Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her som har vært på modningsakupunktur og som vil dele sine erfaringer? Bortkastet eller hadde det sin virkning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde det én gang og fødte samme natt ;)

Var nok litt moden fra før og da, men tror nok akupunkturen fikk litt ekstra fart på sakene :jepp:

Skrevet

Jeg fikk akupunktur de siste to ukene av to grunner; sterk bekkenløsning først og modning helt på slutten. Hadde så masse smerter at jeg ikke sov særlig og måtte vekke mannen ca. annenhver time for at han skulle hjelpe å snu meg og finne nye stillinger. Etter første akupunkturtime sov jeg i fire timer. Det er ikke vidundermedisin som gjør at du blir smertefri og fin over dagen, men det gjorde slutten mye bedre for min del. Når det gjelder modning, kan jeg bare si at jeg tror så absolutt det hjalp meg. Jeg har født 3 ganger (5 egentlig, men siden to var keisersnitt, teller jeg dem ikke med her) så jeg har erfaring. Barnet kom til termin og fødselen var en drøm. Fikk modningsakupuktur på formiddagen, fikk det jeg trodde var kynnere på ettermiddagen. Kynnerne ble ganske sterke så jeg informerte storesøskene om at det kansje kunne skje noe snart, badet dem og la dem med klem og kos og forklarte at mamma kanje måtte på sykehuset i.l.a. natten. En time senere måtte vi skynde oss til sykehuset for da skjønte jeg at ting var på gang. 20 minutt etter vi gikk inn døra, var barnet ute. En flott, effektiv fødsel uten overveldende smerter.

Fødselen tok fra første "kynner" til morkaken var ute, ca. 4 timer. Kun èn av disse timene var det jeg vil si "aktiv" fødsel (altså ubehagelig).

Så ja - jeg har tro på akupunktur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...