Gå til innhold

Gravid og øyebetennelse

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_hanne_*
Skrevet

Hadde øyebetennelse for to uker siden(hevelse i øyelokket og vondt), legen sjekka med et flytende stoff på øye om jeg hadde skade i øye, men det hadde jeg ikke.

Han sa han ville ikke gi meg noe øyesalve/dråper p.g.a jeg er gravid, men han sa at hvis det ble værre måtte jeg komme tilbake. Det gikk over av seg selv et par dager etterpå, men to dager etterpå igjen kom dette tilbake og gikk over etter en dag, men NÅ idag har jeg vondt igjen....burde jeg gå til lege?kan dette skade barnet at jeg går med infeksjon eller noe?:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde litt øyebetennelse på en av kontrollene mine hos legen. Han ville at det skulle gå over av seg selv, for de dråpene man vanligvis får kunne skade barnet.

Tror nok ikke at en infeksjon kan skade barnet, men legen sa jo at du skulle ta kontakt dersom det ble verre og det har det jo gjort for deg. Ta en telefon og spør om du kan få noe som kan hjelpe. Det er jo mulig at det kan hjelpe å skylle med vanlig saltvann.

Skrevet

Jeg har også en øyeinfeksjon. Jeg er ikke gravid da, men jeg ammer. Var til legen i går og hun anbefalte meg å skylle med kokt avkjølt vann annen hver time i 5 dager, hvis det ikke ga seg innen da skulle jeg bruke noen øyendråper som hun ga meg resept på (Chloramfenicol). Hun ville helst ikke at jeg skulle bruke dråpene da de går over i melka. Regner det er det samme om du er gravid, så kanskje prøv med kokt avkjølt vann i noen dager å se om det går over. Hun sa at det vanligvis skyltes et virus i forbindelse med forkjølelse eller influensa og vil gå over av seg selv.

Skrevet

Jeg er nå gravid i 37. uke, men da jeg var i uke 12 fikk jeg sti på øyet (betennelse i øyelokket). Fikk da resept på kloramfenicol øyesalve og dråper, fordi legen mente det var bedre å ta det enn å ha sti på øyet (både mht fosteret og meg)... Og jeg stolte jo på det han sa og brukte det som foreskrevet, noen dager. Håper virkelig ikke det har skadet fosteret. Har googlet det, og fant denne artikkelen; http://www.relis.no/Default.aspx/tabid/102...w/articleId/540 - så det er kanskje ikke så farlig likevel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...