cypress Skrevet 11. januar 2010 #801 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg får bare opp feilmeldinger på de trådene nå, så nå tror jeg at jeg har gått glipp av noe moro! De ble vel slettet etter hvert kanskje? Hva handlet de egentlig om, hvis noen gidder gjenfortelle? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #802 Del Skrevet 11. januar 2010 De ble slettet for de ble særdeles ufine etterhvert Den første handlet om ei som er stripper som hadde blit hyret av en forlover til å strippe i et u.lag. Det viste seg da at brudgommen var hennes eks, og siden de var det hadde hun funnet ut at hun skulle suge han som en gave fra seg til han. Og dette måtte jo være greit for den kommende konen hans? For egentlig var det ikke suging, men heller "muskelbruk" i munnen rundt hans penis som hun sa.. Men iallefall.. hun klarte ikke å skjønne at dette var et seksuelt overgrep og at kansje ikke denne brudgommen så på henne på samme viset etter 7-8 år som når de var sammen. For hun hadde tenkt å bare gjøre det under et svart laken eller noe slik at ingen så det, og han ikke fikk tid til å protestere før hun var igang.. Så da ble selvsagt alle beskyldt for å være egoistiske bridezillaer som bare var sjalue og kom til å ende opp alene alikevel for at våre menn kom til å være utr bare tre uker etter bryllupene Så ble vi dustekjærringer, skabbfitter, brødhuer og div andre ting Den andre tråden var det noen som laget på tull etter den første ble stengt der de utgav seg for å være brudgommen som hadde samvittighetsproblemer og ikke viste om han skulle si det til den nye konen sin, siden det ikke var suging men bare en følelse han hadde følt før og bare litt muskelbruk og sånt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 11. januar 2010 #803 Del Skrevet 11. januar 2010 Men var egentlig den første tråden reell eller var det bare noen som syntes det var kjempefestlig å provosere folk?? Hørtes jo litt i overkant ut spør du meg!! Håper du har en fin dag dinedama! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #804 Del Skrevet 11. januar 2010 Det var nok sikkert en trolletråd Og det var flere som skrev det inn i tråden, men etter mye krangling og påståelighet fra TS brøt hun ut på side fem med at dette var en "klinisk undersøkelse på egoistiske og sjalu bridezillaer".. Så noe forskingsstunt var det nok ikke siden hun skrev det på den måten.. Håper du og har en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. januar 2010 #805 Del Skrevet 11. januar 2010 Hei, Jeg så bare tilfeldig at du er gravid, så først: gratulerer (er jo fryktelig sent med gratulasjoner da). Husker vi snakket litt om diabetes da du fikk det for ikke så lenge siden, så jeg tenkte jeg bare skulle ønske deg lykke til med svangerskap og fødsel. Det er jo litt mer jobb når man har en alvorlig sykdom å passe på. Du må nå endelig bare spørre hvis det er noe du lurer på. Vet jo at lege og jordmor kan mye om diabetes og svangerskap, men noen ganger er det greit å høre direkte erfaringer heller enn statistikk og slikt. Spennende er det uansett, du har mye å glede deg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #806 Del Skrevet 11. januar 2010 Der var du ja Tusen takk jeg har vurdert mange ganger å finne deg og spørre om masse rart Men så husket jeg ikke nicket ditt og alt ble bare tull.. Men kjekt å vite at d er der Jeg er inne i en periode nå der blodsukkeret er så uberegnelig og vanskelig at jeg bare har lyst å legge meg i koma å la legene ta seg av reguleringen.. Hadde du mye trøbbel med ditt i svangerskapet? Hvordan var HbA1c'n din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. januar 2010 #807 Del Skrevet 11. januar 2010 Det er vel omtrent halvveis de fleste begynner å merke at blodsukkeret øker. Jeg tror jeg var ganske heldigvis, for til sammen trengte jeg ikke øke så mye. Jeg begynte å merke at blodsukkeret økte rundt uke 20. Det ble heldigvis ikke så ille. Jeg gikk fra å ha HbA1C på 6 før jeg ble gravid og så var det oppe i 7 rundt uke 20. Jeg fikk streng beskjed om at over 7 skulle den ikke. Jeg klarte heldigvis å holde det noenlunde på 6,7-6,8, med en vipp opp på 7 en gang eller to til fram til jeg fødte. Det er jo ikke sånt man kan vite på forhånd, jeg vet om en som måtte nærmest doble insulindosene sine for å ha noenlunde kontroll. De er jo så strenge også. Skjønner jo at det er nødvendig, men man føler seg litt liten der man sitter med legen som ikke er fornøyd. Håper det blir bedre for deg etterhvert. Bare de får regulert dosen vil det forhåpentligvis ikke bli noen store hopp i blodsukkeret ditt framover, men litt mer jevn økning. En ting jeg ikke var forberedt på var hvor lite insulin jeg trengte etter fødselen. Jeg fikk vite at etter fødselen skulle jeg rett tilbake til gamle doser og jeg fikk skjema på barsel hvor jeg skulle skrive opp blodsukkermålingene mine 4-5 ganger om dagen og så kom indremedisineren innom tre dager etter fødselen og så på det. Det som imidlertid skjedde var at gamle doser var altfor mye for meg. Jeg hadde føling flere ganger den første dagen. Jeg måtte rett og slett kutte ut hurtigvirkende. I flere uker etter fødselen brukte jeg kun langtidsvirkende insulin morgen og kveld og selv om jeg ikke tok noe som helst annet kunne jeg spise og drikke akkurat det jeg ville uten at det påvirket blodsukkeret. Jeg fikk jo barn i desember, så du kan tro det var litt av en jul matmessig. Jeg hadde ikke drukket ordentlig cola på årevis (ble faktisk litt skuffet da, men det er en annen sak). Litt tidlig for deg å tenke på, men nå vet du det i allefall, for jeg følte ikke at noen hadde snakket ordentlig om blodsukker etter en fødsel og med unntak av indremedisineren som kom innom var det ingen på barsel som spurte meg eller snakket om blodsukkeret mitt. Er du på kontroller annenhver uke du også, eller er det sjeldnere der du går? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #808 Del Skrevet 11. januar 2010 Ååå gud så herlig det hørtes ut etter fødselen :dåne: Jeg har fått streng beskjed om at langtids skal være under 6 Min er på 6,3 nå og de var forsåvidt egentlig ganske fornøyde med det De sa de skulle ikke presse meg lavere, men de ville at den skulle stå der den er nå Så det er målet vi har nå Det jeg plages med er at det er så ustabilt på dagen.. noe jeg spiser trenger jeg bare litt insulin til, mens neste gang jeg spiser det samme trenger jeg mye mer.. Så jeg blir ikke klok på dette.. Jeg har også fått beskjed om at jeg må regne med at insulinbehovet kan øke til både det tre og firedobbelte i slutten så det er jeg forberedt på Fødte du normalt da eller måtte du ta keisersnitt? Ble du satt i gang noe før tiden evt? Jeg er på kontroller til jordmor hver fjerde uke og på sykehuset hver fjerde uke nå Det blir hyppigere mot slutten har jeg fått beskjed om... Men det er langt for meg å reise til sykehuset, så de har vært greie slik at vi har hatt en del telefonsamtaler istedet for at jeg har måtte dra helt dit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. januar 2010 #809 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg skulle bli satt i gang seks dager før termin. Det var mest fordi jeg hadde en begynnende svangerskapsforgiftning (større fare for det når man har diabetes). Heldigvis startet faktisk fødselen av seg selv dagen før så jeg slapp igangsettelse. Jeg fødte normalt, men han ble tatt med tang. Hadde han ikke kommet ut såpass fort hadde det blitt keisersnitt (de stod klare), men det slapp jeg heldigvis. Keisersnittraten er jo noe høyere ved diabetes enn for friske gravide, mener de sa at 25% tar keisersnitt. Med diabetes får man jo ikke føde på slike mykenheter, men må være på vanlig avdeling. Man må ha CTG (disse beltene rundt magen) på nesten hele tiden, samt STAN (en elektrode som festes på babyens hode) og når man går over i aktiv fase får man insulin- og sukkerdrypp, så det er ikke så lett å bevege seg rundt med alle slags ledninger både her og der. Jeg hadde forresten kontroller annenhver uke helt fra start. Men fikk etterhvert vite at det var ikke vanlig, det pleier å være hver fjerde sånn i begynnelsen, så de skjønte ikke helt hvorfor jeg hadde gått så ofte når alt var så bra. Neste gang skal jeg i allefall kreve å få gå litt sjeldnere enn annenhver, det er jo ikke akkurat moro med så hyppige kontroller. Derimot slapp jeg de ukentlige kontrollene helt på slutten. De fleste begynte visst med ukentlig kontroll rundt uke 36, men det hadde aldri jeg. Det eneste var en ekstra kontroll (altså to kontroller) i uke 38, når de begynte å tenke på igangsettelse og ville følge med på svangerskapsforgiftningen. Jeg synes du har bra blodsukker hvis det er på 6,3. Kanskje har de blitt strengere siden sist, det er jo tross alt et år siden jeg fødte. De sa i allefall at det skulle være under 7. Var det over 9 ble man innlagt for ekstra oppfølging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #810 Del Skrevet 11. januar 2010 Ja legene sa til meg at havneet jeg på 9-tallet ville det bli kritisk Men det har jeg absolutt ingen planer om Er godt å høre dine erfaringer Jeg kjenner ingen andre som har vært igjennom dette, og det er jo noe ekstra å tenke på... det gnager så inn i helsikken på psyken når man misslykkes.. Man skal måle blodsukkeret etter mat og der lyser det bare "haha! Du feilet igjen!!" Jeg hååååper egnetlig på keisersnitt... Jeg er ikke klar i hodet enda til å gå igjennom en fødsel Også er jeg så livredd for at blodsukkeret skal bli så altfor lavt at jeg svimer av midt i fødselen og slike ting... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. januar 2010 #811 Del Skrevet 11. januar 2010 Du blir passet godt på, så blodsukkeret ditt vil ikke bli hverken for lavt eller for høyt under fødselen. Så akkurat det trenger du ikke bekymre deg for. Jeg spiste ingenting under hele fødselen, bare drakk litt, men hadde ikke føling. Man får som sagt både insulin- og sukkerdrypp og man må sjekke blodsukkeret jevnlig. Spiser du normalt under fødselen slipper du dryppet da. Jeg hadde og har ikke spesielt lyst på keisersnitt, og det sier jeg selv etter en ganske hard fødsel (men det var jo ikke pga diabetesen). Det er liksom noe spesielt å ha vært gjennom det. Jeg tror dessuten man blir mer klar ettersom svangerskapet utvikler seg. Mot slutten gleder man seg til å få se babyen og hjernen begynner å venne seg til tanken på en fødsel. Dessuten, en bittebitteliten fordel har vi med diabetes, vi får ikke gå over termin. Dermed trenger vi ikke tenke på at det kan bli overtid, vi rekker ikke å bli så utålmodige. Jeg visste at termindato var absolutt siste mulighet for å føde, og at sannsynligvis ville det bli noen dager før. Jeg slo meg til ro med at fødselen nok ville bli igangsatt til termin, jeg regnet ikke med at jeg som førstegangsfødende skulle føde av meg selv før termin. Det var egentlig en grei tanke å ha i hodet hele tiden. Dermed ble jeg positivt overrasket over at den startet av seg selv, men jeg var i allefall forberedt på at det ikke ville bli slik. Jeg følte det var greit å ikke være hverken altfor optimistisk eller pessimistisk i forhold til hva som skjer, men tenke litt på hva som er mest sannsynlig og være forberedt på det. Sånn alt i alt når jeg tenker tilbake på både svangerskap og fødsel syntes jeg alt gikk veldig greit, på tross av risikosvangerskap. Men nå er det på tide å finne sengen i allefall. Synes det er hyggelig å prate om dette faktisk. Jeg kjenner ingen kvinner med diabetes (svogeren min har det, men han kan jo av naturlige årsaker ikke gå gravid ), så jeg har på en måte bare min ene erfaring og hva jeg ellers vet har jeg bare lest om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #812 Del Skrevet 12. januar 2010 Veldig greit å slippe å gå på overtid Jeg er ikke en tålmodig sjel i utgangspunktet Neida jeg har jo stor tro på at alt skal gå bra tilslutt Bare nå for tiden er jeg litt oppgitt og lei av å være dårlig og disse blodsukker greiene.. Men det er vldig betryggende å høre på det du sier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 12. januar 2010 #813 Del Skrevet 12. januar 2010 De trådene du snakket om hørtes ut som trolling ja.. Søren at jeg ikke fikk lest dem, de hørtes ut som herlig underholdning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #814 Del Skrevet 12. januar 2010 De var spennende ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. januar 2010 #815 Del Skrevet 12. januar 2010 Ja, jeg er skikkelig utålmodig selv, så det var godt å ha en absolutt sluttdato å forholde seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #816 Del Skrevet 13. januar 2010 Det er herlig å være sykemeldt 50% kjenner jeg... Dagen er så rolige å stressfri, og energien kommer sakte men sikkert litt mer fram I dag har jeg hatt prøve i naturfag.. veldig spent på hvordan det gikk Læreren skulle rette det iløpet av dagen sannsynligvis, så jeg er spent å se resultatet I morgen er det 5 timers norskprøve igjen, og jeg har en engelskinnlevering jeg skal se fort over og levere iløpet av denne uka også I dag har jeg tatt meg bryet av å prøve å ordne litt på håret og sprayet litt spraybruning i ansiktet for å føle meg piggere Ellers er halsbrannen kommet sånn smått... Så jeg skal prøve litt forskjellige triks for å få den vekk Jeg skal stikke på jobb nå... har det veldig rolig nå om dagene så jeg tar med meg norskboka for å lesse til prøven i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutten Skrevet 13. januar 2010 #817 Del Skrevet 13. januar 2010 Så flink du er med studiene da!! Håper du finner triks som hjelper mot halsbrannen fort, for halsbrann er ikke noe godt. Kos deg på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #818 Del Skrevet 13. januar 2010 Nei noe vidre deilig er det i grunnen ikke.. Jeg skal altids finne ei råd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 13. januar 2010 #819 Del Skrevet 13. januar 2010 Men halsbrann til tross er det godt å lese at energien kommer snikende tilbake! Det fortjener du!! Lykke til med resten av ukas skolearbeid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #820 Del Skrevet 13. januar 2010 Ja jeg syns jaggu jeg fortjener det selv også Jeg er ganske lei av å gå sånn nå, men regner ikke med jeg kommer til å bli uthvilt på mange år egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå