Gå til innhold

Dagene i hulefamilien

DDuck

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nåja... febern kommer sakte men sikkert tilbake igjen ser det ut som... tempraturen er på 38 nå, men hun er pigg og rask enda :jepp:

Nå har jeg lagt henne for en liten blund, selv om det ikke høres ut som om hun er så intressert i det :rolleyes:

Mor sjøl tar helgevasken for øyeblikket :Nikke:

Håper du også får en fin dag :klem:

Har hørt rykter om at dere har et deilig vær så det blir vel neppe ille i dag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til deg også Minttu :klemmer:

Temen til lisja ble bare høyere og høyere og målte den til 40,1 grader i ettermiddag. Da tok jeg kontakt med legevakta, men de mente også at det sannsynligvis var tennene siden hun fortsatt leker litt, skravler, spiser litt og drikker.. De mente at det var en febertopp som de som regel får på dag 2 og at det skulle bli bedre i morgen :Nikke:

Hvis det ikke ble noe bedre skulle vi ta kontakt igjen itilfelle det kunne være et virus av noe slag.. men jeg har mine tvil på at det er det :)

Syns det passet litt dårlig at hun skulle bli syk akkurat denne helga siden Ælen skal i utdrikningslag i morgen og de skal overnatte sånn at han kommer ikke hjem igjen før langt utpå søndag en gang... Liker ikke å være alene med henne når hun er i dårlig form... ikke for at hun er noe mer krevende, men dor at jeg blir litt tussete og rådvill når jeg ikke har han til å hjelpe meg med å ta avgjørelser og lufte tanker med... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj... hun våknet nettopp og da tok jeg tempen... fortsatt 40 :sukk:

Jeg blir så redd i mammahjertet selv om det mest sannsynlig er bare en bagatell... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk resten av natta? Håper hun er bedre i dag, så du slipper å være alene og redd i mammahjertet ditt.. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kjentes fin ut nå når jeg var inne til henne, men det gjorde hun jo både forleden dag og i går på morgenen også...

Stakkarsen er trøtt.. normaltvis våkner hun med en gang det blir litt lyd i huset på morgenen og i dag tok vi henne opp, gikk en runde rundt i huset, kjente på henne og snakket med henne før vi la henne ned igjen... og det ble stille :overrasket:

Hun må bare få sove av seg mest mulig av feberen...

Ælen er nettopp dratt så jeg og mammahjertet mitt blir nok alene i dag :sukk:

Endret av DDuck
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tempen er fortsatt fin på henne, men matlysten finnes ikke... Hun har spist noen få skjeer grøt, noen skjeer yoghurt og en halv mariekjeks...

Hun sov helt til 10.15 :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matlysten var ikke noe å skryte av i går nei... virker ikke som om den er så kjempe mye bedre i dag heller..

Men melk drikker hun heldigvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg bruker å lage til lillemor når matlysten ikke er på topp og hun er feber er smoothie..

Jeg kjøper slik smoothiemix i frysedisken på rema, også sper jeg med litt MME, og litt fruktpurre på glass (banan og mango) :)

Men det er utrolig godt at hun drikker melk da :)

Håper også formen er stigende :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun herjer iallefall godt med pappaen sin som nettopp kom hjem :fnise: Så formen hennes er egentlig upåklagelig sånn sett :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig spiste hun litt :strix:

En liten kjeks, en pizzaskorpe og en halv skål grøt :strix:

Nå er hun full av små røde prikker så det har nok vært den fjerde barnesykdommen på ferde :Nikke: Eller tre-dagers feberen som de kaller det fra gammelt av :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har våre små hatt den samtidig :ler:

Prikkene er borte her nå, forsvant to dager etter at de kom :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de forsvinner like raskt her også :jepp:

Det virker ikke som de klør eller noe iallefall.. hun sutrer ikke eller prøver å klø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de klødde ikke, de bare var der på ryggen, rompa, magen og den siste dagen hadde hun litt i kinnene og i panna :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...