Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #21 Del Skrevet 15. oktober 2009 Formelle ting som å møte familie og venner ligger et stykke fram i tid for meg. Mener du at jeg skal la være å date fordi jeg vil ta det litt med ro? Jeg føler at det er mer seriøst å ta seg tid til å bli kjent med den andre. vel. vel. Det fines da de som selv er de mest ivrige etter å møte sine svigerforeldre, og fortelle hvor bra alt er, men som ikke ønsker noe forhold. Menn 45+. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2009 #22 Del Skrevet 15. oktober 2009 Det samme lurer jeg på! Holder på med en fyr som allerede har begynt å snakke om felles TV (som om vi skal flytte sammen snart, liksom) og hva han ville gjort hvis jeg ble bryllupsgal, om det "blir oss". Og vi har ikke hatt sex en gang. I tillegg ringer han vanvittig mye. Joda, koselig at han er interessert, men når jeg gjentatte ganger har fortalt at jeg nettopp har kommet ut av et forhold og trenger tid til å venne meg til noe nytt, synes jeg han kan kutte "hvis vi skulle ende opp sammen"-kommentarene. Jaja, antar at det er en bedre problemstilling enn motsatt. Men jeg trodde da vitterlig ikke at gutter drev på sånn? Dette er en ganske machofyr på de fleste andre områder. Hvis jeg var i dine sko, ville jeg sagt at han må ta det med ro. Som du sier, ingen vits i å haste, og ting blir sjelden bra hvis man ikke går fram i et tempo som passer for _begge_ parter. Høres ut som du har trigga jaktinstinktet hans. Du burde nok teste ut at han ikke er typen til å forsvinne når jakta er over ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2009 #23 Del Skrevet 15. oktober 2009 (endret) Tror der ligger noe i at menn flest dater jenter de er forelsket eller tilstrekkelig tiltrukket av til å entre et seriøst forhold med, nettopp med det for øyet å entre et seriøst forhold. (Snakker ikke om sjekking her.) Altså oppfattes kurtiseprossessen for mange menn som å vente på "innvilgelse av stillingssøknad". Og ved aksept er det 'all systems go'. Du ser potensialet for misforståelser allerede her? Som seriøs mann er det sånn jeg ser på det, ja. Men du mener altså at kvinner ikke tenker sånn? Endret 15. oktober 2009 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 15. oktober 2009 #24 Del Skrevet 15. oktober 2009 Som seriøs mann er det sånn jeg ser på det, ja. Men du mener altså at kvinner ikke tenker sånn? Joda, vi gjør nok det! Og for å gå tilbake til min situasjon, jeg har egentlig ikke rukket å tenke at jeg var igang med dating. Denne fantastiske fyren har mer eller mindre ramlet ned fra himmelen !?! Da blir det nokså intenst med masse sms'r og telefoner og veldig fremtidsprat altfor kjapt. Det hadde nok stilt set annerledes om det feks hadde gått et halvt år og jeg hadde rukket å lande og drømme om du skjønner. Det er selvfølgelig bare et luksus"problem" hele greia. Og for å si det sånn, kurtisen funker jo, jeg har bare måttet justere tempo og forventninger sånn at jeg klarer å henge med i svingene her. Men, det opplever jeg jo at er greit, det er bedre at man sier klart ifra. Det kan man forholde seg til. Men generelt- tror det er viktig i en sånn "jaktsituasjon" å vurdere litt sin egen kommunikasjon slik at man ikke tar helt livet av den andre. For mye "oss" og "fremtid" for kjapt kan bli veldig voldsomt. Vi er jo forskjellige, noen trenger litt mer "modningstid" om du vil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2009 #25 Del Skrevet 15. oktober 2009 Joda, vi gjør nok det! Og for å gå tilbake til min situasjon, jeg har egentlig ikke rukket å tenke at jeg var igang med dating. Denne fantastiske fyren har mer eller mindre ramlet ned fra himmelen !?! Da blir det nokså intenst med masse sms'r og telefoner og veldig fremtidsprat altfor kjapt. Det hadde nok stilt set annerledes om det feks hadde gått et halvt år og jeg hadde rukket å lande og drømme om du skjønner. Det er selvfølgelig bare et luksus"problem" hele greia. Og for å si det sånn, kurtisen funker jo, jeg har bare måttet justere tempo og forventninger sånn at jeg klarer å henge med i svingene her. Men, det opplever jeg jo at er greit, det er bedre at man sier klart ifra. Det kan man forholde seg til. Men generelt- tror det er viktig i en sånn "jaktsituasjon" å vurdere litt sin egen kommunikasjon slik at man ikke tar helt livet av den andre. For mye "oss" og "fremtid" for kjapt kan bli veldig voldsomt. Vi er jo forskjellige, noen trenger litt mer "modningstid" om du vil? Ja, men når man er på seriøs "jakt" så er faktisk denne "trenger mer tid" greia til ei dame noe av det mest frustrerende jeg har opplevd i livet! Det er en tålmodighetsprøve uten like! Men jeg kan jo også se begges sider av saken - noen ganger da i hvert fall hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 15. oktober 2009 #26 Del Skrevet 15. oktober 2009 Ja, men når man er på seriøs "jakt" så er faktisk denne "trenger mer tid" greia til ei dame noe av det mest frustrerende jeg har opplevd i livet! Det er en tålmodighetsprøve uten like! Men jeg kan jo også se begges sider av saken - noen ganger da i hvert fall hehe Skjønner kjempegodt:-), på den annen side, hvis man virkelig vil så må da en uke fra eller til være verdt det? Det er selvsagt noe helt annet om vi snakker om vingling i månedsvis, men om du skjønner at hun er på gli bare du spiller kortene dine litt riktig og ligger littegrann lavt i terrenget (men ikke helt lavt, for egentlig så er det utrolig smigrende skjønner du med all oppmerksomheten...:-)), så klarer du vel å holde ut....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 15. oktober 2009 #27 Del Skrevet 15. oktober 2009 Skjønner kjempegodt:-), på den annen side, hvis man virkelig vil så må da en uke fra eller til være verdt det? Det er selvsagt noe helt annet om vi snakker om vingling i månedsvis, men om du skjønner at hun er på gli bare du spiller kortene dine litt riktig og ligger littegrann lavt i terrenget (men ikke helt lavt, for egentlig så er det utrolig smigrende skjønner du med all oppmerksomheten...:-)), så klarer du vel å holde ut....? Ja, selvfølgelig Og er du smart så tester du hans tålmodighet og interesse litt også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cynthia Skrevet 15. oktober 2009 #28 Del Skrevet 15. oktober 2009 Høres ut som du har trigga jaktinstinktet hans. Du burde nok teste ut at han ikke er typen til å forsvinne når jakta er over ... Of course! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #29 Del Skrevet 15. oktober 2009 Høres ut som du har trigga jaktinstinktet hans. Du burde nok teste ut at han ikke er typen til å forsvinne når jakta er over ... Hvilket jævla jaktinstinkt? Jeg hører kjerringer preike om dette hela tia, men kjenner meg faen ikke igjen. Hadde aldri gidda å måtte jakte å jobbe for noen som prøvde å leke vanskelig. Jakting gjør man for mat, kvinner så er vanskelige er ikke noe å samle på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 15. oktober 2009 #30 Del Skrevet 15. oktober 2009 Høres ut som du har trigga jaktinstinktet hans. Du burde nok teste ut at han ikke er typen til å forsvinne når jakta er over ... Hehe steinar... Nå har du møtt cynthia du også. Du skjønner, hu kler seg sexy og er mye ute på byen. Hun får en del tekstmeldinger fra gutter. Det cynthia ikke skjønner er at sånne damer som akkurat har kommet ut av et forhold og er supersugne på selvbekreftelse og gjør som helst for rett oppmerksomhet, - må jo sende signaler til en haug uinteressante gutter, - og ikke de attraktive mennene cynthia er ute etter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cynthia Skrevet 15. oktober 2009 #31 Del Skrevet 15. oktober 2009 Hehe steinar... Nå har du møtt cynthia du også. Du skjønner, hu kler seg sexy og er mye ute på byen. Hun får en del tekstmeldinger fra gutter. Det cynthia ikke skjønner er at sånne damer som akkurat har kommet ut av et forhold og er supersugne på selvbekreftelse og gjør som helst for rett oppmerksomhet, - må jo sende signaler til en haug uinteressante gutter, - og ikke de attraktive mennene cynthia er ute etter! Er jeg mye ute på byen? Du vet tydeligvis noe om meg som jeg ikke vet selv. Jeg var riktignok mer ute på byen enn jeg har vært i en periode, men det er fordi jeg ikke er av typen til å henge ute i det hele tatt. De smsene jeg har fått har jeg imidlertid svart høflig avvisende på. Den siste delen av innlegget ditt forstod jeg rett og slett ikke. Hvis det du vil fram til er at jeg trenger oppmerksomhet, så nei, det gjør jeg faktisk ikke. Jeg vet at jeg er oppegående, jeg har ambisjoner og at jeg har utseendet med meg, trenger ikke noen mann for å fortelle meg det. Men ja, han her har jeg virkelig falt for og da vil jeg gå fram på en måte som føles rett for _begge_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 16. oktober 2009 #32 Del Skrevet 16. oktober 2009 [...] Men du mener altså at kvinner ikke tenker sånn? Her tror jeg vi jevnt over opplever en liten kjønnsforskjell. At menn har bestemt seg før datingen begynner, og styrer som verre, for å "selge seg" og vekke interesse. Selvsagt takker ikke en kvinne ja til en helt dødfødt date, men inntrykket er at der er det mer snakk om å bli kjent med den aktuelle (les stakkars) kandidaten, for å se om følelser etterhvert oppstår. Sånn i all hovedsak. Jeg påstår ikke at dette er et fast rigid mønster, men at det er sånn jeg opplever at det oftest funker; dama dater aktuelle kandidater, for å se om en av dem etterhvert vekker følelser. (Det er først når jentene er forhåndsforelsket at de begynner å bli skumle ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 16. oktober 2009 #33 Del Skrevet 16. oktober 2009 [...] Men du mener altså at kvinner ikke tenker sånn? Her tror jeg vi jevnt over opplever en liten kjønnsforskjell. At menn har bestemt seg før datingen begynner, og styrer som verre, for å "selge seg" og vekke interesse. Selvsagt takker ikke en kvinne ja til en helt dødfødt date, men inntrykket er at der er det mer snakk om å bli kjent med den aktuelle (les stakkars) kandidaten, for å se om følelser etterhvert oppstår. Sånn i all hovedsak. Jeg påstår ikke at dette er et fast rigid mønster, men at det er sånn jeg opplever at det oftest funker; dama dater aktuelle kandidater, for å se om en av dem etterhvert vekker følelser. (Det er først når jentene er forhåndsforelsket at de begynner å bli skumle ) Sikkert sannsynlig dette. Og i tillegg har vi jo den mer eller mindre moderne problematikken med parallell-dating - når altså flere kandidater blir sammenliknet og veid opp mot hverandre. Dette er aldri sunt for noen. Det blir også vanskeligere i det hele tatt å velge da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå