Gå til innhold

Lage julekalender - noen forslag?


Miko

Anbefalte innlegg

Vi har en kjempefin julekalender jeg laget da ungene var små. Vi har den fortsatt, men nå har eldstemann flyttet hjemmefra og julekalenderen vil vi ha igjen her hjemme til yngstemann. Så tenkte jeg å lage en ny til han som har flyttet da og lurte om noen av dere ivrige hobbydamer har noen gode forslag til fine kalendere. Trenger egentlig ikke være noe som må lages - kan godt kjøpe ferdig også.

Har sett på denne, synes den var litt fin, men jeg pleier å kjøpe gaver jeg henger opp - sjelden jeg har så små gaver at de får plass i de små lommene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest faerytale

Jeg har to venninner som får julekalendere av mammaene sine - hun ene får kalendergavene i en eske og hun andre fikk et tøystykke hvor mammaen hadde sydd på lommer. Syntes begge to var veldig koselige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest BrennheteBadeand

Dette driver jeg å grubler på om dagen å, hadde egentlig sett meg ut sånne kalender esker/poser på panduro.

Men nå som jeg har funnet ut mange av gavene jeg skal ha til samboeren min, blir disse for små. Så nå må jeg jo finne på noe annet lurt :klø:

Endret av BrennheteBadeand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bare bruke en tau/tråd som du binder pakkene i, gjerne med sløyfer for å friske litt opp. Pakkene kan enten være innpakket i fint innpakningspapir, eller ligge i poser.

Kalenderen du linket til var fin, men jeg tenker at den kanskje ikke passer heelt inn i en ung manns hjem ;) Det enkle er ofte det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte den jeg linket til jeg - den var kjempekul. Og mye større enn jeg trodde... Jeg hadde ikke lest teksten så nøye så litt overrasket da jeg så den i butikken - den var 165 cm. lang! Syr på noen ringer slik at gaver kan henges opp - lommene funker bare til veldig små gaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg holder på å lage kalender til sambo. Hadde først tenkt å bare pakke inn gavene og henge de opp etter gavebånd i gardinstanga eller noe, men ettersom jeg blant annet har kjøpt halvlitere med øl+++ fant jeg ut at det ble litt tungt... Så jeg tok en stor støvletteske og pynta med gavepapir, så pakker jeg inn alle gavene og legger oppi eska. Fester gavebånd på hver av gavene og limer på klistremerkehjerter med tall på på enden av gavebåndene som da henger utenfor eska. Så må han finne riktig tall og løfte opp lokket på eska og finne gava. Å titte på gavene i eska utenom åpninga er selvfølgelig strengt forbudt :fnise: så da blir det litt ekstra "spennende" ettersom han ikke vet hvordan gavene ser ut på forhånd. Er veldig fornøyd med den løsningen i alle fall, enkelt og effektivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var liten hadde vi en julenisse som bar en stor sekk. Sekken hadde ringer som gavene ble hengt opp i. Nostalgi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan binde alle i en tråd som henger på veggen.

En stor eske med en luke, hvor man må putte handa nedi og "velge" gave.

Samme som over, bare en nisse som står med en sekk i hendene og ha gavene i sekken.

Rett og slett legge frem en gave om dagen kan väre ett alternativ (eller at man legger det frem om kvelden för leggetid)

Et "teppe" med lommer som man kan henge på veggen og ha gaver i lommene.

Vet det finnes en oppskrift ett eller annet sted på en skikkelig fin boks med skuffer som man kan lage, og ha gaver i skuffene.

Henge gaver fra et lite juletre, evnt en stor gren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hasselnøtt i.i.

Så en fin her en dag. Det var en liten rød stige, med et trinn for hver dag. Gavene var knyttet på trinnene med bavebånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest Tina

Jeg var innom på panduro igår, der hadde de en krans, som hang i taket i en fin rød tråg, og pakker som hang ned fra kransen :) slik en skal jeg lage iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...