Gjest Gjest_Emilie_* Skrevet 18. oktober 2009 #1 Skrevet 18. oktober 2009 Har hatt angst i mange år. Går på Seroxat. Sluttet helt noen måneder, men begynte igjen for ca 3 uker siden med 10 mg daglig pga tøff periode med mye angstsymptomer. Nå går jeg og kjenner på en klump i halsen som ikke vil forsvinne. Den ligger og trykker bak adamseplet, gjør at jeg føler for å brekke meg. Noen som kjenner seg igjen og/eller har gode råd?
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #2 Skrevet 18. oktober 2009 Har hatt angst i mange år. Går på Seroxat. Sluttet helt noen måneder, men begynte igjen for ca 3 uker siden med 10 mg daglig pga tøff periode med mye angstsymptomer. Nå går jeg og kjenner på en klump i halsen som ikke vil forsvinne. Den ligger og trykker bak adamseplet, gjør at jeg føler for å brekke meg. Noen som kjenner seg igjen og/eller har gode råd? Tenkt på noe annet, f.eks. en rosa elefant. Altså, rett fokus på noe annet enn den klumpen i halsen. Finn på noe som du vet at du liker, gjør deg selv opptatt.
robotkalle Skrevet 18. oktober 2009 #3 Skrevet 18. oktober 2009 Kjenner ingenting som faktisk ligger bak adamseplet, som gjør at man må brekke seg, eller føler en klump i halsen. For de som har kreft der (dvs folk som ligger en del over KGs aldersgruppe vanligvis), så begynner det heller som [sensurert] og [sensurert] fordi jeg ikke vil at du skal få alle de symptomene i løpet av neste time. Klarer du å få sove, eller er angsten for sterk nå?
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #4 Skrevet 18. oktober 2009 Kjenner ingenting som faktisk ligger bak adamseplet, som gjør at man må brekke seg, eller føler en klump i halsen. For de som har kreft der (dvs folk som ligger en del over KGs aldersgruppe vanligvis), så begynner det heller som [sensurert] og [sensurert] fordi jeg ikke vil at du skal få alle de symptomene i løpet av neste time. Klarer du å få sove, eller er angsten for sterk nå? til info: Mange av de med angst har ofte en fornemmelse av "klump i halsen". Det et angstsymptom, og det tror jeg ts vet. Men selve følelsen er selvsagt ekkel.
Linda29 Skrevet 18. oktober 2009 #5 Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Noe som hjalp meg var Bach Rescue Remedy spray. Fåes kjøpt på helsekost. Spray 4 sprut under tunga når du føler for det, og vips, nervene roer seg. Det er naturlig, fra blomster, og skal hjelpe mot bla sjokk, panikk, frykt, og å jorde tankene. Endret 18. oktober 2009 av Linda29
Gjest Gjest_Emilie_* Skrevet 18. oktober 2009 #6 Skrevet 18. oktober 2009 Noe som hjalp meg var Bach Rescue Remedy spray. Fåes kjøpt på helsekost. Spray 4 sprut under tunga når du føler for det, og vips, nervene roer seg. Det er naturlig, fra blomster, og skal hjelpe mot bla sjokk, panikk, frykt, og å jorde tankene. Jeg skal kjøpe den i morgen. Men kan den virkelig være så fantastisk? Virker for godt til å være sant! Hvor lang tid tar det før du får effekt?
Linda29 Skrevet 18. oktober 2009 #7 Skrevet 18. oktober 2009 Jeg skal kjøpe den i morgen. Men kan den virkelig være så fantastisk? Virker for godt til å være sant! Hvor lang tid tar det før du får effekt? Den er en bestselger internasjonalt på det området, så mange har fått hjelp. Men den hjelper ikke på alle så klart. Ingenting hjelper vel på alle da.... Men på meg virker den med en gang, på sekundet roer kroppen seg. Hvis jeg er i byen i timesvis i rushen og blir sulten, stressa og føler jeg detter i bakken, så hjelper den meg til å føle meg rolig og fokusert. Da sprayer jeg gjerne 4 spray, 5 ganger i timen, for å komme meg OPP igjen. Man må prøve seg fram. Blir ikke rusa av den da, bare normal. Håper det hjelper på deg. Den seroxaten er ikke bra fordi den er vanskelig å slutte med uten å få alvorlige plager Å slutte brått kan være farlig og forferdelig ubehagelig. Men ikke mange skjønner det dersom de ikke har opplevd det selv. Også blir man redd og lurer på hva man da skal bruke - og man ender ofte opp med å begynne pån igjen med medisiner pga frykt. Men den sprayen, i tillegg til andre blomsterflasker fra Bach som kan hjelpe på frykt, traumer, og kjøpes som enkelteflasker, er fantastiske alternativer. Det kan f.eks hjelpe på en spesiell type frykt; edderkopper, flyskrekk, eller ren noia, også følelse av å være uren, påvirket av andre mennesker, sinne, sjalusi etc. Og det er helt ufarlig, så man slipper bli redd for at noe er sånn eller sånn.
Becka Skrevet 18. oktober 2009 #8 Skrevet 18. oktober 2009 Kjenner dette veldig igjen. Skrev selv et innlegg om det en annen plass da jeg hadde det. Jeg trodde jo det var i forbindelse med angsten, selvom jeg da allerede hadde hatt det en stund. Så kom plutselig denne klumpen i halsen... Jeg antar at du ikke kjenner denne klumpen hele tida? Om det faktisk er noe der fysisk, så ville du mest sannsynelig kjent det hele tida. Det er et angstsymtom, og ikke bekymre deg mer pga dette. Det er forferdelig ekkelt. Men det vil gå over. Slapp av, og bestem deg for at dette er et angstsymtom. Gi det litt tid, og går det ikke over, så får du heller kontakte lege, selvsagt. Men, som allerede sagt, dette kjenner jeg veldig godt igjen!
Gjest BR Remedy spray? Skrevet 19. oktober 2009 #9 Skrevet 19. oktober 2009 Noe som hjalp meg var Bach Rescue Remedy spray. Fåes kjøpt på helsekost. Spray 4 sprut under tunga når du føler for det, og vips, nervene roer seg. Det er naturlig, fra blomster, og skal hjelpe mot bla sjokk, panikk, frykt, og å jorde tankene. Hvor lenge varer en flaske på 20 ml hvis du bruker den to-fire ganger daglig eller annenhver dag? Jeg søkte og den er i salg på nettbutikker og prisen var ikke så ille, men det avhenger hvor lenge en flaske varer...
Linda29 Skrevet 19. oktober 2009 #10 Skrevet 19. oktober 2009 Hvor lenge varer en flaske på 20 ml hvis du bruker den to-fire ganger daglig eller annenhver dag? Jeg søkte og den er i salg på nettbutikker og prisen var ikke så ille, men det avhenger hvor lenge en flaske varer... Er ikke sikker. Hvis det er viktig å vite kan du jo ta en vanlig sprayflaske og finne ut. Men det skal vare noen uker.
Gjest TS Skrevet 19. oktober 2009 #11 Skrevet 19. oktober 2009 Den er en bestselger internasjonalt på det området, så mange har fått hjelp. Men den hjelper ikke på alle så klart. Ingenting hjelper vel på alle da.... Men på meg virker den med en gang, på sekundet roer kroppen seg. Hvis jeg er i byen i timesvis i rushen og blir sulten, stressa og føler jeg detter i bakken, så hjelper den meg til å føle meg rolig og fokusert. Da sprayer jeg gjerne 4 spray, 5 ganger i timen, for å komme meg OPP igjen. Man må prøve seg fram. Blir ikke rusa av den da, bare normal. Håper det hjelper på deg. Den seroxaten er ikke bra fordi den er vanskelig å slutte med uten å få alvorlige plager Å slutte brått kan være farlig og forferdelig ubehagelig. Men ikke mange skjønner det dersom de ikke har opplevd det selv. Også blir man redd og lurer på hva man da skal bruke - og man ender ofte opp med å begynne pån igjen med medisiner pga frykt. Men den sprayen, i tillegg til andre blomsterflasker fra Bach som kan hjelpe på frykt, traumer, og kjøpes som enkelteflasker, er fantastiske alternativer. Det kan f.eks hjelpe på en spesiell type frykt; edderkopper, flyskrekk, eller ren noia, også følelse av å være uren, påvirket av andre mennesker, sinne, sjalusi etc. Og det er helt ufarlig, så man slipper bli redd for at noe er sånn eller sånn. Tusen takk for svar! Kjøpte en sprayflaske på helsekost i dag. Spent! Skal noe jeg gruer meg til i morgen, så skal teste den da. Lurer på om sprayen virker eller om det faktsk er en placebo-effekt? Den virker fordi vi TROR den gjør det ...? Hvilke andre dråper har du prøvd? Kjøper du direkte fra hjemmesiden til Dr. Bach?
Gjest TS Skrevet 19. oktober 2009 #12 Skrevet 19. oktober 2009 Kjenner dette veldig igjen. Skrev selv et innlegg om det en annen plass da jeg hadde det. Jeg trodde jo det var i forbindelse med angsten, selvom jeg da allerede hadde hatt det en stund. Så kom plutselig denne klumpen i halsen... Jeg antar at du ikke kjenner denne klumpen hele tida? Om det faktisk er noe der fysisk, så ville du mest sannsynelig kjent det hele tida. Det er et angstsymtom, og ikke bekymre deg mer pga dette. Det er forferdelig ekkelt. Men det vil gå over. Slapp av, og bestem deg for at dette er et angstsymtom. Gi det litt tid, og går det ikke over, så får du heller kontakte lege, selvsagt. Men, som allerede sagt, dette kjenner jeg veldig godt igjen! Hei Becka! Kjenner ikke klumpen hele tiden, så er soleklart at det er psykisk. Kan det være at vi strammer noen muskler i halsen ubevisst? Har du prøvd denne sprayen de snakker om?
Becka Skrevet 19. oktober 2009 #13 Skrevet 19. oktober 2009 Hei Becka! Kjenner ikke klumpen hele tiden, så er soleklart at det er psykisk. Kan det være at vi strammer noen muskler i halsen ubevisst? Har du prøvd denne sprayen de snakker om? Jeg kan ikke helt skjønne at denne klumpen kan forsvinne med en spray, men det er jo verdt å forsøke. Jeg har ikke forsøkt det nei. På meg gikk det bare over. Jeg har vært vel borti alle symtomene som går an å ha ved angst og depresjon. Nå, for første gang på lenge, har jeg ingen! I allefall, den klumpen jeg kjente, kan jeg nok sammenligne med den klumpen jeg får når noe er veldig veldig trist. Når man er på gråten, for.eks. Kan det kjennes litt sånn ut for deg? Bare at det ikke går an å gråte den bort som man normalt sett kan. Det vil gå over, men prøv sprayen du, det kan jo om ikke annet ha litt placebo effekt.
Linda29 Skrevet 19. oktober 2009 #14 Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Tusen takk for svar! Kjøpte en sprayflaske på helsekost i dag. Spent! Skal noe jeg gruer meg til i morgen, så skal teste den da. Lurer på om sprayen virker eller om det faktsk er en placebo-effekt? Den virker fordi vi TROR den gjør det ...? Hvilke andre dråper har du prøvd? Kjøper du direkte fra hjemmesiden til Dr. Bach? Åja. Lykke til Hvis du allerede gruer deg til det du skal i morgen kan det være greit å begynne i kveld. Kanskje du sover bedre (?) Om den virker - mange sier det har reddet livet dems, mens andre sier de kjente INGENTING. Det er totalt forskjellig. Akkurat som f.eks lykkepiller. Noen sier de blir kvitt angsten, andre sier den blir verre. Jeg kjøper den på vanlig helsekost. Jeg har prøvd alle dråpene, hehe. I årevis. Det blir en slags hjelp til selvhjelp utvikling, ikke noe som skjer over natta, men heller å jobbe med personligheten. Dette er jo tilsvarende homeopatisk medisin - energi fra blomster som preserveres i alkohol. Noen sier det er tull, at det ikke virker. Min erfaring er at det hjelper på å roe ned. F.eks hvis man gjør noe man ikke trodde man kunne, så vil man erfare at det klarer man fint. Altså, man fjerner de psykiske blokkeringene man har skapt. Tenkte også å nevne noe som hjelper på å roe ned - balansert mega b stress i høye doser. Det står på pakken man skal ta bare 1 om dagen, men jeg tar 5. Man kan ta opp til 5-600 mg magnesium daglig. Det hjelper meg veldig. Sover som en stein I tilleg er det noe som heter Nervidix. Den inneholder i tillegg til b vitaminer og magnesium - humle, melisse, homepatiske ting. Når jeg tar den i litt høye doser, eller blander den med mega b stress, blir det en merkbar beroligende virkning. Anbefaler det så absolutt mot uro. Endret 19. oktober 2009 av Linda29
Gjest TS Skrevet 19. oktober 2009 #15 Skrevet 19. oktober 2009 Åja. Lykke til Hvis du allerede gruer deg til det du skal i morgen kan det være greit å begynne i kveld. Kanskje du sover bedre (?) Om den virker - mange sier det har reddet livet dems, mens andre sier de kjente INGENTING. Det er totalt forskjellig. Akkurat som f.eks lykkepiller. Noen sier de blir kvitt angsten, andre sier den blir verre. Jeg kjøper den på vanlig helsekost. Jeg har prøvd alle dråpene, hehe. I årevis. Det blir en slags hjelp til selvhjelp utvikling, ikke noe som skjer over natta, men heller å jobbe med personligheten. Dette er jo tilsvarende homeopatisk medisin - energi fra blomster som preserveres i alkohol. Noen sier det er tull, at det ikke virker. Min erfaring er at det hjelper på å roe ned. F.eks hvis man gjør noe man ikke trodde man kunne, så vil man erfare at det klarer man fint. Altså, man fjerner de psykiske blokkeringene man har skapt. Tenkte også å nevne noe som hjelper på å roe ned - balansert mega b stress i høye doser. Det står på pakken man skal ta bare 1 om dagen, men jeg tar 5. Man kan ta opp til 5-600 mg magnesium daglig. Det hjelper meg veldig. Sover som en stein I tilleg er det noe som heter Nervidix. Den inneholder i tillegg til b vitaminer og magnesium - humle, melisse, homepatiske ting. Når jeg tar den i litt høye doser, eller blander den med mega b stress, blir det en merkbar beroligende virkning. Anbefaler det så absolutt mot uro. Jeg takker og bukker for tips! Prøvde sprayen nå, fikk en slags alkohol følelse på tungen. Hmm...
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #16 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg takker og bukker for tips! Prøvde sprayen nå, fikk en slags alkohol følelse på tungen. Hmm... Hjalp det da?
Gjest TS Skrevet 20. oktober 2009 #17 Skrevet 20. oktober 2009 Hjalp det da? Nei, kjente ingen virkning...
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2009 #18 Skrevet 20. oktober 2009 Nei, kjente ingen virkning... Jeg har usedvnalig liten tro på de blomstermedisin greiene. Det høres helt fjernt ut. At en liten sprut av blomste essens skulle hjelpe en å finne "confident leadership in times of crisis" og the right path among several" etc. er bare absurd. Homeopati har jeg heller ingen tro på for prinnsippene bak er helt absurde. Det jeg har stor tro på at gir forholdsvis gode resultater er urtemedisiner fra tradisjonell kinesisk og indisk (ayurvedisk) medisin. Det er et enormt anntall urter fra disse tradisjonene som har vist seg i gode dobbelt blinde randomiserte studier å gi moderat til sterk effekt i forhold til ymse lidelser. Videre har en lang rekke medisiner de har laget som en kombinasjon av mange forskjellige urter også vist seg å virke bra. Det tolker jeg som et tegn på at de faktisk vet ganske mye om hva de driver med. Jeg har selv også hatt stort utbytte av slike medisiner selv ved et par annledninger. De tar som regel en del leger tid enn vestlige medisiner for å gi full effekt men de er ikke svake. Jeg ba en gang om en beroliggende medisin fra akkupunktøren min og tenkte det ville roe meg bitte litt. Det han ga meg må ha vært den kinesiske medisinens Rohypnol. Jeg ble fullstendig kake og klarte såvidt å unngå og gå å legge meg. De fleste er imidlertid ganske moderate i styrke. Jeg mener å huske at jeg har sett flere slike urter som hjelper mot angst så hvis du leter på nettet burde du finne noe.
Linda29 Skrevet 20. oktober 2009 #19 Skrevet 20. oktober 2009 Nei, kjente ingen virkning... Kanskje det trengs mer enn en dag for å bli kvitt noe man har slitt med i måneds/årevis. Man blir jo ikke angstfri av lykkepiller på timen heller. Jeg gikk på samme medisinen som deg i mange år, og holdt på å bli ødelagt av angsten, den ble verre. Trodde på slutten at jeg aldri skulle klare leve normalt igjen. Da jeg begynte på den spray flaska har jeg klart å være medisinfri i lang tid. Hvis jeg gjør noe som jeg tidligere aldri klarte, opplever jeg ikke noe ubehag som før. Kan godt f.eks stå midt i et folkehav i en trang buss, mens den har fått motorstopp i en tunnel, og ikke oppleve frykt/panikk, hehe. Salig. Men jeg har brukt den over lang tid. Jeg råder deg til ikke å gi opp, og ta tiden til hjelp Føl på deg selv osv. Alternative urter som en nevnte her - de har ofte uheldige bivirkninger de også - som lavt blodtrykk og svimmelhet i valeriana, og skal ikke brukes lenger enn et halvt år av gangen, i tillegg kan det være farlig å blande dem med andre medisiner. De påvirker virkningen av hverandre.
Gjest TS Skrevet 20. oktober 2009 #20 Skrevet 20. oktober 2009 Kanskje det trengs mer enn en dag for å bli kvitt noe man har slitt med i måneds/årevis. Man blir jo ikke angstfri av lykkepiller på timen heller. Jeg gikk på samme medisinen som deg i mange år, og holdt på å bli ødelagt av angsten, den ble verre. Trodde på slutten at jeg aldri skulle klare leve normalt igjen. Da jeg begynte på den spray flaska har jeg klart å være medisinfri i lang tid. Hvis jeg gjør noe som jeg tidligere aldri klarte, opplever jeg ikke noe ubehag som før. Kan godt f.eks stå midt i et folkehav i en trang buss, mens den har fått motorstopp i en tunnel, og ikke oppleve frykt/panikk, hehe. Salig. Men jeg har brukt den over lang tid. Jeg råder deg til ikke å gi opp, og ta tiden til hjelp Føl på deg selv osv. Alternative urter som en nevnte her - de har ofte uheldige bivirkninger de også - som lavt blodtrykk og svimmelhet i valeriana, og skal ikke brukes lenger enn et halvt år av gangen, i tillegg kan det være farlig å blande dem med andre medisiner. De påvirker virkningen av hverandre. Jeg skal ikke gi den opp, prøver litt til. synes imidlertid smaken er litt guffen Det er ingenting jeg ønsker mer enn å slutte på Seroxat, men jeg tør ikke. Opplever allti å få mer angst... Har skjedd flere ganger at jeg harvært sykm fra jobb 1-2 uker mens jeg trapper opp på seroxat for å klare å fungere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå