Gå til innhold

Nå er jeg så dritt lei av at pene folk

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Men jeg tror også pene folk kan bli misforstått. Dersom en pen jente ikke går og smiler hele tiden, men er litt sjenert og tilbakeholden, blir hun lett stemplet som overlegen og at hun tror hun er noe. Dere må forstå at pene mennesker også kan være usikre og sårbare. Ikke alle vet at de er pene heller. Selv om noen synes en person er pen, kan ikke vedkommende gå rundt og tro at alle mener det samme.

Det du snakker om her om en som er litt sjenert og blir misforstått, kjenner jeg meg veldig igjen i, så det der er sant! Nå skal ikke jeg på noen måte være noe overlegen og si at jeg er en av de pene som det blir diskutert om her, for det er jeg ikke! Men jeg har alltid vært veldig sjenert og stille av meg. I det siste har jeg blitt kjent med mange nye mennesker, og en av de sa til meg for litt siden at hun trodde først at jeg var overlegen, men det har hun nå funnet ut at jeg ikke er, nå som hun er blitt kjent med meg! For det er noe jeg har som mål å aldri bli! Jeg vil ikke være en av de som går rundt og tror at de eier stedet! Jeg er bare rett og slett en liten sjenert jente, som prøver å ikke være så sjenert lenger. =) Så konklusjonen min er vel at man vet ikke sikkert før man blir kjent med personen!

Endret av Pheobe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kakefrøken
Det er viktig å holde tunga rett i munnen her.

I dyrerike er de med best gener som styrer. Dette gjøres naturlig for å forsikre at kun de beste genene videreføres og lager nye generasjoner, også kalt "den sterkestes rett".

Mennesker har utviklet seg fra aper, hvor utviklingen hovedsaklig er en økt hjernekapasitet. Denne nye "hjernen" skiller oss fra dyrene, og lar oss kunne overstyre våre "animalske instinkter".

Videre har mennesker utviklet teknologi for blant annet å oppfostre barn. Dette betyr at det er mange barn, med så dårlige gener at de aldri ville overlevd en "naturlig fødsel", som får se dagens lys. Mennesker har altså bygget opp et samfunn hvor alle slags gener får løpe fritt om hverandre.

Siden mennesker bare er smarte dyr så har vi fremdeles en hel rekke animalske instinkter. Et av disse instinktene er ønsket om å få best mulig barn. Som nevnt over avgjøres et barns helse av gener.

Hvordan en person ser ut på utsiden er en avspeiling av dens gener og miljø. Dette vil si at en person med gode gener kan se tiltalende ut som barn, men hvis miljøet er dårlig (f.eks. dårlig kosthold) kan personen fremstå som særdeles lite attraktiv som 20 åring. Derimot hvis en person med gode gener vokser opp i et bra miljø vil den fremstå som veldig tiltalende - noe som betyr at mennesker vil være som- og med denne personen.

Konklusjonen er at naturlige pene mennesker alltid vil ha et overtak i samfunnet. Ordentlig pene mennesker er ofte lite overlegne, men siden de har en såpass "sterk" fremtoning vil de ha en stor påvirkning på folk rund seg. Det vil si at deres tilstedeværelse er nok til at "vanlig" folk stopper opp med deres daglige gjøremål og gir respekt av rent primært animalsk instinkt.

Du har rett i noe, men du har missforstått litt. Menneskes "respekt" for skjønnhet er en evolusjoner feil, fordi skjønnhet ikke er en indikator på noe. Hvis du ser i dyreriket, så vil du også se at dyrene legger vekt på lukt og størrelse, ikke på symmetri. Det er nemlig der de gode genene ligger. Menneskets hjerne fungerer helt anerledes.

La meg ta et eksempel: Maskulinitet, for det er stort sett menn som ikke får spredt genene sine, også i dyreriket. I dyreriket avgjøres maskuliniteten i stor grad på størrelse. Dyrene slåss om retten til å parre seg. I menneskets øyne avgjøres ikke maskuliniteten i størrelse. De fleste jenter vil nok se på en kort, tynn mann med rett nese og framtredende hake som mer maskulin enn en høy mann med bredere skuldre, men med vikende hake og stor nese. Men hvem hadde vunnet om disse to skulle gjort opp om retten til å parre seg? Hadde den sterke haken til den korte tynne mannen hjulpet han da? Niks. Derfor er heller ikke hans skjønnhet gjeldende for hans såkalte gode gener.

Det var ikke de peneste jentene i klassen min som løp raskest i gymmen eller gjorde det best på skolen. Det var ikke de kjekkeste guttene som hadde de største musklene eller den beste humoren.

Det var noen som nevnte at broren var penere enn han/hun. Der ser du. Søsken kan være i to forskjellige ender på en skala, enten det er skjønnhet, størrelse, muskler, talent osv, selv om de har de samme genene og det samme blodet.

Det eneste innlegget ditt demonstrerte var at menneske er den eneste skapningen på jorden som faktisk kan lære sannheten om at størrelse, utseende, lukt og andre overfladiske ting ikke er avgjørende for helse og overlevelse.

Det er like sannsynlig at en pen person har gode gener, som en stygg en, eller dårlige for den sags skyld. Einstein var vel heller ikke damenes Jens. Vil ikke påstå at han hadde dårlige gener....skjønner du tegninga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobben har vi en kvinne i 30-årene som er veldig hyggelig og smiler mye. Mange synes hun er kjempepen, men selv aner hun ikke at hun er det! Hun oppfører seg som om hun ikke var noe spesielt i det hele tatt, som om hun ikke bryr seg - mens hun er bare pen og nydelig!

Helt utrolig at de ikke vet det selv...men i Norge er det vel ingen som sier i fra til dem da?

Ikke si noe. Kommer bare til å ødelegge hele personligheten hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like sannsynlig at en pen person har gode gener, som en stygg en, eller dårlige for den sags skyld. Einstein var vel heller ikke damenes Jens. Vil ikke påstå at han hadde dårlige gener....skjønner du tegninga?

Hva som er gode gener er helt avhengig av hvordan samfunnet ser ut.

F.eks i steinalderen var de største fordelene for en mann å være stor og sterk og kunne jakte og krige godt.

I dagens samfunn, så betyr derimot det nesten ingenting lenger. Nå er det viktigste å ha best mulig teoretisk intelligens og ikke minst opportunistisk sans, slik at man kan tjene mest mulig penger.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i noe, men du har missforstått litt. Menneskes "respekt" for skjønnhet er en evolusjoner feil, fordi skjønnhet ikke er en indikator på noe. Hvis du ser i dyreriket, så vil du også se at dyrene legger vekt på lukt og størrelse, ikke på symmetri. Det er nemlig der de gode genene ligger. Menneskets hjerne fungerer helt anerledes.

La meg ta et eksempel: Maskulinitet, for det er stort sett menn som ikke får spredt genene sine, også i dyreriket. I dyreriket avgjøres maskuliniteten i stor grad på størrelse. Dyrene slåss om retten til å parre seg. I menneskets øyne avgjøres ikke maskuliniteten i størrelse. De fleste jenter vil nok se på en kort, tynn mann med rett nese og framtredende hake som mer maskulin enn en høy mann med bredere skuldre, men med vikende hake og stor nese. Men hvem hadde vunnet om disse to skulle gjort opp om retten til å parre seg? Hadde den sterke haken til den korte tynne mannen hjulpet han da? Niks. Derfor er heller ikke hans skjønnhet gjeldende for hans såkalte gode gener.

Det var ikke de peneste jentene i klassen min som løp raskest i gymmen eller gjorde det best på skolen. Det var ikke de kjekkeste guttene som hadde de største musklene eller den beste humoren.

Det var noen som nevnte at broren var penere enn han/hun. Der ser du. Søsken kan være i to forskjellige ender på en skala, enten det er skjønnhet, størrelse, muskler, talent osv, selv om de har de samme genene og det samme blodet.

Det eneste innlegget ditt demonstrerte var at menneske er den eneste skapningen på jorden som faktisk kan lære sannheten om at størrelse, utseende, lukt og andre overfladiske ting ikke er avgjørende for helse og overlevelse.

Hva får deg til å tro at alle jenter vil synes en kort og tynn mann er mer maskulin enn en høy og bredskuldret mann? :klø: Hvorfor setter du pattedyr og mennesker opp mot hverandre?

Alle egenskapene du nevner er avgjørende for tiltrekning hos mennesker. Link.

Søsken deler 50% av de samme genene. Kun identiske tvillinger har 100% lik genetisk struktur.

Menneskets hjerne fungerer ikke helt annerledes. Hjernestrukturen hos alle pattedyr er bygget opp på samme vis, men mennesker har den mest velutviklede neocortex.

Og når det kommer til Einstein? Jo, han var faktisk damenes Jens. Link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gutt_*

Syke dyr lager asymmetriske avkom.

La meg ta et eksempel: Maskulinitet, for det er stort sett menn som ikke får spredt genene sine, også i dyreriket. I dyreriket avgjøres maskuliniteten i stor grad på størrelse. Dyrene slåss om retten til å parre seg. I menneskets øyne avgjøres ikke maskuliniteten i størrelse. De fleste jenter vil nok se på en kort, tynn mann med rett nese og framtredende hake som mer maskulin enn en høy mann med bredere skuldre, men med vikende hake og stor nese.

Hvis en gutt har fine ansiktstrekk så betyr det at han har gode gener og et riktig hormon nivå i kroppen (godt miljø). Det vil si at du ikke finne en smalskuldret gutt med "rett nese og framtredende hake". Du vil derimot se han med normale skuldre og smal sterk midje.

Miljø er den viktigste faktoren her.

Selv om noen er søsken, så deler de ikke de samme genene.

Mennesket har skapt et samfunn hvor den sterkestest rett (gode gener) ikke lenger gjelder. Dette har man klart ved hjelp av vaksiner og teknologi.

Hjernekapasitet er ikke en arvelig faktor. Det er ingen menneskebarn som fødes smarte, men det er miljøet som bestemmer hvordan hjernen utvikles.

Samfunnet mennesket har skapt tillater altså alle verdens gener å vokse opp, noe som aldri vil skje i naturen. I naturen dreper mødre barn som de instinktivt forstår har en dårlig overlevelses evne (dårlige gener).

Hvis man er mindre pen (dårlige gener), så fokuserer medmennesker på hva personen har å formidle (hvor smart personen er). Hvis man er pen, trekkes fokuset bort fra hvor smart man er fordi man viser en fysisk overlegenhet. Dette er grunnen til at pene mennesker alltid har et fortrinn i samfunnet vårt.

Til tross for at mennesker har skapt et samfunn hvor man ikke lenger trenger gode gener for å overleve, vil vi alltid instinktivt favoritisere folk med gode gener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvorfor er det så interessant å fokusere så mye på hvem som er "pene" eller "stygge"?

føler det ligger mye bitterhet og dårlig selvbilde hos de som føler for å kategorisere slik.

minner meg om en gang jeg var på byen, og en fyr(to stk faktisk) stod sammen og var veldig høylytte og gnålete. jeg vet at de vet sånn halvveis hvem jeg er og visa versa. vi hørte absolutt alt av den litt mindre passende samtalen deres, så jeg sa litt på fleip at vi hørte alt de sa, så det gjorde sikkert ikke noe å dempe seg litt på deltaljene.

da klikket det jo totalt for dem, og de langet ut ting som "tror du at du er så jævla pen, hva er det du tror - at du er født i himmelen....blabla...." kort sagt, jeg ble skjelt ut eter noter fordi de mente at det var typisk "sånne som meg" å tro at jeg var bedre en andre pga utseende.

selv visste jeg ikke jeg hadde utseende med meg til å ha en slik holdning, og har aldri vært den selvopptatte typen. spesielt superpen er jeg heller ikke, så her ble jeg altså skjelt ut fordi noen andre synes jeg var over gjennomsnittet(eller noe slikt) og skjelte meg ut etter den antakelsen.

holdt jo på å le meg ihjel, men uansett: tåpelig å kategorisere.

og jeg personlig er også oppgitt over folk som anser seg selv som under gjennomsnittet - og derved tror det er ok å slenge dritt om dem de synes er penere/kjekkere enn dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg personlig er også oppgitt over folk som anser seg selv som under gjennomsnittet - og derved tror det er ok å slenge dritt om dem de synes er penere/kjekkere enn dem selv.

Her peker du på et stadig gjentagende fenomen her på KG og ellers i samfunnet. Selv om det ikke er alle forunt å være spesielt pen, så er faktisk skjønnhet en positiv egenskap. Vi har alle forskjellige positive sider. Folk rakker for eksempel ikke spesielt mye ned på noen som er dritgod i å løpe, mens å rakke ned på noen som er dritpen er liksom helt greit og helt vanlig. For eksempel er en person som Tone Damli Aaberge hatet av veldig mange - som ikke kjenner henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her peker du på et stadig gjentagende fenomen her på KG og ellers i samfunnet. Selv om det ikke er alle forunt å være spesielt pen, så er faktisk skjønnhet en positiv egenskap. Vi har alle forskjellige positive sider. Folk rakker for eksempel ikke spesielt mye ned på noen som er dritgod i å løpe, mens å rakke ned på noen som er dritpen er liksom helt greit og helt vanlig. For eksempel er en person som Tone Damli Aaberge hatet av veldig mange - som ikke kjenner henne.

Skjønnhet er ingen egenskap. Ditt ansikt er ingen egenskap. At du prøver å likestille penhet med talent sier vel sitt om deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en gutt har fine ansiktstrekk så betyr det at han har gode gener og et riktig hormon nivå i kroppen (godt miljø). Det vil si at du ikke finne en smalskuldret gutt med "rett nese og framtredende hake". Du vil derimot se han med normale skuldre og smal sterk midje.

Mennesket har skapt et samfunn hvor den sterkestest rett (gode gener) ikke lenger gjelder. Dette har man klart ved hjelp av vaksiner og teknologi.

Hjernekapasitet er ikke en arvelig faktor. Det er ingen menneskebarn som fødes smarte, men det er miljøet som bestemmer hvordan hjernen utvikles.

Samfunnet mennesket har skapt tillater altså alle verdens gener å vokse opp, noe som aldri vil skje i naturen. I naturen dreper mødre barn som de instinktivt forstår har en dårlig overlevelses evne (dårlige gener).

Hvis man er mindre pen (dårlige gener), så fokuserer medmennesker på hva personen har å formidle (hvor smart personen er). Hvis man er pen, trekkes fokuset bort fra hvor smart man er fordi man viser en fysisk overlegenhet. Dette er grunnen til at pene mennesker alltid har et fortrinn i samfunnet vårt.

Til tross for at mennesker har skapt et samfunn hvor man ikke lenger trenger gode gener for å overleve, vil vi alltid instinktivt favoritisere folk med gode gener.

Utseende har ingenting med gode genere å gjøre. Må nok skuffe deg, pretty boy, men du må nok finne noen andre egenskaper å finne menneskeverd i. Du kan jo prøve å finne ut dette ut. Samle 50 stygge personer, og 50 pene og undersøk helsen deres. Du vil sansynligvis finne like mange med dårlig helse blant begge. Kos deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil! asymmetri kan eksistere fra fødsel, men det utvikles seg som regel over tid. Individer som over lengere perioder har levd under stress under oppveksten har en tendens til å utvikle asymmetri. Uansett er samtlige mennesker asymmetriske i mer eller mindre grad.

Har sett mange ansiktspene gutter med smale skuldre. Det er som regel ingen sammenheng mellom ansikt og kropp.

Hjernekapasitet er absolutt en arvelig faktor ja

Du sammenligner det å være født med manglende bein, to hoder, sykdommer, med det å ligge under snittet på utseende skalaen.

Fysisk overlegenhet? Morsomt å vite at ei lita, pen jente på 1.60 er fysisk overlegen meg når jeg er godt over 2 meter, men kanskje ikke ser ut som Brad Pitt.

Behøver man ikke lenger gode gener? Du mener det ikke er noen konkuranse i dette samfunnet lenger? Spiser elgkua ungene sine? det viste jeg ikke. Nei, du må nok lenger ut på landet med dette, gutt. Det er fortsatt mange spebarn som ikke får leve opp. "Dårlige gener" utryddes av naturen hele tiden. Å ha en stor nese er ikke synonymt med dårlige gener. Gener slår seg sammen og kombineres forskjellig hele tiden. De genene som ikke er overlevelsesdyktige ser du ikke ute i samfunnet i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gutt_*
Utseende har ingenting med gode genere å gjøre. Må nok skuffe deg, pretty boy, men du må nok finne noen andre egenskaper å finne menneskeverd i. Du kan jo prøve å finne ut dette ut. Samle 50 stygge personer, og 50 pene og undersøk helsen deres. Du vil sansynligvis finne like mange med dårlig helse blant begge. Kos deg

Jeg snakker om naturlig pene mennesker: Mennesker som har gode gener og har vokst opp i et godt miljø (lite stress, god mat og uten rusmidler).

Utseende er en direkte projisering av hva som skjer på innsiden av kroppen. Det vil si at friske gutter har naturlige fine muskelproporsjoner, synlig magemuskulatur og fine ansiktstrekk. Og det vil si at jenter får feminine ansiktstrekk og feminin fettlagring: smal midje og brede hofter. Huden er kroppens største utskillingsorgan, og når kroppen fungerer som den skal, vil huden ha en naturlig glød (samme glød som jenter prøver å gjennskape ved sminke). Det vil si at friske jenter og gutter har en attraktiv hud som gløder uten noen form for eksterne hjelpemidler (sminke eller kremer).

Alle disse fysiske trekkene kommer av et riktig hormon nivå i kroppen. Hormoner reguleres korrekt ved å vokse opp i et godt miljø. Personer som vokser opp i et dårlig miljø vil utvikle negative fysiske trekk, som f.eks. magefett (Feil hormon nivå. Primært høyt nivå av kortisol og adrenalin).

Mennesker er bare smarte dyr, det vil si at vi har tre hjerner:

- Kroppshjernen (hjernestammen, krypdyrhjernen) er overlevelseshjernen vår som regulerer det autonome nervesystemet og andre automatiserte kroppsfunksjoner. Her ligger kamp-/flukt-instinktet lagret.

- Instinkthjernen (mellomhjernen, pattedyrhjernen) regulerer sammen med det limbiske system våre instinktive følelser og emosjoner (søken etter å lage best mulig barn).

- Tenkehjernen (neocortex, hjernebarken) er senteret for vår tenkning og er hjernen som skiller oss fra dyrene. Her lages tenkende følelser og emosjoner (dårlig selvtillit, skyldfølelse o.l.).

Anatomisk så ligger Instinkthjernen fysisk lengre fra hjernestammen enn Tenkehjernen. Det er derfor man ikke trenger å tenke seg om før man fjerner hånden når man er i ferd med å brenne seg på en varm stekeplate - det er et instinkt. Det er i denne hjernen (instinkthjernen) favoritisering av gode gener ligger. Når man er på utkikk etter en partner så er det instinkthjernen som først sier: Denne gutten kan gi deg fine unger, la han knulle deg. Etter dette instinktet har kommet, så kobler Tenkehjernen inn, og man begynner å vurdere situasjonen. Tenkehjernen har den evne til å overstyre Instinkthjernen, og det er derfor noen jenter velger å lage unger med gutter som de ikke "instinktivt er forelsket i", men som har egenskaper som Tenkehjernen er forelsket i: penger.

Instinkthjernen er lik for alle mennesker, den består av medfødte handlingsmønster som ikke trenger å læres (man skal overleve, og formere seg med de sterkeste). Tenkehjernen er individuell og miljø bestemt. Dette er grunnen til at vi mennesker, på lik linje med dyrene, instinktivt favoritiserer naturlig pene individer!

Alt dette er vitenskapelig bevist, og du vil kunne få det bekreftet av hvilken som helst velutdannet lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir for enkelt å bare si: "det er derfor noen jenter velger å lage unger med gutter som de ikke "instinktivt er forelsket i", men som har egenskaper som Tenkehjernen er forelsket i: penger."

Instinktivt er det ikke bare om å gjøre å lage best mulig barn, det er også om å gjøre at de skal vokse opp med best mulig ressurser og i best mulig miljø.

Altså er tilgangen på materielle ressurser også instinktivt viktig - materielle ressurser som man i dag får med penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Pene mennesker kan være store rasshøl, nettopp fordi de er pene. Er du pen, så er verden såpass overfladisk, at du får masse fordeler. Ergo kan en som pen tillate seg en lite smigrende personlighet. For verden driter i det... Pene mennesker vasser i tilbud og mennsker som ofrer hele sin verdighet bare for å få lov å leke med de pene. Sånn er det bare. Lev med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...