Gå til innhold

Dagene i hulefamilien

DDuck

Anbefalte innlegg

Det har gått så mange ras her de siste dagene... Plutselig kom varmen hit og snø og is i fjellet smelter i rekordfart! :dåne:

Her er jernbanesporet bare et lite stykke fra der vi bor... :riste:

Elvene går over veiene og skyller med seg alt de finner... vi har ei elv rett nedenfor huset vårt og jeg har aldri sett den så stor... det er flom overalt og folk sitter fast i hjemmene sine rundt omkring for at vannet har rett og slett skylt vekk veiene...

Heldigvis er ikke vi en av dem som har det så ille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff da... trodde liksom det var Narvik som det var ille jeg.. ut ifra hva jeg har fått med meg da.... men jøss... den våren er farlig altså... alt for mye vann som brått kommer.... men det skjer jo det samme hvert år..... bare mann vet aldri hvor det slår til. ¨

Håper dere er heldige hele veien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal godt gjøres at vi blir innestengte her, men det kan skje... elva ligger nært veien enkelte plasser så den kan fort grave seg under slik at veien raser ut...

Får bare krysse fingrene for at det ikke skjer :)

Kanelbollene mine ser himmelsk herlige ut :dåne:

Vurderer å ta helt av å bake litt muffins også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at derre ikke blir innesperret av flom :tommelopp:

Gratulerer med dagen, hipp hipp hurra hurra hurra! :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har elva ved huset vårt begynt å krype opp på veien... fra vi tok dette bildet og bare en time etterpå rant hele elva over veien... så dette er rimelig spennende... raser veien ut så sitter vi fast her hjemme...

29985_427442805398_752400398_5830237_4907939_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada :Nikke: Har vært innom til bestemor og bestefar en tur, så dro vi å kjøpte soft-is til Ælen etterpå :)

Også dro vi hjem å henta kameraet og kjørte rundt å tok bilder av elva :fnise:

Jeg har stoooore planer om å spise pølse snart :nigo:

Enn du? Begynner du å bli pussa? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: oi se der ja, håper dere ikke blir innestengt da.......i sånt tilfelle hadde det vært bra å ha artic truck sånn som mange av mine hjemme har.....kjører over store elver og sånn vettu :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe :ler:

Ja om det finner plass å lande på her da :lol:

Men nå er elva blitt så stor at vi seriøst vurderer å pakke litt saker i en bag og evakuere oss selv de neste dagene bare for å være på den sikre siden :redd:

Vi skal til byen på sykehuset i morgen og jeg har eksamen både onsdag og fredag så det passer rimelig dårlig og bli sittende fast her.... :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så skummelt med elven. Høres lurt ut å evakuere seg selv. :Nikke: Håper du har en fin pølsedag sånn ellers. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uff da, var nok lurt det!

Kan ikke det begynne å flyte i kjelleren og sånn :klø:

Håper du har fortsatt god dag og får pølsa di :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, skikkelig drama-17.mai! Hvor langt har dere flytta dere? Sikkert lurt, for å være på den sikre siden! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...