cypress Skrevet 19. juni 2010 #3081 Skrevet 19. juni 2010 Åååå, jeg gleder meg til å lese om opplevelsen deres!!!
DDuck Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #3082 Skrevet 19. juni 2010 Nå er vi hjemme Skal oppdatere litt senere Tusen takk for all heiingen og gratulasjoner :rødme:
Luna_82 Skrevet 19. juni 2010 #3083 Skrevet 19. juni 2010 Endelig hjemme Det var vel godt å komme hjem? Kanskje litt rart også...? Det er utrolig at man kan dra på sykehuset som to og komme hjem igjen som tre. :rødme:
Gjest Neferet Skrevet 19. juni 2010 #3088 Skrevet 19. juni 2010 :rødme: Velkommen hjem med den lille snuppa! Håper alt er bra med dere!
Diddles Skrevet 19. juni 2010 #3089 Skrevet 19. juni 2010 Velkommen hjem og det var en vakker liten jente :rødme:
Gjest D.O.A. Skrevet 19. juni 2010 #3090 Skrevet 19. juni 2010 Velkommen hjem! Hun var fantastisk vakker og veldig fint navn dere har valgt!
Spatula Skrevet 19. juni 2010 #3091 Skrevet 19. juni 2010 :strix: :rødme: Så nydelig det lille nusket er
Gjest Neferet Skrevet 20. juni 2010 #3094 Skrevet 20. juni 2010 Så fin den lille jenta deres er Dinedama!!
Mazilla Skrevet 20. juni 2010 #3096 Skrevet 20. juni 2010 Fantastisk! :rødme: For en skjønn liten eks-huleboer!
Muffin! Skrevet 20. juni 2010 #3097 Skrevet 20. juni 2010 Så fin hun var. :rødme: Kan tenke meg det var godt å komme hjem. Gleder meg til oppdateringer!
DDuck Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #3098 Skrevet 20. juni 2010 Nåååå skal jeg skrive noen ord tenker jeg Som dere vet skulle jeg jo settes i gang mandagen. Jeg sto opp ca halv ni og gikk å satt meg i sofaen i stua... fikk ikke sove mer da Så skulle jeg gå på do for å tisse, kom meg opp fra sofaen og plutselig bare rant det nedover lårene! Jeg klarte å knipe igjen litt til jeg kom meg på badet, klarte å røske opp soveromsdøren på veien dit og rope inn til en sovende Ælen at vannet var gått Stakkaren ble litt paff tror jeg Så kom jeg meg inn på badet og la meg ned på gulvet der siden hodet ikke var festet enda. Fikk ringt jordmor og hun kom med ambulanse og hentet meg ca en halv time senere. Turen til sykehuset gikk fort De kjørte på med blålys og sirener så jeg følte meg ganske viktig Ælen kom etter i bil, men han hadde ikke sirener så det gikk saktere med han Riene startet forøvrig omtrent med en gang vannet hadde gått... Ganske svake, men sterke nok til at jeg skjønte at det ikke bare var disse "murringene" jeg har hatt i flere uker. På turen utover tok de seg opp en del. Når vi kom til sykehuset ble jeg trillet inn på en fødestue og ble sjekket av en jordmor på sykehuet. Jeg hadde 3cm åpning tror jeg og riene var ganske smertefulle da. Jeg fikk gå i dusjen og sette meg mens jeg ventet på at Ælen skulle komme. Men jeg satt i dusjen ble riene mye kraftigere og jeg klarte verken å sitte eller stå på noen måter... Så da bar det inn på fødestuen igjen til lystgassmasken!! Jeg fikk grei effekt av den, men likte ikke følelsen den gav meg i kroppen, så jeg peste ikke så veldig mye på den, men den var en god trøst å holde seg fast i. Ælen var kommet også så da fikk jeg litt kos og det var godt Jeg ble sjekket igjen og da var det plutselig åpnet seg til 6cm og jeg hadde så vondt at jeg lå å spydde og kastet på meg... klarte ikke å slappe av så jeg knep sammen hele kroppen og det gjorde det nok ikke noe bedre... Så da kom det en engel i sykehusfrakk og gav meg epidural :rødme: Når epiduralen var satt hadde jeg ca 2-3 rier før den virket ordentlig.. Så helt plutselig fikk jeg pressrier, så jeg fikk jo ikke utnyttet epiduralen skikkelig.. Men den hjalp utrolig på uansett!! Jeg lå å ropte i sengen "jeg MÅ bæsje!!!" Da fikk jeg lov og begynne å presse littegrann for å få henne i rett stilling i bekkenet før jeg skulle ha henne ut. Jeg hadde pressrier i omtrent akkurat en time før hun plutselig bare ploppet ut.. Jeg ble så overrasket for ingen hadde sagt til meg at hun var såpass langt ute 17.58 var klokka når hun kom.. akkurat tidsnok til barne tv Så da begynte jeg å gråte og le om hverandre og var så utrolig letta når jeg fikk henne opp på brystet Ælen fikk klippe navlestrengen og klarte ikke å se seg mett på den lille bylten på 48cm og 3810gram :rødme: Barnelegene kom opp etter et kvarter og hentet henne til nyfødtintensiven for observering.. Jeg fikk 5 pyntesting også.. revnet ikke, men fikk noen skrubbsår.. Fødselen tok akkurat 9 timer fra vannet gikk til hun var ute, og var helt ukomplisert Jeg ville ikke gjort det igjen med det første, men det er utrolig hva man klarer når man må Og hva skal barnet hete? Dina Det ble en mini-Dina slik som vi har snakket om så lenge
Gjest Iril Skrevet 20. juni 2010 #3099 Skrevet 20. juni 2010 Åh, dette hørtes fint ut, gleder meg til det er min tur! :rødme: Fint navn, vi har det på lista vi også! Gratulerer nok en gang!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå