Gå til innhold

Skvalen/Squalene i svineinfluensavaksinen

Gjest Chiffon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan ikke skjønne hvorfor det skulle være farlig. Det er et naturlig stoff som utvinnes av hai-lever(det er et større problem at det drepes masse hai for å få tak i det) eller planter. Og det finnes naturlig i kroppen vær i utgangspunktet.

Og det brukes masse i kosmetiske produkter. Ansiktskremen min bl.a inneholder squalene.

(ikke at alt som brukes i kosmetikk er helt ufarlig da)

Endret av Ella_Grey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser nå at Preben Aavitsland i tett på nett i VG mener dette er ufarlig, men er det egentlig det?

Mannen er utdannet som smittevern lege. Hvorfor skulle ikke mannen vite hva han snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne artikkelen kan være et utgangspunkt for å balansere ut den informasjon som kommer gjennom media:

http://www.nyhetsspeilet.no/2009/06/nordme...es-un%c3%b8dig/

Håper ingen kommer inn hit og tror at nyhtsspeilet er en seriøs nettavis. For det er den ikke! Så mye tull det står i den artikkelen, en person med biologi fra videregående kan lett se mange av feilene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det går fram av artikkelen er det massiv motstand mot vaksiner i USA. Pussig at vaksineprodusentene ikke går til søksmål mot de som står bak motstanden for å få erstatning for det økonomiske tap de blir påført og en gang for alle kan slå fast at vaksiner er helt ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksiner er ikke helt ufarlig. Det varierer etter hvilken type vaksine det er, men de som blir gitt ut i massevaksinasjonsprogrammer er relativt sikre. Men vaksinasjonene er definitivt bedre enn sykdommene, og så lenge det er tilfelle må man regne med at enkeltindivider kan og vil reagere på vaksiner. Er det bedre at mange dør og invadiliseres av sykdommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pandemrix-produsenten GSK nekter å svare på spørsmål om innhold og virkninger av kvikksølvet i vaksinen !

GlaxoSmithKline (GSK) som produserer Pandemrix (bl.a. for Sverige og Norge) fikk oversendt følgende 5 spørsmål som særlig er knyttet til kvikksølvelementene i svineinfluensavaksinen. (Svaret fra GSK er gjengitt helt nederst)

Her er spørsmålene:

Jeg ser av innholdsoversikten for Pandemrix at et av hjelpestoffene som benyttes er tiomersal. Jeg har 5 spørsmål om dette:

1. Betyr â€tiomersal†egentlig kvikksølv ?

2. Hvis tiomersal er kvikksølv, er det ikke da forbudt etter norsk lov å benytte kvikksølv fordi det er giftig ?

§ 2-6. Kvikksølv og kvikksølvforbindelser

Det er forbudt å produsere, importere, eksportere, omsette og bruke stoff eller stoffblanding som inneholder kvikksølv eller kvikksølvforbindelser.

http://www.lovdata.no/for/sf/md/xd-20040601-0922.html#2-6

3. Hvor mye kvikksølv inneholder Pandemrix i hver dose ?

4. Vil det ikke være helseskadelig for fosteret dersom kvikksølv-injeksjoner gis til gravide ?

(Under er litt informasjon om den helseskadelige effekten av kvikksølv for fostre og barn )

“Kvikksølv ødelegger neuronenes utvikling, og fremprovoserer skader på nervesystemet hos fostre, småbarn og barn. Kvikksølvet hindrer dannelsen av myelin, som er en fettsubstans som isolerer nervebanene fra hverandre. Myelin dannes etter fødselen, i de tidlige leveårene. Dette kan sammenlignes med plast som isolerer ledninger som leder elektrisitet. I tilfeller hvor metalltrådene fra ledninger med manglende/ødelagt beskyttelse kommer i kontakt med hverandre, vil det skapes forstyrrelser i hele systemet.

Tilstedeværelsen av aluminium og kvikksølv i organismen hemmer/ødelegger myelin-isoleringen mellom de ulike nervebanene, noe som muliggjør utidig «krysskontakt» («random crosstalk») mellom uisolerte nevroner/nervebaner som ikke må komme i kontakt med hverandre.â€

Hentet fra: http://www.nyhetsspeilet.no/2009/04/vaksin...e-immunisering/

5. Har Glaxosmithklein og/eller norske helsemyndigheter vurdert å gjøre det som tyske myndigheter/Glaxosmithlein i Tyskland har besluttet å gjøre, nemlig å utvikle en ny type svineinfluensa uten de helsefarlige ingrediensene kvikksølv og sqvalene ? (Se nedenfor)

GERMAN GOV ORDERS PHARMA TO MAKE NEW “SWINE FLU†JAB WITHOUT MERCURY AND SQUALENE:

The German government has told pharmaceutical companies to produce a new “swine flu†vaccine without the dangerous ingredients of mercury and adjuvant squalene, according to reports in the German media dated October 3rd.

Officials representing the federal states of Germany are reported to have insisted on new talks between the German health ministry and pharmaceutical companies.

The new swine flu jabs have to be without the adjuvant „squalene“ because these increase the side effects.

According to a spokesperson of the Health Ministry, representatives of the Health Ministry and Thuringia are to discuss with the pharmaceutical industry how to produce the new „swine flu“ jab and when.

GlaxoSmithKline has a major production facility for the “swine flu†jab Dresden, Thuringia.

The move comes after growing opposition in Germany over the dangerous swine flu jab.

Wolfram Hartmann, the head of the German association for children’s doctors, said that the German government should not have ordered vaccines with mercury and adjuvants for children especially.

Se: http://www.theflucase.com/index.php?option...105&lang=en

Og her er svaret fra GSK’s medisinsk ansvarlige:

“Takk for henvendelsen.

I henhold til Forskrift om legemidler § 13-5, har legemiddelfimaer som GlaxoSmithKline AS ikke anledning til å informere allmennheten om reseptpliktige produkters egenskaper, behandlingsområder og virkemåter.

På generelt grunnlag vil vi derfor anbefale deg å ta kontakt med fastlegen din. Du kan også gå inn på http://www.pandemi.no eller Statens legemiddelverks hjemmeside (se link under), der du vil finne gode svar på akkurat det du spør om her.

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får i deg mer kvikksølv gjennom maten du spiser, enn gjennom vaksiner.

For ikke å snakke om at vi blir utsatt for bakgrunnsstråling, bare fordi vi lever på jorden. Og er du redd for det, bør du ikke fly, for da blir du utsatt for enda mer bakgrunnsstråling. Og du må for all del ALDRI ta en eneste rtg undersøkelse, som kan gi stråling lik flere år med bakgrunnsstråling.

Det er så mye som er farlig, at jeg forstår ikke helt hvordan levealderen i den vestlige verden aldri har vært så lang som nå...? Og det til og med i de befolkningsgruppene som har høyest vaksinasjonsfrekvens...

Nei, best å være forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter: Hvorfor linker du til en WHO-side som avkrefter alt du, som en ivrig spreder av FUD rundt vaksiner, ønsker å spekulere i?

Til gjesten over:

Nei, tiometral er ikke et annet navn på kvikksølv. Derimot er det en betegnelse på den organometalliske kvikksølvforbindelsen hvis molekylærformel er C9H9HgNaO2S. Av formelen framgår det klart at tiometral inneholder kvikksølv - ikke at det er kvikksølv. Det er ikke rart dere smittesirkelidioter er så redde for vaksiner og andre legemidler når dere ikke fulgte med i kjemitimene på videregående, og dermed ikke har noe grunnlag for å forstå noe av dette.

Heldigvis er tiometral slik det brukes i vaksiner helt ufarlig!

Dette er åpenbart av måten tiometral har blitt brukt i vaksiner over hele verden i et halvt århundre uten at noen har tatt skade av det. Lancet-artikkelen som foreslo - men aldri beviste - en sammenheng mellom den tiometralholdige MMR-vaksinen og autisme har for lengst blitt imøtegått av tilsvarende studier som kommer til andre resultater, sågar også av forfatterne av den første artikkelen.

Smittesirkelidiotene velger naturlig nok derfor å ikke forholde seg til medisinske publikasjoner etter Lancet 351, og tar det som en bekreftelse på at "de hadde rett, men den onde staten vil ikke innrømme det" når myndighetene velger å be om at tiometral skiftes ut med tilsvarende, litt dyrere virkestoff i barnevaksiner. Det de i praksis gjør er å betale ekstra for at også de bakstreverske smittesirkelidiotene skal vaksinere barna sine, og dermed la være å bringe tilbake sykdommer som i utgangspunktet er utdødde i den vestlige verden.

For øvrig er det ingen indikasjon på en konspirasjon at ikke legemiddelfirma vil fortelle en tilfeldig person om produksjonsrutiner og innhold i reseptbelagte produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chiffon
Trådstarter: Hvorfor linker du til en WHO-side som avkrefter alt du, som en ivrig spreder av FUD rundt vaksiner, ønsker å spekulere i?

Jeg spekulerer ikke, det vil jeg absolutt ha meg frabedt, jeg ber om andres meninger om Skavlen. Dette fordi jeg ønsker mest mulig info da jeg er usikker på om jeg skal ta vaksinen.

Hva jeg mener om saken aner du dritt og ingenting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spekulerer ikke, det vil jeg absolutt ha meg frabedt, jeg ber om andres meninger om Skavlen. Dette fordi jeg ønsker mest mulig info da jeg er usikker på om jeg skal ta vaksinen.

Hva jeg mener om saken aner du dritt og ingenting om.

Hvis du ønsker mer informasjon om skvalen så spør du kvalifisert helsepersonell. Slik som Preben Aavitsland, og ikke lekfolk på et forum på internet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chiffon
Hvis du ønsker mer informasjon om skvalen så spør du kvalifisert helsepersonell. Slik som Preben Aavitsland, og ikke lekfolk på et forum på internet.

Andres synsinger er noen ganger ganske nyttig, det får deg til å sjekke opp ting og det kan få deg til å se ting fra andre vinkler.

Tror du seriøst at den eneste kilden jeg oppsøker er KG må du tro om igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Andres synsinger er noen ganger ganske nyttig, det får deg til å sjekke opp ting og det kan få deg til å se ting fra andre vinkler.

Som er vel og bra. Hvis det er tema en kan synse om.

Tror du seriøst at den eneste kilden jeg oppsøker er KG må du tro om igjen.
Nå, kilder og kilder. Når du linker til WHO,for å så begynne å tvile på kvalifisert personell, da er det noe vel merkelig. En eller annen plass i det såkalte kilde grunnlaget ditt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det isted, men: Squalene er et naturlig produkt i kroppen for å syntesere cholesterol. Hvorfor skal en liten dose av dette være så fryktelig skadelig?

Er jo sikkert enda mer skadelig å spise mye usunt som øker cholesterolet i kroppen, men hvem bryr seg da om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chiffon
Som er vel og bra. Hvis det er tema en kan synse om.

Nå, kilder og kilder. Når du linker til WHO,for å så begynne å tvile på kvalifisert personell, da er det noe vel merkelig. En eller annen plass i det såkalte kilde grunnlaget ditt.

Hvorfor kan du ikke svare på spørsmålet i innledningen istedte for å tillegge meg meninger du synes måtte passe? Greit nok at du er en tåpelig skikkelse, men noen ganger er du rett og slett for tåpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke svare på spørsmålet i innledningen istedte for å tillegge meg meninger du synes måtte passe? Greit nok at du er en tåpelig skikkelse, men noen ganger er du rett og slett for tåpelig.

Post 2

Post 3

Post 4

Hvor mange svar vil du ha? Eller passer ikke svarene i det verdensbilde ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...