g9al Skrevet 14. oktober 2009 #1 Skrevet 14. oktober 2009 Venter mitt tredje barn nå i slutten av april og sliter veldig med bekkenet, har gjort det siden jeg fikk mitt første og har vært hos fysioterapaut og akupunktør for dette, men sitter her fortsatt med kraftige smerter og lyn nedover begge føtter. Har også prøvd vannterapi og tar ofte varme-bad. Det jeg lurer på er om det er noen her inne som har fått noen form for smertestillende under graviditeten, føler meg veldig motløs og ikke strekker til i hverdagen:( går med krykker en får vondt bare jeg tenker på å sette meg eller legge meg ned,,, heh,, jeg kan vel ikke stå å gå gjennom resten av svangerskapet:p iom at jeg bor i ei lita bygd er det ingen hømopat å henvende seg til heller desverre. finner veldig lite om årsak og smertelindring på nettet, derfor spør jeg her om noen har erfaring og kanskje kan hjelpe.. på forhånd takk for svar;)
shi Skrevet 15. oktober 2009 #2 Skrevet 15. oktober 2009 Har du mulighet til å gå til kiropraktor eller manuell terapeut? Har du fått utelukket en bekkenlåsning? Ev fins det en osteopat, naprapat i overkommelig avstand? Det er gull verd i min erfaring (osteopat) og er virkelig noe som jeg føler gjør meg bedre og ikke bare holder ting stabilt. Ellers er det vel standardtipsene som du sikkert kjenner - ikke støvsuge, vaske gulv, ikke løfte og bære tungt (ikke like enkelt med små barn i hus), sove med (amme)pute mellom bena, silkelaken, silkeboxer, silkepysj kan gjøre det lettere å snu seg og sette seg opp i sengen. Bekkenbunnstrening er viktig! Tøying av stramme muskler i korsrygg, hofter og nedover bena kan også hjelpe. Stabiliserende trening av hofter og korsrygg - f.eks å ligge på rygg og la en hæl gli langs gulv/madrass opp og ned så bytt - så mange ganger man klarer. Løfte på rompa så langt og mange ganger som man klarer. Første gang kanskje du klarer bare en gang, men det kan hjelpe etterhvert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå