Gå til innhold

Ville selge datteren sin....

*Lavendel*

Anbefalte innlegg

Gjest Candyfloss

Jeg forstår jo at hvis de er fattige vil gjøre så barnet få det bedre, men de burde kanskje sette litt høyere krav til de "nye" foreldrene? Som sagt før her, de kan jo være pedofile, alkoholmisbrukere osv... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart de kan, men det er ikke sikkert disse menneskene tenker så langt. Eller kanskje de velger å lukke øynene for det. Som man har sett om og om igjen i historien, så er mennesker meget flinke til å lukke øynene for det som er vondt når nøden er størst.

Kanskje de lever i en urealistisk verden der de tror at alle fra vesten er rike, lykkelige og gode mennesker? Er de lavt utdannet, ikke har mulighet til å lese aviser o.l. kan de godt ha et forvrengt bilde av den vestlige livsstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

det er så mange rare mennesker! Hvilke menneske står på en jernbanestasjon og auksjonerer bort barnet sitt? Og hvem gir disse foreldrene muligheten til å ha unnskyldingen som "...ikke tenker så langt" som et grunnlag for en slik grusom handling. Greit at jeg aldri har vært i denne situasjonen, men kan ikke tenke meg at foreldre kjærligheten deres skulle være så forferdelig annerledes fra min. Det er jo deres kjøtt og blod. Så jeg stiller spørsmålet igjen: hvordan går det an å gjøre noe sånt? Jeg lover dere, UANSETT hvilken økonomisk krise jeg hadde kommet bort i ville dette valget vært absolutt siste mulighet - eller ingen mulighet i det hele tatt.

Og penger til min bror? Jo, ville nok prøvd å hjelpe, men ikke ved å selge datteren min. Skjønner ikke at dere kan synes at dette er storsinnet. Mot hvem da? Hadde jeg vært broren ville jeg aldri tatt i mot penger som kom på en slik måte. Og stakkars lille jente...

Og dere som skriver at det var så flott fordi jenta ville fått det bedre? For det første: hvem i huleste vet det? Et menneske som hadde kjøpt et barn på denne måten tviler jeg på hadde gjort så mye godt for denne lille jenta. Og for det andre: det var heller ikke derfor de valgte å selge henne: det var for å skaffe penger til et annet familiemedlem.

Noe mer EGOISTISK kunne jeg aldri tenke meg!!!!!!!!!!!!

VÅKN OPP OG SE HVILKEN GAL VERDEN VI LEVER I!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

.....dere unnskylder vel kanskje også alle kriminelle innvandrere, voldtektsmenn, osv... fordi vi ikke kan sette oss inn i kulturen og skjønne hvordan de har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vet om ikke fattigdom og nød gjør noe med oss?

Man skal ikke så langt tilbake i selv vår kultur før barn hadde en ganske annen status enn de har i dag.

Barn har blitt satt på skogen, og gitt vekk som arbeidskraft for å spare de som ble igjen hjemme. Barn døde som fluer, uten at mor og fa fikk støre psykiske problemer av det. Slik var det, men det betyr ikke at de ikke var glade i dem, men de hadde et annet syn på det i og med at nøden var en større prioritet.

Det er en side av det, men så har vi også dem som ofrer sine egne følelser for å sikre barnet et bedre liv. Hva som er tilfelle her aner vi ikke, men selv før i tiden her, så var det å sette et barn vekk garantert en siste utveg da også, men nød var litt vanligere, derfor var slike handlinger også mer vanlige.

I dag har vi det ganske bra, og barn har fått en sentral rolle i tilværelsen vår. Selvfølgelig er ikke det enløsning som vi ville ha valgt, men det er umulig å si hvis vi var i deres sko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter selv å ha vært i Russland og sett nøden der med egne øyne (var der i forbindelse med hjelpearbeid og samtidig besøk hos russiske venner, så vi fikk mer "inside" opplevelser enn det turister får) synes jeg faktisk ikke denne saken er det minste merkelig eller sjokkerende, bare tragisk for hele familien. Jeg skjønner også at de sosiale problemene i Russland er ganske ufattelige for dem som ikke har vært der og sett det fra innsiden, og at det derfor blir lett for mange å sitte på "sin høye hest" her i Norge og fordømme en slik handling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattigdom får en til å gjøre det utroligste.

Også her i Norge. En dame ville barnevernet skulle ta barna hennes. Hun hadde ikke råd til å gi de det de trengte, ville de skulle ha det bedre.

Tragisk at det blir sånn under dårlige kår :cry:

Men det er jo bra at noen forstår sine begrensninger da og gjør det beste for barna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens! Mener dere virkelig at foreldrene gjordet det "beste" for barnet sitt? Så vidt jeg husker sto disse på en jernbaenstasjon og tilbudte tilfeldig forbipasserende å kjøpe datteren for slikk og ingenting....Er det å innse sine begrensninger som foreldre og forsøke å gi datteren et bedre liv. De hadde jo ingen forutsetninger for å vite hvem som eventuellt kjøpte henne, kunne vært en pedofil, kunne vært en psykopat, kunne vært en hallik, kunne vært en som ville solgt henne vidre....osv.....

Jeg dømmer ikke foreldrene hvis noen forsto det slik, jeg syns bare det er så tragisk at noen velger å gå til en slik ytterlighet. Jeg tenker på hvor ille de må ha det siden de gjør noe sånt. Stakkars! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens! Mener dere virkelig at foreldrene gjordet det "beste" for barnet sitt? Så vidt jeg husker sto disse på en jernbaenstasjon og tilbudte tilfeldig forbipasserende å kjøpe datteren for slikk og ingenting....Er det å innse sine begrensninger som foreldre og forsøke å gi datteren et bedre liv. De hadde jo ingen forutsetninger for å vite hvem som eventuellt kjøpte henne, kunne vært en pedofil, kunne vært en psykopat, kunne vært en hallik, kunne vært en som ville solgt henne vidre....osv.....

Jeg dømmer ikke foreldrene hvis noen forsto det slik, jeg syns bare det er så tragisk at noen velger å gå til en slik ytterlighet. Jeg tenker på hvor ille de må ha det siden de gjør noe sånt. Stakkars! :(

Neineinei

Jeg mente de i norge som astrix sikta til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russland er et fattigt land,så om det er en russer eller en afrikaner som vil selge sitt barn-så er det fordi d ønsker en bedre fremtid for barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...