og umenneskelig ut.

Før, på 90 tallet var modellene pene og smilte.

helt sant. vi skal ikke så langt bak i tid før ting er bedre enn de er nå. men det har vert syke tilstander lenge egebtlig. kjolene i barokken og klassesismen ble riiiimelig innsnøret i livet og de "virkelig flotte fruene" hadde lett for å besvime med så lite plass til luft i lungene sine... heh. sykt.

og ja! det er faktisk ofte de manlige designerene som vil ha modellene som kleshengere og ikke kvinner. det er jo og har vert opprør i moteverden lenge ang dette. og heldigvis i foreksempel top model så har de faktsisk blitt åpnere til "pluss size models" vant i sesong 11 tror jeg:) og tyra selv som er ett moteikon har blitt ganske så damete med årene. *plystre plystre*

og erkjenne seg selv som kvinne med sin fullkommenhet og sine "feil" er sexy. og være sunn men la seg unne seg godbiter og kose seg med dem er sexy. selvsikkre bevisste kvinner er noe å trakte etter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Kate Moss som kvinneideal - hun er jo fotogen.

Ikke uten en veeeldig lang økt i photoshop.

Hun er lite pen i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke uten en veeeldig lang økt i photoshop.

Hun er lite pen i mine øyne.

jeg kan se noe vakkert i henne også egentlig. hun har kul klesstil og. men har en kropp til en 14 åring:S det er det eneste. men sant både hun og amy whinehouse er jo egentli vakkre jenter, men de er for tynne og begge er ødelagt av stoffmisbruk. altså, ikke serlig sunne:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway
Jentehjerne er fucked up noen ganger:/ jeg kjenner meg igjen. speilet kan være den verste fienden. jeg håper du blir glad i deg selv til slutt og klarer å spise sunt samtidig:) jeg er ikke helt for å være veggis siden man da mister relevante kilder til ja jern foreksempel. men det er bedre enn ingenting. og viss folk syns synd på dyrene eller hva det er så skal de få lov til d:) hmm.. inneholder ikke enkelte grønnsaker mer jern enn andre? brokkoli?

jeg innrømmer det, jeg har sett for mange virkelighetsvideoer, kosherslakting og indiske apedelikatesser... urgh! Har ikke spist kjøtt på 3 år, og savner det ikke, eller, jeg merket det var noe jeg savnet da samboer stekte kjøttdeig og jeg syntes det luktet godt, men det var bare kroppen som hylte etter proteiner :ler: soyaprodukter reddet meg der, og det klarer jeg ikke å si nei til engang for det er så nam :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart at man i denne verden vil bli like tynne som dem som i den fattige verden ønsker å kunne få spise og få kjøtt på kroppen.

Meget meget merkelig at man vil seg selv så vondt.

Jeg har hørt om jenter som spiser bomull i den hensikt å ikke legge på seg, men da er de alvorlig syke og trenger å få hjelp.

Det kan godt være slik at noen synes de fungerer veldig godt uten mat, men det ser man jo på langsikt at de ikke gjør.

Noen av de tynneste lever nok i feil tiår. 1940årene hadde vel vært det mest geniale. :-p

Datidens konsentrasjonsleire foret jo ikke akkurat opp fangene sine så veldig mye at det gjorde noe, og de som absolutt vil være så radmagre at alt stikker ut hadde vel elsket å vært et sted hvor de ikke fikk mat.

Sorry, blir bare så jævlig provosert over tåpelige folk som sulter seg fordi at ååååå, jeg er så feit! når vekten viser 50 kg. Hva faen liksom!?! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg er 162cm høy og veier 54kg og må innrømme at jeg er misfornøyd med at jeg ikke gidder å trene bort de 3kg ekstra som bare er vann og fett. (fordi det er mote å være helt rippet for vann og fett) men jeg er jo sunn, jeg er jo normal. poenget mitt med dette innlegget er at det IRRITERER meg at jeg er omringet av kvinneidealer som ikke nødvendigvis er så sunne, men får meg til å ville se ut som dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av dette her slankepresse. og det er virkelig ett press. spesiellt for unge jenter. hvor sunt er det når nesten alle bein stikker ut? var Marylin Monroe, Venus og Afrodite idealene feite? NEI de var suuuupervakkre! Vi kvinner skal bære fremm barn i våre egne kropper, vi skal ikke ha de samme formene når vi er 25 som når vi var 12!

Vedlegg fjernet, se reglene om kopibeskyttet materiale.

vimse-mod.

Marilyn Monroe var veldig fin. Men så var hun jo også en størrelse 36 målt i dagens størrelser. Sier vel kanskje at størrelsen ikke har så mye å si når det kommer til skjønnhet, men heller kroppsfasongen, spesielt timeglass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hææ, Kate Moss er jo naturlig tynn og ikke så tynn som de typiske catwalk-modellene.. Jeg synes hun har helt perfekt kropp, hvertfall slik som hun har sett ut i det siste (var en stund da hun var yngre da hun var litt for tynn)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...