Gå til innhold

Svineinfluensa

Svineinfluensa vaksine  

38 stemmer

1. 1. Skal du ta denne vaksinen?

• Ja
      10
    • Nei
      24
    • Kanskje/vet ikke
      4

Fremhevede innlegg

Gjest bente85
Skrevet

Når svineinfluensa vaksinen kommer, tenker du at du vil ta den? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Selvfølgelig skal jeg ta den. Bare idioter som ikke tar vaksine.

Håper det blir pålagt i loven at en tar den.

Gjest bente85
Skrevet

Etter hva jeg har hørt så er denne vaksinen frivillig for folk, men de som virkelig trenger den av diverse helse grunner må jo selvsagt ta den.

Skrevet

Jeg tar alltid influensavaksine, så jeg kommer nok til å ta denne også.

Skrevet

Kommer ikke til å ta denne vaksinen, for meg er det helt meningsløst.

Skrevet

Er skeptisk til senskader på fosteret mitt, så med mindre legen omtrent bønnfaller meg om å ta den, så gjør jeg nok ikke det.

Får sjeldent influensa, og svineinfluensaen har blitt blåst veldig mye opp, synes nå jeg iallefall..

Skjer alltid ett og annet dødsfall under slike sykdommer.

Skrevet

Niks. Er ikke i noen risikogruppe og pleier sjelden få influensa uansett så jeg satser på at kroppen fikser saken uten hjelp.

Skrevet

Med dagens informasjon, nei.

Jeg reagerer generelt ikke helt bra på vaksiner, og det ser ut til å bli verre og verre gang for gang. Så jeg akter ikke å prioritere folkehelse og samfunnsøkonomi fremfor min egen helse.

Endrer sykdommen seg og blir verre blir det en ny vurdering. Men pr dags dato er det overhodet ikke aktuelt.

Skrevet

Nei. Jeg er så og si aldri syk og bekymrer meg lite for den slags.

Gjest Chiffon
Skrevet

Kanskje. Jeg er enda litt usikker på hvilke senskader vaksinen eventuelt kan påføre fosteret, og det skremmer meg litt at vi ikke vet dette før om en stund.

Nå har jeg et barn med astma som og burde ta vaksinen. Og tør ikke jeg, så kan jeg jo ikke gi den til barnet heller. Vanskelig valg.

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg tenker at jeg vil ta den når det blir åpnet for at folk som ikke er prioriterte kan få den. Når det fører til at jeg ikke blir smittet vil det også føre til at jeg ikke kan smitte andre.

Det som er skummelt med denne influensaen er at enkelte unge, tilsynelatende friske, mennesker blir veldig syke, og derfor syns jeg det virker som en god ide å vaksinere seg.

Skrevet

Jeg skal ta den. Har aldri reagert på vaksiner, så jeg ser ikke noen risiko med den. Dessuten har jeg ikke lyst til å få svineinfluensaen, selv om jeg har et godt immunsystem og stort sett alltid er frisk.

Skrevet

Nei.

Er alergisk for alskens medisiner. Kan risikere å bli alvårlig syk av vaksinen en av selve "svineriet".

Har lavt inunforsvar pga. sykdom i tillegg.

Så det blir å velge mellom pest eller kolera for min del

Satser og håper jeg ikke får influensaen.

Vaksinen kan jeg velge å avstå fra.

Så får en bare vente å se hva som skjer.

Skrevet
Nei.

Er alergisk for alskens medisiner. Kan risikere å bli alvårlig syk av vaksinen en av selve "svineriet".

Har lavt inunforsvar pga. sykdom i tillegg.

Så det blir å velge mellom pest eller kolera for min del

Satser og håper jeg ikke får influensaen.

Vaksinen kan jeg velge å avstå fra.

Så får en bare vente å se hva som skjer.

Samme her. Så her går det i sprit, vasking, og forbereding på isolering om det blir nødvendig...

Skrevet

Uten at jeg vet hvorfor, har jeg blitt fortalt av ett nært familiemedlem som skal vaksinere folk med svineinfluensavaksinen at man alltid skal ha adrenalin tilgjengelig når sprøyten settes. Han sa han ikke visste hvorfor, men at han regner med at det er noe av typen ting hvor hjertet kan stoppe, fordi adrenalin brukes til å sjokke systemet. Noen som vet hvilke andre ting adrenalin brukes mot?

Gjest gjest 21.42
Skrevet

Mente ikke å skrive første delen med at jeg ikke vet hvorfor... :ler:

Gjest Chiffon
Skrevet
Uten at jeg vet hvorfor, har jeg blitt fortalt av ett nært familiemedlem som skal vaksinere folk med svineinfluensavaksinen at man alltid skal ha adrenalin tilgjengelig når sprøyten settes. Han sa han ikke visste hvorfor, men at han regner med at det er noe av typen ting hvor hjertet kan stoppe, fordi adrenalin brukes til å sjokke systemet. Noen som vet hvilke andre ting adrenalin brukes mot?

Anafylaktisk sjokk. Noen reagerer allergisk mot vaksinen, og må da få en injeksjon med adrenalin. Ofte er det pusten det går på, ikke hjertestans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...