Gå til innhold

Synes alle det er penest å være brun?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg merker at de aller fleste, om ikke alle, jeg kjenner er opptatt av å bli brun om sommeren. Jeg personlig synes det er pent å være blek, og har derfor ikke vært så mye ute i solen. Dette har jeg fått mange reaksjoner på, så da jeg tilslutt fikk litt farge (får veldig lett farge) sa alle at det så bedre ut.

Så mine spørsmål er: Er det ikke en smakssak om en liker å være blek eller brun? Hvorfor er det så mange som er opptatt av det? Er det kanskje bare jeg som er rar synes det er pent å være blek?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg synes det er pent med solbrune mennesker - både kvinner og menn. Jeg tror du vil se her at dette er nok den "vanlige" oppfatningen.

Men det har ikke alltid vært slik.

Mange år siden, var det et statussymbol å være blek: de som ble brune var kroppsarbeidere og bønder som jobbet ute, overklassen satt inne og drakk te.

Nå jobbes det på fabrikker og kontorer, mens overklassen ligger og soler seg, eller spiller tennis, eller seiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns igrunnen begge deler er fint jeg.

Jeg er naturlig blek, men denne sommer'n har jeg blitt innmari brun - mye brunere enn noen gang før - og jeg må innrømme at jeg nyter det. Holder med veninna mi som sier at brunt flesk trossalt er pener enn hvitt flesk... :ler:

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint å være litt brun, men ikke for brun (medfødt hudfarge regnes ikke her!)

Forøvrig synes jeg det er forskjell på blek og blek. Jeg har rød/grønn/blå/hvit/gusten hud når jeg er blek. Har en venninde som er rett og slett pent elfenbenshvit.

Eks er Madonna pent blek. Sånn er ikke min hudfarge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok de fleste ser friskere ut og dermed også penere når de har litt farge. Dette gjelder i allefall meg selv, men det er selvfølgelig individuelt. Støtter foressten det med at brunt flesk definitivt er "penere" enn hvitt flesk.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal det sies at jeg har en naturlig lys gyllen hud, og med blek mener jeg ikke sykelig hvit! Men alle rundt meg mener at man ikke kan ha samme hudfarge om sommeren som vinteren, virker det som!

Jeg spør igjen: Er ikke det være objektivt?

Jeg synes uansett ikke det er nødvendig å bruke hele sommeren på å sørge for å bli brun. Og personlig liker jeg IKKE de som er naturlige lyse i huden, men som er mer-enn-hva-som-er-naturlig brune midt på vinteren, men jeg kommenterer det ikke likevel. Det kan hende de synes det er fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter selv med å klare å bli brun. Noe som irriterer meg voldsomt! Når jeg er ute å feks shopper så går jeg å sammenligner med meg andre. OG de aller fleste har klart å få en fin brunfarge på kroppen! Og du kan tro jeg misunner dem! Skulle gjort mye jeg for og fått en fin farge på kroppen, jeg mistrives skikkelig med hudfargen jeg har nå! På dårlige dager føler jeg ikke engang for å vise meg fram for typen.... Og vi har vært sammen i 1 1/2 år!!!

Men selv om jeg er misfornøyd så er jeg ikke personen som klager å syter, men prøver å leve med den hudfargen jeg har fått! Det er sikkert en mening med at jeg skal være bleik.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være litt solbrun er pent synes jeg. Ser kanskje mer fresh og bra ut? Å være skikkelig pollett-neger er derimot ikke så veldig pent. Litt, men ikke alt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det kommer mye an på fargene man har.

Altså hvordan huden ser ut, farge på hår og øyne.

Jeg er mørk og brunøyd. Blir nesten grå om jeg ikke tilsetter litt farge.

Føler meg mer vel når jeg er brun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adina Madeleine

Enig med Lea. Det kommer helt an å hvilke farger man har.

Selv har jeg elfenbenshvit hud. Har prøvd å sole meg, og har tidligere fått farge, men det blir liksom ikke helt det store freset på det. I tillegg har jeg mørkt mahognyfarget hår og grønne øyne, så det blir liksom litt "snehvit"-preg på det. Med årene har jeg lært meg hvordan man skal fremheve slike farger, men tidligere hadde jeg komplekser for at jeg var så hvit.

Men det finnes dem som absolutt ser bedre ut med litt frisk farge. De ser rett og slett mer opplagte ut.

Men syns ikke det er noe pent å være virkelig stekt. Det fremhever ingenting, tvertimot kan det få folk til å se mer "satt" og gammel ut.

Tidligere da jeg jobbet i "bransjen" måtte jeg legge endel make-up på de forskjelligste typer mennesker. Det må sies at de fleste så best ut med "farge". Altså solpudder på strategiske steder og ymse andre knep. Men så var det de få av "alvetypen" (hurra for tolkien) som har hud som meg, som er lys og klar og hvor alle forsøk på brunhet bare måtte gis opp fordi det rett og slett drar ned utseendet og skjuler det "gjennomsiktige" preget i huden. Kanskje det er det Donpedro mener med blek som Madonna er det :)

Adina M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent og pent, en gyllen hudfarge er iallefall attraktivt på de fleste. Selv er jeg blant de som foretrekker å være lys i huden, føler det blir helt feil å skulle grilles flere timer i solen for å opparbeide meg (som det heter..) en farge, mtp. at huden tar skade av det. Det får være måte på forfengelighet. Hadde det vært fullstendig risikofritt, både ift. kreftfare og hudskader generelt, ville jeg nok ha ligget pal ut i solen langt mer enn jeg gjorde i sommer. Men jeg satser heller på et rynkefritt ansikt..

Husk solfaktor, selv på en overskyet dag! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er pent å være brun. Når årstiden tilsier det. Mørkebsune mennesker på vinteren er unaturlig og ikke pent.

Er man naturlig blek kan det selvsagt også være pent, så lenge man ser naturlig og likevel fresh ut. Den lyseblå skummetmelk-varianten derimot, er ikke pent, synes jeg.

Man ser også lett forskjell på naturlig blek - og inne/nerdeblek, som sjelden er pent, uansett årstid. Om vinteren kan man i hvert fall ha røde roser i kinnene som tegn på at man har fått seg litt frisk luft!

Selv blir jeglett brun i huden og blond i håret, og det er min naturlig look om sommeren, da føler jeg meg vel. Jeg er mørkere i håret og bleker i huden på vinteren, men synes det er fint også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes også at det er pent med litt brunfarge, men alt med måte.

Japanske kvinner bruker kremer for å bleke huden, dette er slettes ikke sunt, og vi som er bleke soler oss, det er jo heller ikke sunt hvis man overdriver. Vi vil altså ha det vi ikke har, uansett liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Det spørs.

Jeg har en litt rar mening om dette, jeg.

Hvis personen som er brun har ligget og stekt seg i sola kun med det for øyet å bli BRUN, da er det ikke pent.

Men hvis personen som er brun har blitt det fordi han/hun har vært mye ute, syklet, lekt med unger, badet, lekt i parken, osv. DA er det pent. Og mye, mye friskere.

:ler:

Om jeg ser forskjell? Niks. Men jeg mener nå sånn likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes JEG er penere når jeg er brun, men synes ikke nødvendigvis alle skal være brune. Jentene i sex og singelliv er jo ikke brune, men de er veldig pene! Det øker selvtillitten min litt når jeg har fått litt farge.

Kjæresten min blir ikke brun, men det bryr verken han eller meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Det finnes grader av å være brun da.

Personlig føler jeg meg vel med litt farge.

Litt farge er allikevel penere enn likblek. Men skikkelig brun.. Nei det synes jeg ikke er spesielt pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...