Gå til innhold

Panduras Eske


Pandura

Anbefalte innlegg

:lol: Hei og hå, alle mine nærmeste naboer! Jeg har nettopp flyttet inn her, og byr på kaffe og kaker!

Her kommer jeg til å stortrives! :lol:

Klem fra Pandura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Heihei Pandura, og velkommen til oss!

Jeg tok med et fat ferske brownies jeg, sånn i tilfelle det skulle bli for lite.

Gjengen i gata her er nemlig veldig glade i kaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen, er dere her da? Nå ble jeg fryktelig glad! :P Jeg er veldig glad i kaker, men det er så trist å spise dem alene! :cry:

Hvis dere vil vite litt om meg, så er jeg 40 år(ÅH, du store all verden!!!) om 40 dager, jeg er gift og har tre barn! Sånn, det for holde i denne omgang!

Men du Tusenfryd; jeg kjøper ikke folk altså! Kakene er bare en ekstra bonus for godt vennskap! :ler:

Jeg er definitivt sikker på at jeg vil trives.....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh, endelig kan jeg puste ut og slappe av igjen. Min to-åring har vært fram og tilbake på legevakt og sykehus, fra torsdag til tirsdag.

Torsdag var vi først to ganger på legevakta, da gutten begynte å få problemer med å puste. Til slutt ble vi sendt på sykehuset, hvor de tok masse prøver og undersøkte om han hadde blindtarmbetennelse! De tok også røngten av lungene i.o.m. at han pustet så rart. Han hadde falsk krupp som liten baby, så da hadde de også det i tankene. Vi ble på sykehuset natten over, han og jeg, og dagen etter var alt helt i orden.

Det var skikkelig dramatisk på lørdag igjen, da han hadde pustebesvær og mannen min fikk fatt i en politibil på vei inn til sykehuset. Da de forsvant og jeg ble alene i bilen, tenkte jeg på hjertet, nyrer, lunger og alle mulige slags skumle ting.

Inne på sykehuset målte de høy feber, og han fikk puste i en maske som hjelper for falsk krupp o.l. Men de fant ingenting ut i fra prøvene de tok. Vi fikk beskjed om å være natten over for å "observere" han. Fikk utdelt et rom, og jeg og mannen min observerte han hele dagen. Noe mer ble ikke gjort av noen leger eller sykepleiere. Da vi plutselig hadde mistanke om at noe var galt i magen hans, og fortalte en sykepleierske dette, ble dette ignorert. Da ble jeg fly forbannet og sa at vi skulle reise hjem. DA fikk de fart på seg da! Barnelege ble hentet, røngtenbilde ble tatt av magen, og de fant ut at gutten hadde forstoppelse! Derav den rare pustingen. Min mann ble på sykehuset over natten, og på morgenen fikk go'gutten vår klyster. Sånn har det fortsatt fra søndag til i går; inn på sykehuset morgen og kveld for å sette klyster, og så har det gått bra etter hvert. Men man blir så utrolig sliten av en slik belastning!

Så i tillegg fikk min 7 år gamle datter natt til i går høy feber, vondt i hodet og grusomme smerter i magen. Dette har nå vart i to dager, og det er et "virus". Så jeg blir vel smittet snart jeg også.....!

Uansett, godt å få litt tid til KG igjen! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Stakkar! DU har hatt det slitsomt. Håper alt er i orden nå, og at du kan få slappet litt av og hentet deg inn igjen!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adina Madeleine

Hei Pandura.

Håper at det går bra med både sønnen og dattereren din nå.

Varme tanker til deg og familien din.

Klem fra

Adina M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige hilsner!

Har kommet meg litt nå, men i går stod jeg opp tre ganger :ler: ! Måtte også til legevakten igjen for å sjekke at snuppa mi ikke hadde blindtarmbetennelse.

I går ettermiddag dro gubben på fisketur med gutta, han blir borte helt til på søndag. Det skal bli deilig å være litt alene, man trenger det. Skjønt, jeg er jo ikke helt alene da - snuppa og lillegutt er jo hjemme. Fjortis-Milla er på villmarksleir med skolen, og drar rett til sin far når hun kommer hjem i morgen.

Skal bruke dagene til å være MASSE inne på KG! :kul: Trenger det.

Hei - nytt slagord : KG, må ha det, bare MÅ ha det! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker tydelig at høsten er i anmarsj nå, luften er i ferd med å bli kaldere og friskere. Det er en nytelse å sitte ute på verandaen en tidlig morgen, med kaffekoppen og avisa.

Apropos høst, så har vi tenkt å ta en tur på fjellet i beg. av september, for å få med oss høstfargene, det er så nydelig! I min ungdom, da jeg var sammen med fjortis-Milla's far, var vi hver eneste høst på fjellet og gikk lange turer. Savner det fryktelig! (men ikke reisefølget - grøss! :ler: )

Min søster og svoger spurte om vi kunne tenke oss å være med å leie ei hytte på åremål, og det er noe jeg og gubben har snakket om lenge. Hytta ligger i Hallingdal, har fire soverom, kjøkken, to stuer, bad og dusj, og det skal bli deilig å reise til et sånt sted i helgene!

I kveld skal jeg kose meg helt alene, med reker og hvitvin. Det blir litt rart, for det har liksom vært greia for gubben og meg, de fleste fredager i sommer. Men jeg klarer heldigvis å storkose meg i mitt eget selskap, og vet at han har det helt topp. Dessuten er det jo den fordelen at jeg kan være mer her inne! :P

Tilde-mor (snuppa på sju år) er fortsatt dårlig. I går kveld hadde hun 39,5 i feber og fortsatt magesmerter. Dro til legevakta bare for å være sikker. Følger nøye med hele tiden, det kan være begynnelsen på en blindtarm betennelse. Eller noe annet rart, i dag tidlig klaget hun på smerter fra navlen og ut mot høyre side, og så bakover mot ryggen. Vi får nok ta en tur i dag og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

uff, ikke hyggelig når barna blir syke. Får håpe det går bedre med datteren din, og at hun ikke få blindtarmbetennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så senket søndagen seg over oss. Jeg simpelthen elsker søndager! Tilde-mor er endelig frisk, lillegutt spiser bra igjen og "systemet" fungerer. Fjortis-Milla er hjemme fra Pappa'n sin og har forskanset seg bak en dør med masse dunk-dunk-musikk. Far sjøl i huset har endelig kommet hjem fra fisketur - uten fisk. Han var SÅ glad for å se meg :oops: igjen!

Jeg hadde egentlig planlagt en liten overraskelse for han. Har bestillt noe på Erotikknett.no som jeg skulle hente på "posten" på Rimi i går, 10 min. før de stengte. Hadde ingen kontanter og kontoen min var tom, så jeg skulle bruke mitt ubrukte Master-card. Og hva skjedde? Jo, pakken lå rett foran meg på disken, jeg kunne strekke ut hånda mi å ta på den - også tok ikke den forbannade kort-automaten Master-card!!!!! Jeg spurte om jeg kunne spurte ned til en minibank å ta ut pengene, og en av dem kunne stå utenfor med pakken. Jeg begynte å svette og stamme, men ingen kunne hjelpe meg. Jeg hadde lyst til å VRÆLE!

Men vi hadde det hyggelig allikevel da.......! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brunhilde

Så dumt med pakken din - MEN så har du jo noe å glede deg til?

Stakk bare innom for å si hei (og sjekke at ungene var friske igjen)... Og det var de jo! Godt å lese det - så er nok livet litt bedre å leve for deg også, tenker jeg!

Ha en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart hvordan dagene flyr av gårde! Plutselig er det torsdag - og jeg har ikke skrevet i dagboken min siden søndag! Det går virkelig ikke an!

Mandag var jeg hos legen ( :o tenk det, det har blitt mye leger i det siste!) og fikk konstatert at jeg ikke har lungesykdommen KOLS. Hipp hipp hurra! Som tidligere røyker har jeg nemlig hatt masse problemer med lungene - med lungebetennelse en del ganger. Det var "bare" en type astma, så jeg må regne med å bruke inhalator så lenge jeg lever. Men det skal jeg vel alltids klare.

Apropos tidligere røykere: jeg er enormt imponert over min mor, som var storrøyker i 52 år. I november i fjor fikk hun blodpropp i det ene beinet, og fikk klar beskjed om at hun måtte slutte å røyke. Hun har ikke tatt en eneste røyk siden!

Har bestillt billetter til Kiel-tur for meg og ungene i høstferien. Det skal bli deilig å komme bort en tur. Skulle ønske gubben kunne være med, men han er selvstendig, og må dessverre jobbe. Men vi får det fint sammen mine to søstre og barnas kusiner, farmor og ei venninne av meg med barn. I forkant av turen fyller jeg 40(!), og kommer til å ønske meg MASSE euro el. D-mark. Shopping - here I come......! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P Mandag; ny uke - nye muligheter!

Har passet sønnen til et par som giftet seg på lørdag. Tok med gutten til kirken, og så til fotografen etterpå. Brudeparet var så nydelige atte! Jeg fikk testet mine kreative evner da jeg skulle finne på en gave. Kjøpte et gammeldags spann, noen potteplanter, pyntesteiner og litt annet dill-dall. Schmokka det sammen, pakket det inn i cellofan - og vips! så var det en kjempefin bryllupsgave! Ble helt imponert over meg selv, jeg.

Har lest igjennom dagboken min, og funnet ut at det meste handler om sykdom! Huff, det er alltid et eller annet. Nå kommer det nok til å bli mer om det fremover også. Ikke akkurat sykdom, men Tilde-mor på 7 år skal nå utredes for AD/HD. Jeg og gubben var på det første møtet med BUP på fredag. Ut i fra ting vi fortalte, kunne mye tyde på at hun dessverre har AD/HD. Det er tre ting de ser spesielt etter, og det er oppmerksomhetssvikt (konsentrasjon), hyperaktivitet og impulsivitet. Skal på et møte til i morgen, og så på torsdag, og så begynner snøballen å rulle, da skal vi etter hvert ha med go'jenta vår. Selv om jeg fikk tårer i øya da det ble antydet AD/HD, skal det allikevel bli godt å få satt ord på det vi har strevet med i mange år. Kommer nok til å skrive en del om dette i tiden fremover - dersom jeg har tid.....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag er første dagen i resten av mitt liv :D . Jeg skal prøve å slanke meg 15 kg, og kommer til å bruke dagboken til å sutre i. Neida, skal prøve å føre ukentlige resultater, så jeg kan få litt mer motivasjon fremover.

Hvis noen besøker meg her inne, så vær så snill å ikke ta med kake, jeg er så svak for kaker!!!! Gulrøtter er bra!

Har vært på møte med psykologen på BUP igjen i dag, jeg alene, det var ikke viktig at gubben var med, da det var spørsmål om svangerskapet, fødselen, helse osv til Tilde. Vi kommer et skritt nærmere for hver gang. Parallelt med dette, går vi på ei foreldre-gruppe, som skal lære å bruke f.eks. ros og ignorering. Det er et amerikansk konsept, og bygger på boken til en dame ved navn Carolyn Stratton-Webster - "De utrolige årene". Dette er en bok jeg tror de aller fleste foreldre ville ha nytte av. Jeg har "lært" mine søstre med barn noen triks fra boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Først: Takk for hilsen! Kjempehyggelig som alltid.

Så, jeg forstår at det er litt "skummelt" å ha startet utredning av jenta di, men BuP m/flere består jo av mennesker med utrolig mye kompetanse på et sted. Dessuten har jeg utrolig respekt for foreldre som tar ting på alvor og ikke bare lar det "skure og gå". Skal bli spennende å følge med fremover!

Jeg skal også ned i vekt - helt 20 kg - kan vi ikke "sutre" sammen? Starter til mandag - må manne meg opp først. Slutta å røyke - etter 20 år - det ble 15 kg pluss på 3 mnd - og nå trives jeg IKKE med meg selv. Jeg er bare så utrolig glad i sjokolade...

Pizzaboller, jo, nå skal du høre.

Jeg lager vanligvis pizza helt fra bunnen av med hjemmelaget saus og ting på toppen. Pizzaboller er den lettvinte varianten. Da kjøper jeg en pakke kjøttdeig og en pose Toro pizzafyll og lager etter anvisningen på pakken. Har oppi litt ekstra krydder. Så lager jeg rundstykkedeig: 3 dl vann, salt, litt sukker, 1/2 pk gjær og hvetemel til passe deig. Lar denne heve en times tid. Så triller jeg ut 8 boller som jeg trykker helt flate - lar det være en kant rundt. Fordeles pizzafyllet på bollene og strør ost over. Steker 15-20 minutter (til oseten er smeltet), nest nederste rille og 225 grader. Lettvint kosemat som kan spises med fingrene...

Ha en fin uke - og lykke til med slankinga! Jeg VET hva du sliter med :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) takk for hyggelig hilsen i dagboka mi :) Ser ut til at du har litt av hvert å stri med for tiden. Så bra at det har blitt startet utredning av jenta di da, sikkert godt at det blir satt ord på ting ja :) Får vel ønske deg lykke til med slankingen også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da er første slankedag unnagjort! :P Har gått på Grete Roede kurs tidligere, så jeg kommer til å følge det, sånn noenlunde. Gidder ikke veie og måle, lærte litt "øyemål" den gangen.

Tenk, den gangen var jeg egentlig ikke overvektig engang! Har bare aldri vært fornøyd med kroppen min. I dag, når jeg ser på "gamle" bilder, blir jeg helt målløs over hvor slank jeg egentlig var. :evil:

Men, nå er jeg på vei tilbake. Neste sommer er jeg kvitt 10-15 kg, og det skal bli deilig!

Synes dagene går i ett for tiden. Denne uken skal jeg ha med meg to Bup-møter, en kveld med foreldregruppe, foreldremøte i 2. klasse hvor jeg også er klassekontakt, tre håndballtreninger for fjortis-Milla osv.... Ja ja, det er godt å ha noe å henge fingra i. Jeg er jammen glad jeg er hjemmeværende for tiden, hadde ikke hatt tid til å jobbe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...