lillesol20 Skrevet 15. august 2003 #1 Del Skrevet 15. august 2003 Tror dere det er mange som har paranormale evner som fornekter dem? Det vil si, undertrykker dem, vil ikke vedkjenne seg dem, later som om de ikke har dem? Jeg tror det er feil å gjøre det. Det blir etterhvert like ille som å fornekte for seg selv at man f.eks er homofil. Det spiser en opp innvendig, og til slutt må man bare akseptere. Er det noen her som tror de har evner som de ubevisst undertrykker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilly Skrevet 17. august 2003 #2 Del Skrevet 17. august 2003 Paranormale evener som du kaller dem er noe jeg tror alle i utgangspunktet har. Om de- og evt hvilke som utvikles eller ikke varierer. De kan med fordel brukes til mye positivt, men det må være opp til hver enkelt som har slike utviklede evner om de vil bruke dem eller ikke. Har selv evner som jeg ikke undertrykker, mens min mor ant har mye sterkere evner enn meg, men velger (foreløpig i hvertfall) å ikke bruke dem. Noe jeg fullt og helt aksepterer. Hun har ingen problemer ala "å bli spist opp innvendig" selv om hun legger lokk på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2003 #3 Del Skrevet 18. august 2003 Jeg tror at selv om man har evner utenom det vanlige, så er de ikke paranormale, men helt normale. Jeg tror mange mennesker kan ha slike evner uten at de er klar over at andre ikke har de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 24. august 2003 #4 Del Skrevet 24. august 2003 Ja, er enig med Gjesten over. I tillegg er det ikke lett å være anderledes, gjøre anderledes-ting, eller så si ting som ikke allmennheten allerede har fått tid å fordøye og dømme. Jante-lov og 'besserviter' folk florerer desverre i dette landet. Ingenting å være stolt av. Mangfold er berikende, men nordmenn vil vel stort sett være like, og om ikke så undertrykker de dette ute blant folk..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurre Skrevet 28. august 2003 #5 Del Skrevet 28. august 2003 Jeg tror alle har det i seg, men veldig få vet om det. Ofte blir det oppdaget i ekstreme situasjoner, hvor man som menneske befinner seg i en krise el lignende. Jeg klarte en gang ved tanke kraft å "sende" en familie medlem som var død, til mine foreldre for å gi beskjed at jeg ikke hadde det bra. Foreldrene mine merket en sterk lukt på soverommet som var helt lik denne personens parfyme. De følte det som om en beskjed om at noe var galt, og det var det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ø. G. Skrevet 11. september 2003 #6 Del Skrevet 11. september 2003 Tror dere det er mange som har paranormale evner som fornekter dem? Det vil si, undertrykker dem, vil ikke vedkjenne seg dem, later som om de ikke har dem? Jeg tror det er feil å gjøre det. Det blir etterhvert like ille som å fornekte for seg selv at man f.eks er homofil. Det spiser en opp innvendig, og til slutt må man bare akseptere. Er det noen her som tror de har evner som de ubevisst undertrykker? Tidligere har jeg hatt en rekke spesielle opplevelser, som ut-av-kroppen-opplevelser, vardøger og sanndrømthet for å nevne noen. På en side er jeg meget skeptisk til såkalte paranormale fenomener, samtidig som jeg - til tider - er åpen og nysgjerrig og prøver å se sammenhenger, både i forhold til moderne vitenskap, men også i forhold til andre paranormale hendelser. Det finnes mange svindlere blant mange av dem som påstår at de har disse evnene, men det gjelder ikke alle. Blant dem som jeg mener er troverdige kan jeg nevne navn som Anna Elisabeth Westerlund, Ruth Skipperstøen, Marcello Haugen, Matthew Manning, Agneta Uppman og Ingela Cole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nightwish Skrevet 17. september 2003 #7 Del Skrevet 17. september 2003 Jeg tror som mange andre her at de aller fleste har sånne evner uten å vite om dem, eller ikke ville vite om dem. Selv er jeg "plaget" med vardøge. Grunnen til at jeg sier plaget med har den enkle forklaringen at jeg har angst for mørke og for å være alene når det er mørkt. Da er ikke vardøge noe spesielt morsomt å oppleve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 17. september 2003 #8 Del Skrevet 17. september 2003 Jeg tror som mange andre her at de aller fleste har sånne evner uten å vite om dem, eller ikke ville vite om dem. Selv er jeg "plaget" med vardøge. Grunnen til at jeg sier plaget med har den enkle forklaringen at jeg har angst for mørke og for å være alene når det er mørkt. Da er ikke vardøge noe spesielt morsomt å oppleve. Hva er vardøge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nightwish Skrevet 18. september 2003 #9 Del Skrevet 18. september 2003 Vardøge er når du for eksempel ser ett bestemt menneske eller bare en skikkelse gjennom vinduet, hører at det går i dører uten at noen er der og at det så litt senere faktisk kommer besøk av den personen du så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 18. september 2003 #10 Del Skrevet 18. september 2003 Et spennende tema. Jeg tror faktisk at alle mennesker har diverse evner i oss, som vi ikke vet hvordan vi skal bruke. Se bare på deja-vu. Hva er det for noe? Et lite innblikk i noe som har vært? Kanskje i et tidligere liv? Eller en forvarsel på noe som kommer? Kunne vi trent opp hjernen til å lære mer og sanse flere ting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 18. september 2003 #11 Del Skrevet 18. september 2003 Vardøge er når du for eksempel ser ett bestemt menneske eller bare en skikkelse gjennom vinduet' date=' hører at det går i dører uten at noen er der og at det så litt senere faktisk kommer besøk av den personen du så.[/quote'] Åh høres litt ekkelt ut det da. Takk for svaret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 18. september 2003 #12 Del Skrevet 18. september 2003 Et spennende tema. Jeg tror faktisk at alle mennesker har diverse evner i oss, som vi ikke vet hvordan vi skal bruke. Se bare på deja-vu. Hva er det for noe? Et lite innblikk i noe som har vært? Kanskje i et tidligere liv? Eller en forvarsel på noe som kommer? Kunne vi trent opp hjernen til å lære mer og sanse flere ting? Etter at jeg har sett Matrix tenker jeg alltid på det med den svarte katta som går forbi to ganger i filmen, og forklaringen på deja-vu der når jeg opplever det. Det er spennende å tenke på hva deja-vu egentlig er da, ganske pussig egentlig, jeg har ofte deja-vu fra drømmer jeg har hatt. Jeg ville om jeg kunne trent opp hjernen min til å lære å sanse flere ting. Katter bl.a har jo allerede flere sanser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå