Gjest Gjest_Mari_* Skrevet 17. november 2009 #21 Del Skrevet 17. november 2009 Har ikke grunnlag for å generalisere, fordi jeg har bare jobbet to steder, begge i en begrenset periode (par måneder). Opplevde både menn og kvinner som trivelige, men synes kvinnene hadde bedre arbeidsmoral enn mennene. Mennene hadde en tendens til å delegere bort arbeid i større grad, mens kvinnene tok mere ansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 17. november 2009 #22 Del Skrevet 17. november 2009 Diskutert mange ganger tidligere. Soek i arkivet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvinnelig kollega 40+ Skrevet 19. november 2009 #23 Del Skrevet 19. november 2009 Rart... jeg er i den alderen selv og jobber sammen med både yngre og på samme alder og opplever ikke de problemene du sier at du har. men selvfølgelig... jeg jobber i et yrke hvor man er nødt til å være både "klok" og reflektert for å klare å utføre jobben. Så, det er nok mange mange nyanser ute å går her gitt. jeg har vært veldig heldig gjennom 28 års arbeidsliv, har stort sett jobbet med hyggelige folk, både kvinner og menn i alle aldre. Enkelte unntak har forekommet men ikke i så stor grad at jeg kan si at alle damer i 40-åra er vanskelige å jobbe med. Jeg jobber et sted hvor vi får inn en del mobbe/trakasseringssaker og ut fra de sakene så føler jeg at jeg med beklagelse kan si at det dessverre ikke er noen forskjell på kvinner og menn på den fronten. Tidligere var jeg den unge "pene" jenta men opplevde aldri at damene 40-50+ var noen bitcher mot meg, og nå som jeg er 40+ selv så ser jeg ingen problemer med å ha yngre penere damer som kolleger, en kollega er en kollega i mine øyne. Det er et stort spenn i alderen på mine kvinnelige kolleger, 30-63 og vi er ute og spiser sammen, spiser lunsj sammen og er ikke bestandig enige, men hvem er det - men konflikter ut av uenighetene har vi heldigvis blitt forskånet for. Vi har en del menn her også og jeg foretrekker arbeidsplasser med begge kjønn, ikke pga. konflikter på et-kjønnsarbeidsplasser men fordi det er hyggelig med begge kjønn og mange personligheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #24 Del Skrevet 19. november 2009 jeg har vært veldig heldig gjennom 28 års arbeidsliv, har stort sett jobbet med hyggelige folk, både kvinner og menn i alle aldre. Enkelte unntak har forekommet men ikke i så stor grad at jeg kan si at alle damer i 40-åra er vanskelige å jobbe med. Jeg jobber et sted hvor vi får inn en del mobbe/trakasseringssaker og ut fra de sakene så føler jeg at jeg med beklagelse kan si at det dessverre ikke er noen forskjell på kvinner og menn på den fronten. Tidligere var jeg den unge "pene" jenta men opplevde aldri at damene 40-50+ var noen bitcher mot meg, og nå som jeg er 40+ selv så ser jeg ingen problemer med å ha yngre penere damer som kolleger, en kollega er en kollega i mine øyne. Det er et stort spenn i alderen på mine kvinnelige kolleger, 30-63 og vi er ute og spiser sammen, spiser lunsj sammen og er ikke bestandig enige, men hvem er det - men konflikter ut av uenighetene har vi heldigvis blitt forskånet for. Vi har en del menn her også og jeg foretrekker arbeidsplasser med begge kjønn, ikke pga. konflikter på et-kjønnsarbeidsplasser men fordi det er hyggelig med begge kjønn og mange personligheter. Godt skrevet! Veldig enig i dette. Jeg tror konfliktene lett kan oppstå når de yngre vet så mye bedre, og overkjører de som er eldre og har en del mer erfaring. Det er viktig med gjensidig respekt for at arbeidsmiljøet skal bli best mulig. Arbeidsplasser med begge kjønn representert er nok det beste. Ellers har det lett for å bli litt sært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest arbeider Skrevet 21. november 2009 #25 Del Skrevet 21. november 2009 Jeg jobber i et stort internasjonalt konsern med over 7000 ansatte. JEg er i begynnelsen av 30 årene. Er en dame rett under 60 som bitcher noe så utrolig. Har lyst til å slutte flere ganger. Mennene er ikke slik, de som har makt er gjerne "runde" selv om de stiller krav. Men hun her er grusom. Har hatt samme problemet der jeg jobbet tidligere også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 22. november 2009 #26 Del Skrevet 22. november 2009 Har lagt merker til en trend i den store bdriften æ jobber i: - Pene kvinner på 30-40 jobber meget bra med erfarne menn på 50-60. - Menn på 34-35 jobber meget bra med bitcher på 50+ Den verste og mest negative kombinasjonen er: pene kvinner under 40 sammen med kvinnebitcher på 50+: det er å be o krig, de den eldre kvinnen føler seg truet. He he... jeg syns dette innlegget var ganske treffende. Har dere tenkt over det dere som har vært borti bitcher? Har det hendt at noen blir ekstra vanskelig og ha med å gjøre hvis de har yngre og penere kollegaer? Og hold for guds skyld overgangsalderen borte fra denne diskusjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå