Gå til innhold

Pris på Toyota Carina 91-modell


Gjest byfrua

Anbefalte innlegg

Noen som kan si meg hva en Toyota Carina II XLI 1991 modell ligger på? Den er kjørt kun 86000 km og er EU kontrollert nå. Meget pent brukt uten skader, har stått i garasje. Har en liten skade på lås på bagasjerom som må utbedres. Har hjul til sommer og vinter. Fulgt opp nøye av den ene eieren som har vært.

Titta litt rundt, men de fleste biler av samme type har alltid kjørt veldig mye lenger.....

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer trolig an på motor, vanligvis vil stor motor være mer verd enn liten, og diesel mer verd enn bensin. Unntak finnes, typisk hvor den store er kjent for å være krevende å holde i drift.

Uansett hvor godt holdt den er er det fortsatt snakk om en enkel, masseprodusert japaner med et rykte for å gå problemfritt til rusten tar den, dermed er det begrenset hvor stor betydning km-stand har.

Ville forundre meg stort om en bevisst kjøper betaler mer enn 20,000 for den, sannsynligvis heller rundt 15,000. Fra 20,000 og opp begynner man å få tak i den mer moderne Carina E, det skal virkelig være en eksepsjonelt god Carina 2 for å friste mer enn en halvsliten E.

Hvis dette er i Finnmark/Troms er verdien fort noen tusen ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...

Fikk opp 48 000 på bruktbilkalkulatoren...

Det er en 1.6 liters motor, kjørt på Østlandet.

Bruker bensin. Ingen synlig slitasje inni.

Stått i garasje hele tiden og er nærmest rustfri. Kun liten flekk ved forhjul. Har fått rustbehandling etc.

Fulgt opp fra punkt til prikke på sevice, på bra verksted.

Spriker veldig på hva vi får opp på prisantydning.

Vil gjerne vite ettersom den skal trekkes fra min arv i framtiden.

På bilforum mente noen 10 000. Kollegaer som har sett på bilen mener over 30 000... Kanskje det er mulig å få den taksert?

Noen som har erfaring?

Veldig takknemlig for alle svar!

:hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil gjerne vite ettersom den skal trekkes fra min arv i framtiden.

Det der høres ut som oppskrift på trøbbel. Er det ikke bedre å selge den til markedspris og la deg få rene penger som forskudd på arv? Så er det opp til deg om du ønsker å bruke disse på en Carina 2, en annen bil eller noe helt annet. Ved å selge til høystbydende på det åpne marked unngår man at noen i ettertid skal bli ekle mot den gamle/deg fordi de mener bilens verdi ble satt for lavt og at du dermed fikk mer enn du hadde krav på.

48,000 er spinnvilt. Man får en flott 97-modell Carina E med lav km til den prisen, eller en halvsliten Avensis. Når ingen Carina 2 er priset høyere enn 20,000 burde det være en grei indikator på hvor landet ligger, selv om disse er kjørt lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...