Gjest Vil bli ikke-singel Skrevet 15. oktober 2009 #1 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg har bestemt meg for å slutte å lete etter en kjæreste på internett. For jeg føler at om det finnes en person som passer perfekt for meg, så burde skjebnen gripe inn og legge det til rette slik at vi møtes på en eller annen måte... ikke at det er sånn at man arrangerer møtet selv. Internett-datene er jo noe man selv velger ut i fra ofte helt håpløse kriterier... Jeg vil møte mannen i mitt liv på en utrolig romantisk og finurlig måte! Nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 15. oktober 2009 #2 Del Skrevet 15. oktober 2009 Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #3 Del Skrevet 15. oktober 2009 Du får tenke som så; at det er skjebnen som får deg til å drive med nettdating, det er ikke sikkert du møter mannen i ditt liv irl, tenk om mannen i ditt liv er fra andre siden av landet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 15. oktober 2009 #4 Del Skrevet 15. oktober 2009 Du får tenke som så; at det er skjebnen som får deg til å drive med nettdating, det er ikke sikkert du møter mannen i ditt liv irl, tenk om mannen i ditt liv er fra andre siden av landet? Men tenk om vi levde i 1709 og det ikke fantes internett.. det er ikke meningen at vi skal møtes om vi må oppsøke masse forskjellige medier for å komme i kontakt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 15. oktober 2009 #5 Del Skrevet 15. oktober 2009 Du får tenke som så; at det er skjebnen som får deg til å drive med nettdating, det er ikke sikkert du møter mannen i ditt liv irl, tenk om mannen i ditt liv er fra andre siden av landet? Nettopp! Slik var det for meg. Møtte kjæresten på nett, og han var fra andre siden av landet. Jeg hadde jo aldri i livet møtt han, hvis vi ikke begge hadde vært på akkurat det nettstedet (ingen sjekkeside). Og han er mitt livs kjærlighet, og jeg er så romantisk anlagt at jeg ser på det som om skjebnen førte oss sammen Men man kan jo møte en kjæreste nesten hvor som helst, så hvis TS mener at nettdating ikke er noe for han/henne, så er det også helt greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 15. oktober 2009 #6 Del Skrevet 15. oktober 2009 Men tenk om vi levde i 1709 og det ikke fantes internett.. det er ikke meningen at vi skal møtes om vi må oppsøke masse forskjellige medier for å komme i kontakt... Men nå lever vi nå en gang i 2009, så da blir det en helt meningsløs påstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Skrevet 15. oktober 2009 #7 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Om du levde i 1709 hadde du nok mest sannsynlig blitt spleiset med en perifær slektning eller en nabo, siden det var de man kjente den gangen. Og jeg tviler på at skjebnen alltid har villet at vi skulle være sammen med våre tremenninger. Tror ikke det finnes bare en til hver, jeg. Tenk om den ene dør i en ulykke da...er det skjebnen også? Endret 15. oktober 2009 av Tante Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 15. oktober 2009 #8 Del Skrevet 15. oktober 2009 Om du levde i 1709 hadde du nok mest sannsynlig blitt spleiset med en perifær slektning eller en nabo, siden det var de man kjente den gangen. Tror ikke det finnes bare en til hver, jeg. Tenk om den ene dør i en ulykke da...er det skjebnen også? Neida, jeg tror også at det finnes flere som kan være den rette... men jeg tror det på en måte er forhåndsbestemt at du skal møte en eller flere av de. Og jeg føler at om en oppsøker folk gjennom internett, tukler du med skjebnen på en måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2009 #9 Del Skrevet 15. oktober 2009 Neida, jeg tror også at det finnes flere som kan være den rette... men jeg tror det på en måte er forhåndsbestemt at du skal møte en eller flere av de. Og jeg føler at om en oppsøker folk gjennom internett, tukler du med skjebnen på en måte. Skjebnen betyr egentlig bare at det som skjer, det skjer - eller ikke. Tilfeldighetenes spill er egentlig et bedre uttrykk. Om du tilfeldigvis treffer den rette på Internett eller på bussen, spiller da ingen rolle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 15. oktober 2009 #10 Del Skrevet 15. oktober 2009 Skjebnen betyr egentlig bare at det som skjer, det skjer - eller ikke. Tilfeldighetenes spill er egentlig et bedre uttrykk. Om du tilfeldigvis treffer den rette på Internett eller på bussen, spiller da ingen rolle. Nei... det betyr jo at det ligger i kortene.. det er forutbestemt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2009 #11 Del Skrevet 15. oktober 2009 Nei... det betyr jo at det ligger i kortene.. det er forutbestemt. Det er dessverre veldig lite sannsynlig. Tror nok mye mer på min teori da gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 15. oktober 2009 #12 Del Skrevet 15. oktober 2009 Det er dessverre veldig lite sannsynlig. Tror nok mye mer på min teori da gitt. Åja...så alt er bare tilfeldig, det finnes ikke noe mål og mening i det hele tatt? Jeg tror ikke det er sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elwood Skrevet 15. oktober 2009 #13 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg vil møte mannen i mitt liv på en utrolig romantisk og finurlig måte! Nå!! Det skjer bare i romantiske filmer fra Hollywood (og Bollywood). I virkeligheten skjer det svært sjelden på noen finurlig måte. Men jeg er enig med deg i at det fins mange invendinger mot internettdating. Gjennom de årene jeg har levd har jeg truffet mange kvinner som jeg deler både interesser og holdninger med, men jeg har da ikke forelsket meg i alle disse. Jeg merker i mye større grad om jeg er interessert i ei jente hvis jeg treffer henne i levende live enn om jeg leser det hun skriver på en profil. Hvis du tror drømmeprinsen bare skal dumpe ned i fanget på deg så må du nok tro om igjen. Det kan selvsagt skje, men det er mye større sjanse for å støte på ham om du møter nye folk ofte. Jeg er svært lite talentfull i sjekkelivet, men såpass kan jeg si deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 15. oktober 2009 #14 Del Skrevet 15. oktober 2009 Nei... det betyr jo at det ligger i kortene.. det er forutbestemt. Hvordan kan du på forhånd vite at det ikke er forutbestemt for akkurat deg å møte noen på nettet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 15. oktober 2009 #15 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Neida, jeg tror også at det finnes flere som kan være den rette... men jeg tror det på en måte er forhåndsbestemt at du skal møte en eller flere av de. Og jeg føler at om en oppsøker folk gjennom internett, tukler du med skjebnen på en måte. Hvis du tror at det som skjer er forutbestemt trenger du ikke være redd for å tukle med skjebnen, da er din skjebne at akkurat dette skal skje, at du skal gjøre akkurat det du gjør og livet ditt bli akkurat slik det blir. For eksempel at du skal treffe noen gjennom en tåpelig uromantisk nettdatingtjeneste og dette blir ditt livs store kjærlighet. Hvis du derimot kan endre på fremtiden ved å gjøre noe annet enn det man forventer av deg må det jo bety at fremtiden likevel ikke er forutbestemt, at livet ditt kan ta den ene eller andre retning avhengig av de valg du tar. Men da er det heller ingen grunn til å være redd for å tukle med skjebnen, for hvis dette er riktig er ikke livet ditt underlagt en forutbestemt plan, det finnes ingen skjebne i den forstand. Så uansett kan du slappe av, gjøre det du vil og glede deg over livet. Endret 15. oktober 2009 av Cuckold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2009 #16 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Åja...så alt er bare tilfeldig, det finnes ikke noe mål og mening i det hele tatt? Jeg tror ikke det er sånn. Dette er jo et av de store filosofiske spørsmålene. Jeg tror egentlig en tilfeldighet og skjebnen er det samme. Skjebnen kan jo bare sees utifra historie - altså hva som har skjedd. Du kan se tilbake på noe og tenke at det var skjebnen. Men det var jo like mye en tilfeldighet som gjorde denne skjebnen. Det er umulig å bevise det ene eller det andre. Tror ikke det er smart å bare basere seg på skjebnen eller tilfeldigheter i livet. Sannsynligheten for å møte den rette (en av de) øker hvis du gjør noe aktivt for det selv. En annen sak med skjebnen, er at det er ikke sikkert at den er eller blir positiv. Endret 15. oktober 2009 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Skrevet 15. oktober 2009 #17 Del Skrevet 15. oktober 2009 Det skjer bare i romantiske filmer fra Hollywood (og Bollywood). I virkeligheten skjer det svært sjelden på noen finurlig måte. Litt av tema, men IKKE ENIG! Jeg møtte min forlovede på en særdeles finurlig måte og flere av vennene mine har "finurlige" og veldig romantiske historier bak sine forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
generalen Skrevet 15. oktober 2009 #18 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hvis du tror på skjebnen kan du jo bare gjøre hva faen du vil, skjebnen tar seg av resten. Men for de som gidder å følge med på litt vitenskapelige dokumentarer ang tema så ser du fort hva som er sannheten. Den rette for deg finnes ikke (dvs, det finnes fler). Alle typer mennesker har forskjellige væremåter og små forskjeller i personlighet basert på hvem dem tilbringer øyeblikket med. En perfekt match handler delvis om å kunne opparbeide et forhold dere selv er fornøyd med, delvis om to personligeheter med kvaliteter som har størst sannsynlighet for å matche. Jeg ville derfor ikke ventet på den rette, jeg ville prøvd så mange som mulig på veien for å finne den perfekte. Og jeg er veldig glad for at jeg har funnet min! Vitenskapen sier forøvrig også at mennesker bare er ment for å holde sammen mens man føler at man er nyforelsket, som i gjennomsnitt varer ut fødselen + noen måneder barneoppdrag. Det skal visstnok være derfor mennesker ofte kan føle en trang til å være utro, og skal også være beviset for at mennesker ikke er monogame. For at det skal være noe hyggelig å i det helle tatt være på sjekkern eller innlede et langvarig forhold må man luke ut noe vitenskap for å ikke miste motivasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #19 Del Skrevet 15. oktober 2009 Du er jo UANSETT nødt til å gjøre _noe_ for at skjebnen/tilfeldighetene/whatever skal føre deg og den rette sammen. Og om det er at du klikker litt på nettet eller går ut på byen og møter han spiller vel liten trille. Hvis du setter deg ned i leiligheten din, låser døra og ikke har kontakt med verden så kommer han uansett hvordan du vrir og vender på det ikke til å falle ned gjennom taket ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 15. oktober 2009 #20 Del Skrevet 15. oktober 2009 Tja, jeg vil ikke si det jeg da men, siden jeg holdt på å kaste vekk sjansen til han som i dag er min forlovede. Om det var skjebnen eller ikke bryr jeg meg ikke så mye om, men romantisk og veldig uventet var det! Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå