Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #1 Del Skrevet 14. oktober 2009 I mine x-antall år i arbeidslivet har absolutt alle mine konflikter vært med kvinner. Det er som oftest eldre kvinner dette gjelder. Jevnaldrende og litt yngre kvinner er det som oftest flørting og hyggelig prat med. Det er de kvinnene som nærmer eller har rundet 40 som plager meg. Disse ser konfliktsituasjoner i alt, de er ekstremt hevngjerrige, de snakker om andre hele tiden, og er veldig flinke til å vise sin misnøye. Noen ganger skulle jeg ønske jeg kunne finne en arbeidsplass med bare menn og yngre kvinner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 14. oktober 2009 #2 Del Skrevet 14. oktober 2009 Jeg kan godt forstå deg. Jeg har tenkte det samme selv på tidligere arbeidsplasser. Nå jobber jeg heldigvis med flest menn. Jeg er selv 35 og kommer veldig godt ut av det med nye (gutter og jenter), yngre og jenvaldrende, menn som kvinner. Arbeidsrelasjoner med eldre menn fungerer også veldig fint. :-) Men eldre kvinner, der skjærer det seg omtrent alltid fullstendig, så der må jeg bare backe ut og holde meg borte fra de. Aner ikke hvorfor det blir slik! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fisk Skrevet 15. oktober 2009 #3 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jeg kjenner meg også igjen desverre. (Til orientering er jeg selv kvinne). Det er noen eldre (50+) kvinner som MÅ klage på et eller annet til en hver tid. Og ikke minst ta seg nær av ting som ingen andre tar seg nær av...og istedet for å snakke med personen det gjelder, så sladrer man om personen til alle andre. puuuh... *teller til ti* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest black&white Skrevet 15. oktober 2009 #4 Del Skrevet 15. oktober 2009 I mine x-antall år i arbeidslivet har absolutt alle mine konflikter vært med kvinner. Det er som oftest eldre kvinner dette gjelder. Jevnaldrende og litt yngre kvinner er det som oftest flørting og hyggelig prat med. Det er de kvinnene som nærmer eller har rundet 40 som plager meg. Disse ser konfliktsituasjoner i alt, de er ekstremt hevngjerrige, de snakker om andre hele tiden, og er veldig flinke til å vise sin misnøye. Noen ganger skulle jeg ønske jeg kunne finne en arbeidsplass med bare menn og yngre kvinner... Jeg har aldri opplevd dette. Folk generelt er glad i å generalisere og putte grupper med mennesker i kategorier. For gjør det ikke verden din så mye enklere om den følger det mønsteret som er velkjent for hjernen din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 15. oktober 2009 #5 Del Skrevet 15. oktober 2009 Det er en grunn til at jeg tar lunsjpausen sammen med mennene på jobb og ikke kakleklubben, for å si det sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coarvi Skrevet 15. oktober 2009 #6 Del Skrevet 15. oktober 2009 Trøst deg med at mannfolk faktisk kan være minst like ille, om ikke verre, om de bare får holde på lenge nok. Har du ikke opplevd det får du heller prise deg lykkelig. Nei, en sammensetning av kvinner og menn er definitivt det jeg trives best med, da blir det ikke for mye kjerringkakling, og den grusomme, perverse sladringa til visse mannfolk blir også holdt tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest R Skrevet 15. oktober 2009 #7 Del Skrevet 15. oktober 2009 I mine x-antall år i arbeidslivet har absolutt alle mine konflikter vært med kvinner. Det er som oftest eldre kvinner dette gjelder. Jevnaldrende og litt yngre kvinner er det som oftest flørting og hyggelig prat med. Det er de kvinnene som nærmer eller har rundet 40 som plager meg. Disse ser konfliktsituasjoner i alt, de er ekstremt hevngjerrige, de snakker om andre hele tiden, og er veldig flinke til å vise sin misnøye. Noen ganger skulle jeg ønske jeg kunne finne en arbeidsplass med bare menn og yngre kvinner... + 2 Jeg har alltid hatt et problem med damer, og nesten uten unntak gjelder dette middelaldrende damer. De gjør arbeidsdagen utrygg, rett og slett. Jeg har ikke grunnlag for å si at alle middelaldrende damer er hevngjerrige, konfliktsøkende og som du kaller det; flinke til å vise misnøye. Men jeg har grunnlag for å si at de personene jeg har opplevd slike problemer med, er overrepresentert blant middelaldrende damer. Det er et par muligheter til at det er sånn: 1. Mennesker som er middelaldrende har en posisjon høyere oppe i systemet de jobber i, og sitter derfor tryggere, selv om de ikke er likt av alle. Derfor kan de lage mye intriger uten å risikere like store konsekvenser som yngre og utsatte arbeidstakere. Mennesker som runder 40 er i ferd med å slå seg oppover fra mellometasjen, det er en veldig viktig fase av arbeidslivet, og ikke rart at slike mennesker har piggene ute. 2. Mennesker har forskjellige muligheter til å skaffe seg makt avhengig av kjønn, fordi mennesker gjennomsnittlig tillegger kjønn forskjellige egenskaper. En kvinne som hever stemmen, er ustabil, en mann som gjør det samme er resolutt og sterk. Kvinner utnytter da deres register for å oppnå makt, og det er et annet register enn menns register. Hvilken dame vil gå inn i en skrikekonkurranse med en 2 meter bamse? Det er jo en grunn til at høye menn kommer lengst økonomisk sett, og det er ikke meg bekjent en direkte sammenheng mellom IQ og høyde. Summa summarum: biologisk diskriminering forklarer forskjellige måter å tilpasse seg på. 3. Jeg syns ikke 1 og 2 forklarer alt godt nok, men jeg har ikke mer å hoste opp akkurat nå. Jeg føler at arbeidslivet hadde blitt bedre uten damer, og syns det er leit at en ikke kan lage arbeidsplasser hvor en kan velge de menneskene en ønsker å ha med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest R Skrevet 15. oktober 2009 #8 Del Skrevet 15. oktober 2009 Jo, en betraktning til. Det kan tenkes at kvinners naturlige manko på autoritet, og den undergruppen av kvinner vi snakker om sitt behov på autoritet, gjør at menn som er unge, flinke og selvhevdende i større grad truer reviret, og ENDA mer gjelder dette kanskje unge kvinner, men deres erfaringer har ikke jeg pga at jeg er mann. Jeg har ofte hørt damer komme med generaliserende kommentarer om meg, men når jeg stiller oppfølgingsspørsmål, så merker jeg at de blir provoserte, samme hvor rund formuleringen er. Dette skyldes at det høyeste budet for autoritære personer er at de ikke skal bli kompromittert av undersåtter, uansett om de tar feil eller har rett. Derfor er det å stille spørsmål noe som faller inn i kategorien selvhevdelse, fordi det tvinger overordnede til å konkretisere sine ytringer. Posisjonsorienterte kvinner skulle gjerne sett at menn holdt helt kjeft, og lå stille og hulket når de autoritære kvinnene retter pekefingeren mot sine ofre. Posisjonsorienterte kvinner har derfor en ekstremt velutviklet sans for hvem som logrer, og hvem som ikke gjør det. Kvinner har et større behov i denne retningen, fordi de kompenserer for manglende posisjon fra naturens side. Derfor utvikler de en slik drittsekk-personlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #9 Del Skrevet 15. oktober 2009 DEt finnes en del ufyselige kvinner rundt 40 ja. Merkelig fenomen..Kan det ha noe med overgangsalderen å gjøre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 15. oktober 2009 #10 Del Skrevet 15. oktober 2009 Etter det jeg har sett i arbeidslivet (Ikke jobbet såå lenge, men siden jeg var 16), så vil jeg si at jeg foretrekker å jobbe med gutter/menn. De er så mye hyggeligere å jobbe med enn jenter/kvinner, ihvertfall litt eldre damer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #11 Del Skrevet 15. oktober 2009 Har opplevd å bli skult på av andre damer på arbeid fordi jeg var yngre og fikk en høyere stilling:/ synes det er ubehagelig fordi jeg er det for å gjøre en jobb som jeg er glad i- må bare overse de og gjøre arbeidet mitt. Det pleier å gå over når de blir kjent med meg- jeg setter grenser, men gjør det rettferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda29 Skrevet 15. oktober 2009 #12 Del Skrevet 15. oktober 2009 Trådstarter - hva er det du jobber med da? Hva slags arbeidsmiljø... Jeg foretrekker å være med eldre kvinner faktisk. De unge jentene (på min egen alder) har jeg erfart er veldig sladrete og skal legge seg bort i ALT. De tror de har rett til å spørre om alt fra sexlivet mitt til hvor mye penger jeg har på bankkontoen. Og hvis man ikke orker det maset blir det baksnakking osv. Eldre tar det mer med "ro" har jeg erfart, og de snakker mer fornuftig og har mer livserfaring. Men ikke alle så klart. Det kommer jo an på hvor man jobber. Helsesektoren kan jeg tenke meg er flere hyggelige unge kvinner, enn eldre. Menn er mer avslappende å forholde seg til ja, så lenge det er på et ikke-personllig nivå, (det jenter ofte ikke klarer) men hvis det blir alvorlige ego-konflikter kan det bli en strategisk krigssone, og da er de ikke like myke og tilgivende som kvinner kan være. Altså, noen menn er mer konkurrerende og lar seg ikke bli utfordret av en kvinne. Mange gutter forstår seg jo ikke i det hele tatt på humørsvingningene til kvinner. Det når de blir hevngjerrige som TS snakker om, eller sladrer - det er noe man også kan le til eller bare overse. Man kan faktisk forandre litt på miljøet selv også med væremåten sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2009 #13 Del Skrevet 15. november 2009 Dæggern, nå satt jeg kampklar etter å ha lest overskriften din og skulle skrive noe om at: "Og jeg liker ikke å jobbe med menn som ikke liker å jobbe med kvinner!" eller noe sånt surt dritt. Men så er jeg jaggu meg langt på vei enig med deg. Jeg har jobbet med markedsundersøkelser tidligere, hvor vi spurte forbipasserende om de ville bli med på en test der og da. Menn i alle aldre og posisjoner var generelt sett veldig medgjørlige og gadd å høre hva det gjaldt før de avgjorde om de ville eller ikke. Det verste vi visste var å spørre kvinner over 40 år. De er så sure og virker så generelt misfornøyde med alt, livet generelt, at vi begynte å diskutere det på jobben. Alle hadde det samme inntrykket, uansett om vi som spurte dem var gutt eller jente. Jeg håper dette er en generasjonsgreie og at vi ikke selv blir sånn når vi kommer opp i den alderen. Jeg skal ihvertfall gjøre mitt beste for å forbli god og grei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2009 #14 Del Skrevet 17. november 2009 Rart... jeg er i den alderen selv og jobber sammen med både yngre og på samme alder og opplever ikke de problemene du sier at du har. men selvfølgelig... jeg jobber i et yrke hvor man er nødt til å være både "klok" og reflektert for å klare å utføre jobben. Så, det er nok mange mange nyanser ute å går her gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarafina Skrevet 17. november 2009 #15 Del Skrevet 17. november 2009 Det er en grunn til at jeg tar lunsjpausen sammen med mennene på jobb og ikke kakleklubben, for å si det sånn... Signerer denne! Er helt enig med trådstarter - 99 % av de konfliktene jeg har hatt, har vært med kvinner. I jobben snakker jeg med mange forskjellige folk (er journalist), og iblant hender det jo at man kommer litt på kant med folk. Da er det også stort sett kvinner - synes nesten alltid det går veldig greit å komme overens med mannfolka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest- silje Skrevet 17. november 2009 #16 Del Skrevet 17. november 2009 Enig! Nå jobber jeg med bare voksne kvinnfolk, og må si at jeg savner mannfolk på jobben gitt.. Hoss oss så er det mange som føler seg utstatt, og derfor unnlater å dokumentere ting om brukere, fordi det kan bli ramaskrik på neste rapport der noen av de eldre mener noe helt annet enn det som den som har dokumentert situasjonen mener. Dette ødelegger for oss andre som jobber der, da vi ikke altid vet hva som har foregått tidligere på jobb, og kan derfor komme til en helt annen situasjon enn det som er forventet. Dette er bare et eksempel på at noen kvinnfolk ødelegger for arbeidsplassen. Folk er endel sykemeldt da vi har en stressende og travel jobb, men det er aldri noen som oppmuntrer en, det er heller nedrakking, og da skal det mye til for å holde humøret oppe. Måten endel av de som jeg jobber med gir beskjeder på er jo helt horribelt, man kan få direkte kjeft foran alle andre fordi man har glemt en ting. Og det er da ikke sjefen vår som kjefter, men de ansatta! Får se hvor lenge jeg holder ut i dette yrket. Yrket er i seg selv både interessant og lærerikt på mange områder. Det er hele tiden noe nytt man lærer, og det er spennende. Så hadde endel flere mannfolk begynt hoss oss, så hadde det absolutt vært en fordel, hvertfall for oss yngre og for de som ikke er kranglefanter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2009 #17 Del Skrevet 17. november 2009 I mine x-antall år i arbeidslivet har absolutt alle mine konflikter vært med kvinner. Det er som oftest eldre kvinner dette gjelder. Jevnaldrende og litt yngre kvinner er det som oftest flørting og hyggelig prat med. Det er de kvinnene som nærmer eller har rundet 40 som plager meg. Disse ser konfliktsituasjoner i alt, de er ekstremt hevngjerrige, de snakker om andre hele tiden, og er veldig flinke til å vise sin misnøye. Noen ganger skulle jeg ønske jeg kunne finne en arbeidsplass med bare menn og yngre kvinner... Forstår jeg godt! Men du skriver "flørting": er du mann? Ellers er og min erfaring at det er kjipt å jobbe med kvinner! De vil trykke ned andre, er hevngjerrige, sure og viser sin misnøye og klager! Mye bedre å jobbe med menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2009 #18 Del Skrevet 17. november 2009 Det verste vi visste var å spørre kvinner over 40 år. De er så sure og virker så generelt misfornøyde med alt, livet generelt. Hva er det som gjør at kvinner over 40 blir sure og misfornøyde? Hvorfor blir de slik først da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gutt20 Skrevet 17. november 2009 #19 Del Skrevet 17. november 2009 Heller damer på 40+ enn de yngere jentene, spør du meg. Orker ikke fnising og lavpanna samtaler som yngere kvinner som regel står for. Men aller helst ville jeg arbeidet kun med menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2009 #20 Del Skrevet 17. november 2009 Har lagt merker til en trend i den store bdriften æ jobber i: - Pene kvinner på 30-40 jobber meget bra med erfarne menn på 50-60. - Menn på 34-35 jobber meget bra med bitcher på 50+ Den verste og mest negative kombinasjonen er: pene kvinner under 40 sammen med kvinnebitcher på 50+: det er å be o krig, de den eldre kvinnen føler seg truet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå