Gå til innhold

Matvraket skal bli helomvendt

Matvraket

Anbefalte innlegg

God morgen jenter :kaffekopp:

Jammen er det godt å starte dagen med litt trening, kanskje ikke så godt der og da...men etterpå.........Er så heldig at jeg har langfri nå og dermed "lever" jeg livet litt..Kjempe deilig! Startet dagen med å sette på wii maskinen min - og folkens: My fitness coach kan anbefales!!!:) Det er jo som en alminnelig treningstime på et treningssenter (ikke det at jeg har løpt ned døren der, men vet jo hvordan det foregår)

Jeg startet litt forsiktig idag, for å se an formen....Kjenner jeg har brukt kroppen til tross for at økten ikke var særlig lang eller tøff... Men skal allerede i morgen heve nivået litt..Lover!! :skravle: Jeg tok 15 minutter CARDIO "time" om jeg kan kalle det det....Gjennomførte den uten pause og ble både svett og andpusten!! Dernest forsøkte jeg meg på en halv yoga time, men den synes jeg var litt kjedlig! Tok et par øvelser for meg selv etterpå......Imorgen skal jeg kjøre dobbelt tror jeg:)

Også hoppet jeg i dusjen, skrubbet og pleiet kroppen godt...mmmmmm kjennes deilig ut nå!

Nå sitter jeg her, fått i meg to grove brødskiver og lurer litt på hva jeg skal finne på.....

Ps: til uken skal jeg til en vennine av meg og lære og lage INGERS Rugbrød! Lest så vanvittig mye bra om dette brødet og hun skryter fælt av det så da skal jeg læres opp:) Noen andre som spiser det her inne?

Ha en fin dag jenter, stikker garantert innom litt senere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at du har kommet igang allerede! Er så deilig å starte dagen med litt trening syns jeg, våkner liksom litt fortere :)

Når jeg har fri nå sitter jeg nesten bare og leser forskjellige treningsblogger og artikler jeg :fnise: Så blir jeg motivert, og går tur eller gjør litt pilates el :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ender nok opp med noe av det samme...Venter på en veldig viktig avgjørende melding idag også, så dagen går litt med til å grue seg litt og tenke konstant på en eneste ting...Det kan lissom gå to veier, rett til helvete eller følge den vanlige veien...Håper jo så klart på sistnevnte og det beste.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var til å trene da :duskedame:

Har lurt på om wii hadde vært noe, ikke at jeg skal slutte på treningsenteret, men kanskje gjøre noe annet på kvelden liksom :)

Ikke begynt på jobb etter ferien enda?

Jeg har også tenkt på Ingers brød, synes alt for mange av brødene i butikken ikke er grove nok. Kanskje jeg kan få oppskrift hvis du godkjenner brødet? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga omlegging på jobben så starter jeg i ny stilling som ikke starter opp før i slutten av januar derfor har jeg lang fri:) Ganske greit ja...Men litt kjedlig idag, er litt daff merker jeg...Lyst til å gjøre mye, men allikevel ikke lyst.....

Ja wii er faktisk tingen! Ble mektig imponert jeg!:=)

Ja, blir en dag til neste uke at det brødet skal bakes, så blir spennende og se..Viser det seg og være godt så skal jeg legge ut oppskriften:=*) Null problem:=*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen...

Ikke gjort særlig mye fornuftig..Ikke fått svar på det jeg ventet på heller, så magen slår seg jo helt vrang her..MEN jeg har fått gått meg en liten tur da..:) Spist sunt og fornuftig har jeg gjort også, og har ikke hivd i meg noe usunt!

Men et spm jenter: sånn bixit turbar, fryktelig godt! Man blir faktisk mett av en slik en...Er det noe som kan nytes som et mellommåltid? Eller blir det for mye kalorier tror dere? Kastet nemlig esken med oversikten, så må spørre og håpe noen vet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :hallo:

Vi har ikke Wii Fitness, men har Wii Sport. Og jeg synes boksing fungerer bra som oppvarming for meg. Blir litt engasjert og hissig om jeg taper, da. :fnise:

Ang. Bixit turbar så er det vel dessverre en del sukker i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er godt mulig...Forsøkte å søke på nett etter innhold også, men uten hell gitt...MEn så at de også har vanlig havrekjeks som de hadde skrevet var sunn med fullkorn eller ett eller anna i....hm..får vel komme meg i butikken og se på pakka tenker...

Ja wii er fantastisk ikke sant:) Har faktisk den sport jeg også...FOrsøke meg på det engang jeg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke klart å finne en eneste kjeks som ikke inneholder mye karbohydrater, selv grov havre- eller rugkjeks. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj da, da er det bare å droppe den tanken om å kjøpe slike pakker som mellommåltid! Forsøker å finne på noe smart å kjøpe for å ha i kjøleskapet som jeg kan forsyne meg av enten når suget tar overhånd eller til mellomåltider.....Noe som er lov å spise....hm...må tenke hardere.....

Nå har jeg forsøkt meg på å vaske ned taket, men det ble mer slitsomt enn noe annet, dessuten ble det ikke pent! Ble ordentlig skjollete og fælt så jeg ga vel egentlig litt opp......Men slitsomt var det! hehe....Fornøyd med min første "sunne" dag dette året...Og sånn skal det fortsette! Men kvelden er enda ung, er redd jeg kommer til å sitte å drømme om sjokolade og alt anna jeg kunne ha stappa i meg under tv kvelden :popcorn: Men skal styre unna, men tror jeg vil kjenne suget ja! Kjøpte meg suketter idag da det var tomt, så får heller kose meg med litt ekstra mye te;) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ønske jeg hadde Wii jeg og :) DU har vært flink Matvraket - så fint at du har funnet noe du liker!

Håper du koser deg med te :kaffekopp:

Må innrømme at jeg ble litt nysgjerrig på hva du venter på.... :rolleyes: Uansett hva det er, så håper jeg du får den beskjeden du ønsker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter...og god kveld...

Kort oppsummering av maten idag...:

Frokost: glass vann og to grove brødskiver.

Mellommåltid: te og et ryvita knekkebrød.

Middag: julepølse med poteter og kålrabistappe

Kvelds: kokt egg kopp te...

Må innrømme at jeg er litt sulten nå...synes ikke det er helt riktig å hive i meg en brødskive så sent, men det må jo være bedre enn å gå sulten....så blir nok til en liten skive snart ja....

Når det gjelder middager så kommer jeg til å spise heeeelt normalt der, jeg kommer til å styre totalt unna junkfood og være mer forsiktig med sauser osv, men jeg unner meg normalt norsk middag! Da er det sagt;:)

Er stolt av meg selv, ikke brus og ikke godis! Det virker litt som om magen min har blitt vant til dette daglig nå, derfor var det nok litt ekstra tøft idag, men da er det jo bare å tenke at morgendagen blir bedre...Imorgen skal jeg forresten få til en dobbel treningstime med wii..Håper jeg får det til, sambo starter sent på jobben imorgen, og jeg trener så absolutt ikke når han er hjemme (gud det hadde vært en herlig underholdning for han ja haha

) han drar 12tiden så jeg tror jeg står opp i joggebuksen og gjør unna det jeg skal også tar jeg treningen når han har forlatt the building også tar jeg dusjen...Jepp det er morgen dagensplan:) Ellers så blir det nok ikke så mye rapportering imorgen, jeg skal over til en vennine som har kjøpt seg ny leilighet så vi skal "innsove" den sammen:=) Gleder meg! Shopping blir det fredagen..Leiligheten må så klart ha interiør!! hehe....

Det var dagen min:) Akkurat i skrivende stund sies det på reklame på tv: det er veldig frustrerende å spise sunt og likevel ikke gå ned i vekt...... Altså en reklame for nutrilett! hm...... Har dette noe for seg mon tro? Sett også på den 30 days...men...jeg må si jeg har mine tvil!

ps: skal legge inn en liten tur imorgen!!! SÅ morgendagensplan:dobbel treningsøkt på wii og tur!

Føler dette var en god start ja:=)

Natta jenter

ps: ender nok opp med en brødskive nå ja..*løpe og lage*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmmmm det ble (en liten) grov brødsskive med svolværpostei..Mmmmm fikk sååå lyst til å bare spise ti til! Men nei.!!!

Ps: ble litt inspirert av twinkle, hun er utrolig flink til å spise havregrøt..For de som har lest meg gjennom tiden så er jeg ikke spesielt glad i havregrøt og klarer lissom ikke helt å lage den så god! Men jeg skal gi det et nytt forsøk, men jeg tror kanskje jeg skal satse på å blande med melk! men ser at mange har frukt i? Hva annet? Jeg ville helst hatt syltetøy, men skjønner at det er FY FY! Men havregrøt må være et greit supplement (eller hva det nå heter) til frokost. Variere litt, mellom dette og brød. (og ingers rugbrød forhåpentligvis senere) De dagene jeg feks spiser havregrøt til frokost kan jeg spise en brødskive til lunsj....

Er jeg på bærtur jenter??? Spytt ut!

PS: (igjen) : skyr er godt ja!!! ;=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris: hvor får man kjøpt skyr? :)

Matvraket, det var jo ikke rart du var sulten, når kveldsmaten kun var et kokt egg.. Den brødskiva etterpå skal du ikke ha noe dårlig samvittighet for iallefall ;)

Når jeg lager havregrøt, lager jeg med skummet melk og putter noen suketter i.. Smaker GODT synes jeg! Og litt lett syltetøy er heller ingen krise, om det er det du vil ha i.

Kos deg med innvielse av leilighet i morgen og shopping på fredag. Det høres jo helt herlig ut begge deler! :)

Sov godt :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAAAA MAMOLI du er min helt!!!!!!!!!! suketter er jo tingen!!!!! Senest idag satt jeg og sa at suketter gjør teen virkelig sååå god fordi den blir så søt!!! Fantastisk! Gjett om det skal testes ut! må bare kjøpe inn melken først da, for det er vel langt fra godt kokt på bare vann!!! Thank u thank u:=)

Og Mamoli;. skyr får du i de fleste matbutikker. Står i kjøleskapet sammen med yoghurten, melken og alt det andre. Jeg har hvertfall funnet det i de fleste butikker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig dag da! :) Og spis kveldsmat du, det gjør jeg.. Det "ikke spis etter 8" er mer en gammel myte en sant visstnok, men du trenger jo ikke nødvendigvis å proppe deg full av karbohydrater ;)

Jeg spiser havegrøt hver morgen! Til meg og B lager jeg:

3dl vann

2dl lettmelk

2dl havegryn

1 "håndflate" linfrø

1 "håndflate" solsikkekjerner

1 "håndflate" opphakkede mandler

Edit: Glemte kanel! Må ha kanel! :nigo:

Og så blander jeg i en teskje eller to med blåbærsyltetøy og strør litt rosiner over, mmm! B spiser med bringebærsyltetøy, så det er jo bare å prøve seg fram! Mye kcal i denne, men sunne ting og varer lenge, for meg hvertfall! :)

Endret av Shamim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:=) Ser at du bruker solsikkefrø og linfrø og det er faktisk noe av det som også brukes i ingrids rugbrød så kanskje bare kjøpe inn alt dette og ha det til begge formål;:=) Må lære meg dette med bakingen først, neste uke.... Men melk skal kjøpes inn ja;=)

Jeg må heeelt ærlig stille spm ved en ting, sett flere ganger at maaange spiser nettopp havregrøt til frokost, men også sett at ganske mange skriver at det er maaange kcal i det..Opp mot opp, er det bra å spise det eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dagen min:) Akkurat i skrivende stund sies det på reklame på tv: det er veldig frustrerende å spise sunt og likevel ikke gå ned i vekt...... Altså en reklame for nutrilett! hm...... Har dette noe for seg mon tro? Sett også på den 30 days...men...jeg må si jeg har mine tvil!

Ikke la deg lure av sånnt! Det er iallfall min mening!

Jeg spiser havegrøt hver morgen! Til meg og B lager jeg:

3dl vann

2dl lettmelk

2dl havegryn

1 "håndflate" linfrø

1 "håndflate" solsikkekjerner

1 "håndflate" opphakkede mandler

Og så blander jeg i en teskje eller to med blåbærsyltetøy og strør litt rosiner over, mmm! B spiser med bringebærsyltetøy, så det er jo bare å prøve seg fram! Mye kcal i denne, men sunne ting og varer lenge, for meg hvertfall! :)

Denne tror jeg er god Shamin :) Jeg pleier også å hive oppi linfrø og solsikkekjerner innimellom. Ellers som jeg nevnte i min dagbok er det godt med banan på også, eller blåbær, men det er jo så dyrt på denne tiden av året... Hvis ikke du tilfeldigvis har noen selvplugga bær i fryseren - det går nemlig fint å drysse over noen frosne blåbær - de tiner jo så fort. Eller eplebiter kan være godt. Eller skjære opp noen tørka aprikoser i små biter på størrelse med rosiner. APrikoser og rosiner kan du hive oppi mens grøten fortsatt er i kjelen også.

Bruk fantasien og prøv deg frem! :) Spent på om du snart blir hekta også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Twinkle også svarer, men jeg kan jo svare for meg selv:

Jeg har jo hatt det problemet at jeg spiser altfor lite, halvparten av det jeg burde, fram til tidlig oktober når jeg fant det ut. Jeg trenger en god frokost (blir skikkelig sulten nå), og trener som oftest rett etter frokost, så det burde holde en stund. Jeg har også lite jern, og får i meg for lite god olje, og det er mye av begge delene i linfrø, solsikkekjerner og mandler. :) Det er ikke maaasse kcal i det, men det er jo mer enn om du spiser to brødskiver eller 2 knekkebrød! Men jeg liker variasjonen, smaken, at det er varmt (hvertfall nå på vinteren) og at det metter lenge.

Haha det ble skikkelig tale for havegrøten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...