Gå til innhold

Dagene i hulefamilien

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Så flink hun er!! Kan jeg spørre om du ammer eller?? lurer bare på om du gjør hvordan det går?

Jeg får bare mer og mer lyst å få august her så jeg kan også bli "trøtt" :fnise: er nok en helt ubeskrivelig feeling tenker jeg :rødme:

Endret av Neytiri
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så glad på dine vegne :happy:

Og blir en smule missunnelig :fnise:

:klem:

Skrevet

Vi sliter med amminga må jeg innrømme... Og jeg har itillegg mistet lysten på å prøve å få det til.. :sjenert:

Når vi var på sykehuset fikk jeg jo ikke ha henne med meg hele dagen før på fjerde døgnet så hun ble matet med sonde gjennom nesen.. Det resulterte i at hun ble vant til å bli mett med engang hun begynte å rope og ikke trengte å jobbe for å få mat..

Når jeg endelig fikk henne sammen med meg hadde jeg sånn melkespreng de første dagene at hun ikke fikk til å suge ordentlig og dermed kom det ikke noe melk...

Når det gav seg og vi fikk prøvd skikkelig endte det opp med at hun suger i 5 minutter, finner ut at dette går for sakte, slipper puppen og blir rasende og hyler og går ikke ann å roe ned før hun får flaske...

Så jeg pumper ut melk, for det har jeg nok av, så gir vi det til henne på flaske :Nikke:

Det var ikke det jeg hadde sett for meg skulle skje, men sånn ble det bare....

---------------------

:hug: på deg også Minttu

Skrevet

Ok, men sånt kan vel skje.....vet du om det kan forandre seg, eller blir de fort vant til flasken da?? :klø: Føler meg grønn på området, men ønsker så gjerne å få til amming.

Men det viktigste er vel at hun blir mett ikke sant :nigo:

Skrevet

Jeg har ikke peiling... vi kan sikkert alltids gå igjennom et par uker med prøving, skriking, sutring og roping for å få snudd trenden, men jeg er ikke så keen på ammingen uansett... jeg har aldri vært noe sånn jeg-skal-amme-ungene-mine-for-det-er-det-eneste-rette-menneske... Ungen får jo min melk og det er jo det som teller :)

Det viktigste er at hun blir mett ja :Nikke: Absolutt :)

Skrevet

Det er synd å lese at du ikke får til ammingen når du gjerne vil, men jeg må samtidig si at jeg syns det er godt å lese at du klarer å kose deg, selv om hun får flaske :Nikke:

Godt å høre at dere koser dere :hjerte:

Skrevet

Flott å høre at du ikke tar det tungt på den måten....er ikke alltid sånn vi forestiller oss på forhånd, men måten du takler det synes jeg er flott!! :klem:

Skrevet

Ja så lenge snuppa er fornøyd og vokser som hun skal så skal ikke jeg klage :)

Skrevet

Gratulerer med lille Dina. Så godt at alt gikk så fint. Drømmefødsel. Jeg bestille en sånn neste gang. :)

Så synd at ammingen går dårlig, men jeg vet hvordan det er. Jeg rakk jo aldri å få noe melkespreng, så mye melk produserte jeg dessverre aldri. Gutten min ble ikke sondematet, de gav ham melk av kopp på nyfødtavdelingen for de ville ikke ødelegge mulig amming. Problemet var at selv om jeg ba om det, så ringte de meg aldri når han var sulten slik at jeg kunne komme opp og amme ham, de bare matet ham selv. Så jeg fikk bare prøvd hvis han tilfeldigvis var sulten når vi var oppe hos ham (satt jo ikke hos ham hele dagen).

Jeg endte opp med å gjøre som deg. Pumpe meg og gi flaske. Men siden jeg hadde så lite måtte han få tilskudd av mme allerede fra vi kom hjem fra sykehuset. Etter en måned, når mannen min skulle tilbake på jobb, orket jeg ikke mer og vi gikk over til mme på fulltid. Det var greit så lenge mannen var hjemme, for da kunne han gi flaske mens jeg pumpet, men tanken på å streve med pumpingen (og få ut 30-60 ml til sammen hver gang) og i tillegg holde på med flasker og mme helt alene hver dag ble for mye rett og slett. Føltes litt tungt der og da, men har heldigvis aldri opplevd ammepress, hverken på barsel, fra ammepoliklinikk eller andre.

Skrevet

Du er herlig avslappet :hjerte: Det tjener både du og vesla på i lengden :Nikke:

Skrevet

Høres ut som om dere har noen flotte dager sammen :rødme:

Og det er veldig bra at både du og snuppa er fornøyde når det gjelder matingen. Så lenge hun blir god om mett er det det viktigste :jepp:

Skrevet (endret)

Tusen takk Arkana :)

Ja det er et strev sånn sett med pumpingen for det er jo dobbelt arbeid, men så lenge Ælen er hjemme så går det jo :Nikke:

Han har ikke betalt permisjon, så han er sykemeldt på anbefaling fra diabeteslegen min siden jeg trenger hjelp nå i begynnelsen med tanke på å få blodsukkeret på rett kjøl igjen også... nå sliter jeg faktisk med å holde det høyt nok av alle ting :hakeslepp: Insulin har jeg kuttet helt ut også...

Så det med melkeprodusering tar MYE energi fra kroppen... Det er også en av grunnene til at jeg ikke er så lysten på å holde på så lenge med amming/melking... men men... skal iallefall holde på til Ælen er ferdig med ferien sin i august, så får jeg se om jeg har funnet et bra system for dette blodsukkeret da :Nikke:

Endret av dinedama
Skrevet

Du er herlig avslappet :hjerte: Det tjener både du og vesla på i lengden :Nikke:

Det er nok det beste for oss alle tre :)

På føden var de veldig på meg hele tiden med at jeg måtte prøve å legge henne til puppen først og fr tvinget henne på meg i flere dager uten resultat... Hun gråt og var rasende og jeg var helt fortvilt og hadde vondt og gråt som en helt jeg også... og sånn skal det ikke være :riste:

Så jeg gir beng i føden-damene :tommelopp: Det har vært omtrent null tårer både fra meg og vesla siden vi kom hjem :)

Høres ut som om dere har noen flotte dager sammen :rødme:

Og det er veldig bra at både du og snuppa er fornøyde når det gjelder matingen. Så lenge hun blir god om mett er det det viktigste :jepp:

Det er det :Nikke:

Vi koser oss sammen ja :hjerte: Utrolig hvor "forelska" man kan bli i noen man ikke kjenner engang :rødme: Også er det så fint å se at Ælen også har de samme følelsene for henne og hvor omsorgsfull han er :hjerter: Supre mannen min :hjerte:

Skrevet

Ja, det var sånn for meg også. Trengte bare langtidsinsulin morgen og kveld og kuttet ut alt av hurtigvirkende. Kunne drikke vanlig cola og spise sjokolade til den store gullmedalje og ingen økning i blodsukkeret. Hadde heldigvis ikke noe særlig føling da. Selv om jeg sluttet å amme/pumpe etter en måned tok det faktisk 5-6 måneder før jeg hadde behov for normale doser insulin igjen.

Skrevet

Såpass ja :hakeslepp:

Siden jeg ikke bruker insulin i det hele tatt nå, så får jeg heller ikke følinger i det hele tatt... det er veldig betryggende :)

Jeg ville nok fått litt panikk om jeg var alene med Dina også skulle jeg plutselig få føling.. det hadde vært skummelt :redd:

Gjest Neferet
Skrevet

Så det med melkeprodusering tar MYE energi fra kroppen... Det er også en av grunnene til at jeg ikke er så lysten på å holde på så lenge med amming/melking...

:fnise: Måtte bare :ler: litt av ordvalget her på morgenkvisten!! ;)

Håper dere får en fin dag alle tre! :hjerte:

Skrevet

:ler:

Jeg fant ikke noe mer passende ord der og da :fnise:

Ha en fin dag du også :hug:

Skrevet

Innom med en :klem: til den lille familien :)

Skrevet
:vinke: Godt og se at det går fint med dere, selvom ikke ammingen funker så bra :kose: Jeg må bare si at Dina virkelig er til og spise opp! Hun er jo så søt :jepp:
Skrevet

Lurer skikkelig på hvordan lille Dina ser ut :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...