Gå til innhold

Skal / Skal ikke??


Gjest Trulselinemor

Anbefalte innlegg

Gjest Trulselinemor

Jeg skrev inn et innlegg her tidligere om min søster som brøt kontakten per tekstmelding.

I ettertid så spør foreldrene ofte om jeg har snakket med henne. Jeg svarer helt vanlig nei, det har jeg ikke.

Jeg lurer nå på om jeg skal fortelle de at hun har brøtet kontakten. Eller skal jeg la henne gjøre det.

Hva ville dere ha gjort??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke jeg, er ikke så flink til sånne familiekonfrontasjoner, men jeg tror jeg ville sagt det og grunnen til det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville sagt neste gang de spør, at nei det har jeg ikke siste gang jeg hørte fra henne var da hun sendte meg en tekstmelding som sa osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Tusen takk for svar.

Jeg liker ikke å lyve, derfor så føler jeg at jeg må fortelle slik det er.

Men jeg er redd for at JEG skal få skylden for noe HUN har gjort. For det har skjedd før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, Trulselinemor.. skjønner godt at dette er vanskelig. Det er jo utrolig vondt å bli avvist på denne måten fra sin nære familie. Det vet jeg mye om..... Skjønner godt at du synes det er vanskelig å fortelle om det til din mor og far. Der er vondt å bare ta de ordene i sin munn, langt mer å fortelle dem til noen som blir følelsesmessig engasjert i det. Og kanskje ikke forstår deg og din samboers situasjon....

Likevel tror jeg kanskje at jeg ville sagt det, for de blir vel klar over det før eller siden, og da er vel før å foretrekke. Da har liksom du ditt på det tørre, og de kan ikke gi deg skylden for at du ikke har sagt noe heller.

Det går jo an å si det pr. brev, mail (eller tekstmelding) i første omgang, og få forklart i fred og ro litt om bakgrunnen, hvordan du tenker om dette osv.

Ønsker deg bare så mye lykke til, og skulle virkelig ønske at den søsteren din tok fornuften fangen! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trulselinemor

Jeg har nettopp snakket med min far. på forhånd så hadde jeg bestemt at nå skal jeg fortelle det. Men når han spør om jeg har snakket med henne, så klarte jeg ikke å si det.

Det er jeg som sitter med dårlig samvittighet ovenfor det som har skjedd. Selv om jeg ikke har skyld i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...