Gå til innhold

Matvraket skal bli helomvendt

Matvraket

Anbefalte innlegg

kylling pølser er vell ikke så farlige? Leste i Shape up at pølser på statoil å sånn ikke er så ille de heller, det er brødet og tilbehøret som ødelegger:)

Må bare fortelle jeg, det er mulig dette ikke er noen godt bevart hemmelighet å at jeg bare er veldig sent ute nå..

Men Rondane viltgryte.. det er jo dødsgodt.

I dag prøvde jeg det med reinsdyrskav som jeg bruna og helte over i kasserolle, sammen med 3 laurbærblad også fylte jeg kjelen med vann så det akkurat dekka kjøttet og lot det koke i 20 min.

Så tømte jeg av vannet som var igjen i kasserollen opp i et litermål og fylte opp med vann til det var 6 dl, så fulgte jeg oppskrifta å pakken etter det.

serverte med potetmos, hjemmelaga, og bytta tyttebærsyltetøy med granateple..

Granateple er myyyyye bedre enn tyttebærsyltetøy og mye sunnere.

Ikke noen sunn middag dette egentlig, med 2 dl cream fresh i viltgryta. Men denne må du bare prøve:-)

Er så sulten! Må legge meg nå så jeg slutter å tenke mat, har planlagt middager 2 uker frem i tid nå:-) hehe

Natta:-)

Wow, tusen takk for at du delte den med meg..Denne skal jeg notere meg..Jeg er veldig glad i sånn...hm...hva heter det igjen.... ååååååå..... :kjefte::kjefte: F*****...ja det husker jeg ikke navnet på, men er sånn viltgryte det også, får det kjøpt i pose i butikken også kan man ha potetmos og tyttebær ved siden av..Søren og, guuuud så irriterende.... Men enig, granateple er myyye bedre!! Bare noe skikkelig gris å rense, finner aldri den rette måten å gjøre det på gitt, spruter gjør det åkke som..

Uff, det første jeg tenkte da jeg leste det var den gamle ungdomsskolevitsen om at "Det er ikke pølsa som gjør deg tjukk, det er sausen!" :fnise:

Kyllingpølser er vel litt sunnere tror jeg, hvitt kjøtt er jo generelt bedre enn rødt. Også synes jeg ofte kyllingprodukter smaker bedre, og det er søren meg viktig det og! :jepp:

Godt jeg ikke fikk masse kjeft nå ja, men måtte bare ha det! De ropte på meg da jeg åpnet frysen! det var bare to stk også da....

God formiddag forresten! Litt sent i gang, hatt så skikkelig huepine i natt så lite søvn! Dropper treningen idag, planen var å trene etter jeg stod opp men orket rett og slett ikke og kom så sent i gang... Fått i meg to stk brødskiver av ingers rugbrød nå..Så får vi heller ta igjen treningen imorgen...(får nesten dårlig samvittighet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei og god ettermiddag.

Mat så langt i dag har blitt:

frokost; to ingers rudbrødskiver

Lunsj; havregrøt

sitter og funderer over middag nå, ikke spesielt sulten. Sambo vil ut og spise men det frister egentlig ikke....Hm.....

Ellers ikke noe trening, men ryddet i klesskapet og sloss litt med hyllene! Bestemte meg for å flytte den ene hyllen nedover og det skulle jeg aldri gjort for det ville den ikke nei! Visste jeg aldri skulle begynt på det der, men fikk nå ut litt sinne :skratte: Så får vi se hvor lenge det er ryddig, en dag maks kanskje... hihi...

Våknet opp uten stølhet, men nå har jeg sittet litt i sofaen og lest og skulle til å reise meg og ja da kjente jeg det...Støl i rumpe, ben og lår og ikke bare "litt" støl heller da..men KJEMPE støl!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smurfen

kjenner meg igjen i stølheta i di i dag asså.. la klærne jeg skulle ha på meg på gulvet forran ovnen.. Gud som jeg angra når jeg ikke greide å bøye meg.. eheh.. men det er godt da:-)

jeg må få høre hvordan viltgryte du mener, tror bare jeg har sett Rondane viltgryte i butikken jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja søren og...Tror du ikke jeg har gått rundt og tenkt på det der siden i går................Må finne det ut hva det heter, om jeg så må bevege meg til butikken! hehe...

Her er vi sent i gang i dag også gitt.....Vi bestemte oss for å dra på ikea sent i går kveld og kom hjem med masssse..Så vi satt og skrudde ikea varer til langt på natt, bokstavelig talt..Klokken 2 i natt var vi ferdig! Ble litt nytt her og der, men jammen ble resultatet fint!

Sitter fortsatt i pysjen, fått i meg frokost...tenkte å ta en treningsøkt så jeg får litt varme, for her har strømmen gått i natt så våknet til 15 grader inne!! fyrer opp for harde livet nå ja! Men om jeg tar en treningsøkt, blir det to fluer i en smekk:;=*) Også blir det ukens siste... Tror jeg går for det altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er en 30 min cardio økt unnagjort.....Skal si jeg kjente den ja!

Etterpå tok jeg litt wii sport, litt boksing og ballkasting.....Selvom det er mer gøy, så er det jammen trening det også..ble andpusten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikea sier du? Jeg ELSKER Ikea! Men jeg blir aldri ferdig å med å handle når jeg først drar dit, så det er litt skummelt for lommeboka :lur:

Så flink du er med treninga. Blir mer og mer imponert hver gang jeg leser her nå om dagen (og lysten til å kjøpe wee blir større og større..). Heia Matvraket! :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvorfor kan ikke magen min være slik den er når jeg står opp om morgenen, hele dagen???? :kjefte: :kjefte:

Da er den jo perfekt!!!!!

Ja wii er virkelig verdt sine kroner, er ikke så all verdens dyrt heller. og kjøper du spillene på cdon.com så er de forholdsvis rimelige også.

Idag er jeg skikkelig støl i magen....På den økten i går ble det tatt en del repetisjoner på crunches på alle måter, så kjenner det godt i magen ja!

I går ble min lørdag, fant jeg ut litt sent... :skratte: Ble salat til middag. Til dessert ble det servert SANS is, dog med mye mindre fett enn vanlig is,kun 4%. 145 kcal i en porsjon. Dessuten var den god. Til kvelds ble det et pizza stykke, et glass baccardi og en ferrero rocher...!!! Shame on me! hehe....

Idag skal jeg hjelpe min vennine B og vaske seg ut av leiligheten sin! Så blir litt aktivitet! I kveld skal vi bare være hjemme hos henne og kose oss! Skal absolutt forsøke å styre unna det usunne! I promise!!!;)

Ellers, så ønsker jeg dere en riktig god helg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh, det er lov å kose seg! Særlig når det er i små doser; du kunne jo spist halve posen og en hel pose med Rocher, sant? ;)

Vasking er jo faktisk ganske god trim. Det fant jeg ut da jeg flytta sist, ble jo sliten jo! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En snikleser melder seg! :vinke:

Jeg skriver under på at det er god trening å vaske... Vasket leiligheten grundig i hele går, og i dag er jeg utrolig støl i armene. Føles bra! :)

Og, ja, hvorfor kan ikke magen holde seg i morgenmodus hele dagen?? Noen dager ser jeg ut som om jeg har gjennomgått en 4 måneders graviditet på 13 timer... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo virkelig blitt hektet på wii treninga di. :danse:

Er vel lov å kose seg med litt godis når du er så flink ellers?

Ble ingers-brødet ditt bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smurfen

Jeg skriver under på at det er god trening å vaske... Vasket leiligheten grundig i hele går, og i dag er jeg utrolig støl i armene. Føles bra! :)

Og, ja, hvorfor kan ikke magen holde seg i morgenmodus hele dagen?? Noen dager ser jeg ut som om jeg har gjennomgått en 4 måneders graviditet på 13 timer... :fnise:

hehe det er akkurat sånn mage jeg å har.. d skulle vært omvendt, at man så gravid ut på morgenen så ble den gradvis mindre og på kvelden når man skal på byen er man slank å fin:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smurfen

hehe det er akkurat sånn mage jeg å har.. d skulle vært omvendt, at man så gravid ut på morgenen så ble den gradvis mindre og på kvelden når man skal på byen er man slank å fin:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kort visitt, er ikke helt i slaget i dag...Litt for mye i går kveld ja....hehe...... Imorgen starter min hverdag med jobb igjen, og jammen må jeg innrømme at jeg gruer meg litt! blitt så vant til slaraffenliv hjemme med å sove lenge og gjøre som jeg vil når jeg vil..hjelpes, hvordan skal dette gå...

Totalt avhengig av wii ja!!!;) Men det er gøy!!!

Ingers rugbrød ble kjempe godt;) Det kan anbefales! Metter ordentlig!

Ikke så mye utskeielser i forhold til mat i helgen, har jo unt meg litt ekstra men ikke så mye at samvittigheten har tatt overhånd. Men litt mye sprit i går kveld ble det..... hihi..

Ønsker dere en riktig god natt;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Helt enig! Det er rart altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kaffekopp: God morgen! Lykke til med jobbstart igjen!

JA til at Matvraket legger ut oppskrift på Ingers rugbrød i treningsdagboka si! :nigo:

Endret av twinklestar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen

Blir nok mye mindre blogging når jeg er på jobb ja, for på det nye systemet tillater dem ikke facebook/kvinneguiden med mer...TRagisk!!!!!!! Det nye systemet settes i gang imorgen så nyter det så lenge jeg kan....

Har oppskriften i vesken så her er den:=)

Ingers rugbrød ala B sitt rugbrød;

1.3 kg sammalt hvete

200 gr sammalt rug fin

200 gr helkorn hvete

1 dl linfrø

2 dl solsikkekjerner

2 tskje salt

9 dl havrekli

litt over halvanna pakke gjær

1.8 liter vann!

Bland sammalt hvete, rug, helkorn hvete, linfrø, solskikkekjerner, salt og havrekli godt!!! Del opp gjæren i et glass med vann (av det vannet du skal bruke - viktig at det er 37 grader) rør ut vannet i røren!

Det er bare å røre i "balja", ja for du må bruke en stor "balje", gjerne 10 liters, det skal aldri eltes på benken!

Dekk til med plast og la det heve i 30 min. Ta den så frem igjen og slå ned deigen og dekk til på nytt og hev i nye 20 minutter. Slå ned deigen etter hevingen og fordeles utover 3 stk 2 liters brødformer som er smurt med formfett. Pensle med litt kaldt vann. Stikk nedi med tuppen av en gaffel påhvert enkelt brød ca 4 ganger over.

Settes nederst i forhåndsvarmet ovn, 220 grader, og stekes i 55 min. Det må stå i formen i god tid etter å ha blitt tatt ut da det må være ordentlig kaldt før du bryter av en skive..

Mmmmm...Men, meget dårlig holdbarhet på brødet! Anbefales å skjæres opp i skiver, og fryses ned og heller ta opp litt og litt av gangen!

En annen ting som er veldig viktig, er å være NØYE på målene!!!

Tvi tvi og lykke til! Ps jenter: fortell om dere forsøker dere på dette, og si hva dere synes...Denne oppskriften er noe annerledes enn den tradisjonelle. Denne blir mer luftig, mer frø i, med andre ord; mye bedre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen

Blir nok mye mindre blogging når jeg er på jobb ja, for på det nye systemet tillater dem ikke facebook/kvinneguiden med mer...TRagisk!!!!!!! Det nye systemet settes i gang imorgen så nyter det så lenge jeg kan....

Ånei.... :omg:

Gleder meg til å prøve oppskriften din en dag! Blir spennende å se om jeg finner alle ingrediensene der jeg bor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppskrift. Skal ta på meg forkle, og bake en dag =)

ikke kvinneguiden på jobb? *snufs*

Håper du har litt energi til å holde oss oppdatert når du kommer hjem fra jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...