Gå til innhold

NRK-journalist snakker gebrokkent


Gjest Motstand'

Anbefalte innlegg

Gjest Motstand'

Den politisk korrekte kvalmen når nye høyder. I den ene nyhetsreportasjen på kveldsnyhetene snakket journalisten godt merkbart gebrokkent norsk, slik man ellers bare hører det på det lokale asylmottaket. NRK er så fordømt jævla politisk korrekte, at de ikke en gang bryr seg om journalistene har gode verbale norskkunnskaper, før de slipper dem løs på riksdekkende hovednyhetssendinger.

Hva synes du om dette? Er det en herlig og berikende ødeleggelse av det norske? Eller synes du som jeg at det er kvalmende folkeforrædersk?

Den politisk korrekte NRK-ledelsen har tydeligvis bestemt seg for å lede an i transformasjonen av Norge. HORRA - HORRA, FOR 17. MAI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk klager på at invandrere voldtar, dreper og begår kriminalitet. :sukk: og de klager på at de er i arbeid også, mer eller mindre.

Kanskje ikke rart at en del da driver med kriminalitet.

De får ikke jobb mange. Og får de, ja da møter de fordommer da også.

Fordommer meg her og fordommer meg der.

Det er forresten fordommer som er kvalmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Motstand'
Fordommer meg her og fordommer meg der.

Hvilke fordommer mot innvandrere er det du sikter til? Er det fordommer mot innvandrere, å finne NRK-ledelsens holdninger til den verbalspråklige kvaliteten på nye journalister sterkt foraktelig og kvalmende politisk korrekt?

Fordommer er tydeligvis helt greit, det, så slenge de er av politisk korrekt karakter, og rammer dem som ikke deler den multikulturelle hallelujastemningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ellen_*
Den politisk korrekte kvalmen når nye høyder. I den ene nyhetsreportasjen på kveldsnyhetene snakket journalisten godt merkbart gebrokkent norsk, slik man ellers bare hører det på det lokale asylmottaket. NRK er så fordømt jævla politisk korrekte, at de ikke en gang bryr seg om journalistene har gode verbale norskkunnskaper, før de slipper dem løs på riksdekkende hovednyhetssendinger.

Hva synes du om dette? Er det en herlig og berikende ødeleggelse av det norske? Eller synes du som jeg at det er kvalmende folkeforrædersk?

Den politisk korrekte NRK-ledelsen har tydeligvis bestemt seg for å lede an i transformasjonen av Norge. HORRA - HORRA, FOR 17. MAI.

Spørsmålet ditt har allerede premissene "nei til innvandring og innvandrere, bevar det norske". I spørsmålsformuleringen din ligger det at de som er uenig med deg, ødelegger "det norske" og er politisk korrelte (det uttrykket, som du ser ut til å mene er et skjellsord, klarer du å bruke hele tre ganger i ditt korte innlegg. Imponerende!).

Du ser ikke ut til å ønske en debatt, du stiller ikke et åpent, noenlunde nøytralt spørsmål, og det egentlige spørsmålet ser ut til å være kamuflert bak noe språkrelatert for å slippe å havne i "Skråblikk og generaliseringer"-forumet.

Det finnes et godt, internasjonalt ord for folk som aller mest er ute etter å lage kvalme på internett: troll.

Det ordet er norsk, det er du sikkert glad for. Troll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Motstand'
Spørsmålet ditt har allerede premissene "nei til innvandring og innvandrere, bevar det norske". I spørsmålsformuleringen din ligger det at de som er uenig med deg, ødelegger "det norske" og er politisk korrelte (det uttrykket, som du ser ut til å mene er et skjellsord, klarer du å bruke hele tre ganger i ditt korte innlegg. Imponerende!).

Du ser ikke ut til å ønske en debatt, du stiller ikke et åpent, noenlunde nøytralt spørsmål, og det egentlige spørsmålet ser ut til å være kamuflert bak noe språkrelatert for å slippe å havne i "Skråblikk og generaliseringer"-forumet.

Dette handler selvfølgelig om at jeg sterkt misliker den radikale innvandringsgenererte transformasjonen av Norge. Opprinnelig skrev jeg den også på Generell debatt, men be flyttet hit av KGs typisk overivrige moderatorer. Intensjonen er selvfølgelig ikke en generell språkdebatt om NRK-journalisters verbale ferdigheter innen det norske språket.

For øvrig er dette en typisk politisk korrekt argumentasjon gjennom assosiasjon. Du avviser en debattintensjon på grunnlag av mitt åpenbare standpunkt i forhold til trådens utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Heh, jeg tror jeg vet hvilket innslag du sikter til, men tenkte at journalisten var finnmarking :)

I NRK Hedmark og Oppland er det en journalist som snakker svensk/svorsk. Det går helt fint og skader verken norsk språk, norsk kultur, eller Norge som nasjon på noen som helst måte. Men det er kanskje ikke svensker du først og fremst føler deg truet av...

Endret av Spinell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Motstand'
Men det er kanskje ikke svensker du først og fremst føler deg truet av...

Siste gang svenskene utgjorde en trussel overfor det norske var i 1905.

Et merkelig fenomen det der egentlig. Var hundre år alt? Gjennomgikk vi alt det maset der bare på grunn av ynkelige hundre år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen snakker "kav" dialekt i reportasjene sine (og en del bruker en nynorsk som en nærmest må ha ordbok for å forstå). Synes ikke de er så mye lettere å skjønne enn den journalisten du refererer til.

Du er jo så sint på de innvandrerne som ikke jobber, snylter osv. osv., da må det vel være fint at noen tar seg utdannelse og jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Den politisk korrekte kvalmen når nye høyder. I den ene nyhetsreportasjen på kveldsnyhetene snakket journalisten godt merkbart gebrokkent norsk, slik man ellers bare hører det på det lokale asylmottaket. NRK er så fordømt jævla politisk korrekte, at de ikke en gang bryr seg om journalistene har gode verbale norskkunnskaper, før de slipper dem løs på riksdekkende hovednyhetssendinger.

Hva synes du om dette? Er det en herlig og berikende ødeleggelse av det norske? Eller synes du som jeg at det er kvalmende folkeforrædersk?

Den politisk korrekte NRK-ledelsen har tydeligvis bestemt seg for å lede an i transformasjonen av Norge. HORRA - HORRA, FOR 17. MAI.

Ja, den norske hora er vel ute og går i kort skjørt på 17. mai og er til stor irritasjon/krenkelse for våre kjære nye muslimer.

Men: Her får man feie litt for egen dør også. Det kryr av etnisk norske i NRK som snakker utrolig feil/dårlig norsk. I farten nevner jeg: Velkommen til sporsssrevyen, han tok innschinativ til å ...

Og når vi er inne på 17. mai: Jeg glemmer ikke en norsk (norsk altså)kommentator som presterte å si at toget innledes med politihestene som rider opp Karl Johan. Det synet skulle jeg likt å se!

I tillegg har vi i alle riksdekkende aviser etnisk norske journalister som skriver så utrolig mye grammatikalsk feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...