Gå til innhold

Panduras Eske


Pandura

Anbefalte innlegg

Gjest Brunhilde

Så flink du er som er kommet i gang med slanking (sa Brunhilde og stappet i seg enda en sjokolade!)

Alvorlig talt: Fra mandag er det full fart her også. Jeg tenkte jeg skulle følge "Eat" tingen - den med mye fett og lite karbohydrat. Skal ihvertfall prøve, men jeg er veldig glad i brød, så hvordan det går...

Får skrive litt i dagboka mi etterhvert...

Lykke til videre!

Heksehilsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for oppskriften Brunhilde, den skal prøves, men ikke akkurat nå!

Er på tredje dagen nå, og det går greit. Jeg også har sluttet å røyke, men det er noen år siden nå. Sluttet da jeg ble gravid for åtte år siden, og gikk NED mange kilo i vekt - fordi jeg var så dårlig. Etter det var jeg "fest"røyker, helt til jeg kuttet helt ut 1. januar-2000. Så jeg har brukt litt flere år på å legge på meg. Har jo hatt et svangerskap til siden det da. Men til bryllupet mitt i mai i fjor, var jeg faktisk 7-8 kilo lettere, når jeg tenker meg om.

I dag er det nydelig vær ute, og jeg sitter her inne ved PC'n :oops: . Det sku'kke vært lov! Nei, får se å komme meg ut en tur! Jeg har da jaggu et hundedyr jeg òg - som jeg faktisk kunne gå en tur med :ler: .

Nå er det ikke mange dagene til det braker løs! Fyller 40 om 20 dager, og jeg VET at gubben prøver å lage i stand noe! Han sier at vi "bare" skal ut å spise middag, men jeg vet ikke jeg.... :roll: . Det er liksom tradisjon i vår familie å lage istand surpriseparty, så jeg slipper vel ikke unna jeg heller. Da jeg fyllte 30 (å gosh, det er 10 år siden!), skulle vi også ut å spise middag, og da hadde han samlet sammen min mor, far, mine søstre med påheng, og mange venner. Det var så hyggelig!

Jepp! Apropos middag - hva skal vi finne på i dag da tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Enda en ny uke! Forrige uke var jeg kjempeflink. Rørte ikke et eneste kakestykke eller sjokoladebit eller is eller.... :o Nei fy, ikke tenke på sånne ting! Har skeiet ut litt i helgen, kost meg!

Gubben kom hjem med to fine ørret på søndag, og de grillet vi i folie. Hadde poteter og saus (!) og hjemmelaget, dansk agurksalat til. Mmmm, nyyydelig!

Var på kino på kvelden mens fjortis-Milla passet sine søsken. Hun er så flink atte. Vi så Lara Croft, og til min forundring handlet det om Pandoras Eske :ler: - kult. Fin film, med litt sjokolade og snacks til...

Men, nå er det tilbake til striskjorta og havrelefsa. Skal begynne å ta CLA, det har fungert kjempebra for meg tidligere. Har skaffet meg vekt, men den gidder jeg ikke bruke på en stund - fant jeg ut. Nedslående!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har jeg ikke vært like flink som forrige uke, men jeg har da likevel klart å kvitte meg med 3 kg tilsammen! :Nikke: Jippi!!!! Nå skal jeg begynne på helsestudio, det er noen år siden nå. Kondisen er elendig, og jeg har vel en tre-fir-og-femti muskler som for tiden befinner seg på ferie på ubestemt tid :o . Må se å få dem tilbake igjen!

I går kjøpte jeg fire nye fisker til akvariet mitt. Begynte med denne hobbyen i juni, og har prøvd litt og feilet litt. Ni av ti fisker har dødd etter hvert av sykdom, og nå har den siste overlevende overlevd i to uker. Så da fant jeg ut at det var på tide å gå videre. Blir så fasinert av å sitte å se inn i den lille verden, kan sitte sånn i lange tider!

Det hviskes og tiskes i krokene rundt meg her. Det er noe "skummelt" på gang, sikkert et aldri så lite surprise-party! I går kveld ringte ei venninne av meg på min manns telefon. Han hadde lagt seg, våre telefoner er like og lå ved siden av hverandre, og da jeg så hennes nummer, tok jeg den. Fikk beskjed om at jeg skulle jo ikke svare på hans telefon! Jeg lot som jeg var dum, jeg, og sa til gubben at hun sikkert bare lurte på hva jeg ønsker meg :kul: .

Uæææh, gru-gleder meg.....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Du ER kjempeflink. Ja, Pandura, det er alltid "neste" mandag med meg... Men i går syklet jeg 8 km til byen og 8 tilbake, det hjelper jo litt... Bruker også CLA, og tror nok at det hjelper. Har prøvd Reductil også - men det er så veldig kjemisk og virker inn på hele hjernefunksjonen, så det vil jeg ikke. Tror egentlig ikke det hjalp heller. For emg er det egentlig et spørsmål om å slutte å spise sjokolade... Klarer jeg bare det er halve jobben gjort.

Nok om det!

Når er det du har bursdag? Jeg fyller 40 neste år - men jeg har sagt at jeg ikke vil feire. Får se hva det blir til. Kunne tenkt meg og ta med 13 åringen et eller annet eksotisk sted, jeg.

Det er fredag i dag - og jeg skal til vet'en og vaksinere hunden. Fiskene (de 4 overleverne) er fornøyde med rent hus. Tør nesten ikke å innrømme at jeg ikke har rørt det akvariet siden i mai. Det er et under at ikke alle var døde. Den ene fisken vi har, en sugemalle, har vi hatt i nesten 2 år. Den blir større og styggere for hver uke! Tenkte jeg skulle kjøpe 2 planter og en kamfisk (rød, hvis jeg finner, eller sort) neste lønning. Syns de pynter så fint opp.

Ha en fin helg! Husk å kose deg oppi slankinga :wink:

Hekseklem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kose meg ja, det skal jeg love deg! Har hatt besøk av ei venninne i helgen, og har sikkert lagt på meg de tre kiloene igjen :cry: . På lørdag spiste vi kyllinggryte med masse fløte, og så ble det øl og Irish Coffee og litt til. På søndag spiste vi grillmat med pommes frittes til, eplekake med is til dessert, og på kvelden lagde jeg potetgull og løkringer med dip til. Fysjameg! Men du verden så godt det var!

Jeg får ta en fem-dagers fastekur for å få ut all dritt i kroppen, og for å få et spark i ræva, trenger det. Fastekuren kjøpte jeg i februar (!) men har enda ikke hatt gust til å gå på den.

Jeg og venninna mi gikk en tur på byen på lørdag kveld. Gubben var hjemme med unga, også hennes, flinke mannen! Vi hadde det kjempegøy. Var ikke hjemme før ved fire-tiden på natta, og var noget redusert. Heldigvis tok gubben med seg minstemann hjem til farmor, så jeg fikk slappet av!

Det er forresten neste onsdag jeg blir 40, den 24. september. Vi skal "liksom" ut å spise den 27. men det tror jeg ikke noe på. Men det er kanskje dumt å gå sånn å lure, jeg kan jo ende opp med å bli skikkelig skuffa! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmm, jeg og mannen har feiret dagen vår i dag. Det er 13 år siden vi traff hverandre! 13 år!!!! Hvor ble de av :o ?

Jeg var i det romantiske hjørnet, og ringte et firma som heter Balloon Company. Der bestilte jeg en "bukett" av helium-fyllte, romantiske, nyyydelige ballonger, og fikk dem til å levere på kontoret til min elskede! Fnis, han ble litt flau, men syntes det var skikkelig moro også. Alle kvinnfolka flokket seg rundt ham og syntes det var SÅ søtt! :ler:

Da han kom hjem, dro vi opp på skolen og gjorde vår borgerplikt. Så bar det hjem til hverdagslige plikter og skrikende unger!

Sukk, kunne man hatt det bedre? :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, så flink du har vært i det siste :) tror jeg trenger et spark bak for å orke å begynne å trene igjen jeg også. Pleier vanligvis å være ganske flink, men de siste ukene har jeg rett og slett ikke giddet. Huff.... Vel, ønsker deg lykke til videre med trening og slankekur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så var jeg 40 da :o ! Skjønner ikke at noen tar sånn på vei for en sånn bagatell, dette var da ikke noe skummelt!

Har fått fullt MC-utstyr - fra topp til tå - fra gubben og unga. Han kjøpte til seg selv også, så nå mangler vi bare sykkel'n. Også fikk jeg penger til å shoppe med på Kiel-turen, en de Longhi kaffe og espressomaskin som jeg har ønsket meg, og masse fine blomster! :hjerte:

Hadde besøk til kaffe og kaker i går, og på lørdag går vi ut en hel gjeng og spiser middag. Etterpå blir det party i kjelleren hos noen venner av oss, som har laget egen bar!

Og SÅ, på mandag, tar jeg med meg jentene mine på tur til Kiel. Minstemann får være hjemme hos far, har jeg bestemt meg for. Har ikke tenkt å sitte inne på en lugar i ørten timer, for å få han til å sove. Jentene mine er 7 1/2 og snart 15 år, så de er greie å ha med seg. (Hvis man ser bort fra yngstejentas problemer med AD/HD da!) Vi skal i hvert fall kose oss. Spise god mat, handle i tax-free, shoppe i Kiel, danse, sove.... :hjerter:

Slankingen gidder jeg ikke snakke om en gang, det går som det går :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Søren også! :sinnatagg: Jeg skulle jo huske bursdagen din, og så gjorde jeg ikke det! Unnskyld - og masse gratulasjoner på etterskudd!

La slanking være slanking en stund, det går nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...