Synne-Marie Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #421 Del Skrevet 23. juni 2011 Nei, det er litt kaldt for grilling i dag Var deeeilig med rømmegrøt! Skal mumse litt spekemat til kvelds tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 23. juni 2011 #422 Del Skrevet 23. juni 2011 Ble rømmegrøt her og . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 23. juni 2011 #423 Del Skrevet 23. juni 2011 Her spiste vi biff og pommesfrites. Dessert var is og jordbær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 23. juni 2011 #424 Del Skrevet 23. juni 2011 Jeg har hatt kjøttsuppe , den første jeg har laget selv noen sinne. Perfekt til slikt drittvær Herlige pjokken som rydder opp etter seg selv, og småkjefter etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 23. juni 2011 #425 Del Skrevet 23. juni 2011 Nåh, for en sjarmis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 23. juni 2011 Forfatter #426 Del Skrevet 23. juni 2011 Bra at dere alle har matvett Den kjøttsuppa hørtes spennende ut Pusilus! Du får legge ut oppskrift Ja han er ganske sjarmerende, der han tasser rundt og prøver å lære seg hvordan verden fungerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #427 Del Skrevet 24. juni 2011 Har målt og veid fjompelompen i dag. Han er 86 cm høy og veier 11,7 kg. Syns og minnes at vekta lå rett over 10 kilo på 9-månederskontrollen, så en får si at vekta har stagnert. Han gikk faktisk ned et halvt kilo mellom 9 mnd og et år. I mars var han 11,3, i begynnelsen av mai nede på 10,5 og nå altså nesten 12 kilo. Mye vektprat, men jeg har gått og bekymret meg litt for vekta. Han var jo i så godt hold som liten! Det ble en liten overgang fra å være dunderklumpens mor, også en dag våkne opp en flaggstangspire Prøver å pushe mat, men på en forhåpentligvis pedagogisk og avslappet måte. Merker jo at det sklir litt ut, når jeg lar han få spise det han helst vil mesteparten av tiden. Målet var jo at han gjennom å prøve ulik mat, mange ganger, skulle lære å bli glad i mat Men nå som jeg er trygg på at han vokser kan jeg bli litt strengere igjen. Han spiser jo det han får, selv om det ikke er favoritten. Han spiser bare ikke så mye av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 25. juni 2011 Forfatter #428 Del Skrevet 25. juni 2011 "Nytt" ord i dag. I stedet for "dæh?", har han begynt å si "deijn?", med skiiikelig trøndesleng. O holy diver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 26. juni 2011 #429 Del Skrevet 26. juni 2011 Vet ikke helt om jeg tør legge ut oppskriften, den kan skremme noen og en hver. Jeg fikk oppskriften av akupunktøren min, og var fryktelig skeptisk til det hele Hun ville jeg skulle lage meg oksehalesuppe Heldigvis fikk jeg vite fra en kollega at hun synes det er kjempegodt, så da prøvde jeg meg da- ble positivt overrasket for å si det sånn Oppskriften jeg har er 1,5-2 kg oksehale 2-3 store gule løk Fedd fra en hel hvitløk 1-2 selleristenger en passe stor bit ingefær Skyll kjøttet, ha det i en stor gryte og hell over vann til det dekker alt kjøttet, ha i resten av de oppkuttede ingrediensene. La det få et oppkok, etter det kokes det i tre timer på lav varme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #430 Del Skrevet 28. juni 2011 (endret) Høres spennende ut! Må man på spesialbutikk for å få tak i oksehale? Skal jo flytte ut på bondelandet, så der burde det jo være en smal sak å få tak i noe sånt ----- Her er det flytteløyer for alle pengene. I går kveld/natt klarte mannen å låse seg ute etter at han hadde pakket i bilen. Synd for han at jeg allerede hadde lagt meg, at mobilen min var utladet og at laderen lå i bilen.. Jeg spekulerte noe alvorlig når jeg våknet i fire-tiden og det ikke var noen mann der. Han lå og sov søtt i bilen viste det seg Han ble veldig glad når jeg kom og banket på ruta og spurte om han ikke heller skulle komme inn å sove Endret 28. juni 2011 av Synne-Marie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 28. juni 2011 #431 Del Skrevet 28. juni 2011 Jeg måtte på en av de asiatiske butikkene i området Sikkert ikke så mange etnisk norske som kjøper oksehale ofte nok til at det lønner seg for vanlige matbutikker å ha. Huff da, stakkar mannen Stiv og støl i rygg og nakke i dag da regner jeg med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 28. juni 2011 Forfatter #432 Del Skrevet 28. juni 2011 En av de asiatiske altså? Tenkte kanskje at Ultra eller en av de større supermarkedene kunne ha. Nei oksehalesuppe er vel neppe så vanlig i norske hjem lenger Mannen hevdet at han hadde sovet riktig så godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 29. juni 2011 Forfatter #433 Del Skrevet 29. juni 2011 Siste dag som trønder nærmer seg med stormskritt, og jeg har sommerfulger i magen. Hvordan skal det egentlig bli å etablere seg på en ny plass? Jeg har jo kjenninger, men mange har flyttet og det er få jeg kan kalle gode og nære venner. De fleste jeg en gang kjente har jeg ikke snakket med på år og dag. Hvordan skal det bli for mannen som egentlig ikke kjenner noen der og som må bygge seg et helt nytt nettverk? Og hva med mini som skal begynne i ny barnehage og som helt skal forandre den hverdagen han har kjent hele sitt liv? De små vennene hans som han har møtt på en ukentlig basis, som han nå bare kommer til å møte et par ganger i året? Noen kommer han sannsynligvis aldri til å møte igjen. Spesielt trist kommer det til å bli å forlate barnehagen som vi har blitt så glad i. Alle de snille og gode barna og de hyggelige og imøtekommende ansatte som har fylt minis dag med masse solskinn og glede. Det er så spennende med nye begynnelser, men avslutninger er bare pyton syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #434 Del Skrevet 6. juli 2011 Noen dager inn i ny jobbsituasjon og foreløpig er det bare spennende. Litt rart å være eneste dame, men tror nok at jeg kommer til å føle meg som "en av gutta" ganske kjapt Det er kanskje ikke alle som tar meg like seriøst hele tiden, men det er nok fordi jeg er ny og ikke fordi jeg er dame Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 6. juli 2011 #435 Del Skrevet 6. juli 2011 Korleis har flyttinga gått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aud Long Skrevet 6. juli 2011 #436 Del Skrevet 6. juli 2011 Det går nok bare krute godt! For noen heldige karer som får deg som kollega! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 9. juli 2011 #437 Del Skrevet 9. juli 2011 Herlig at dere er på plass Har lillegutt begynt i barnehagen? Håper han finner seg raskt til rette og får seg nye venner. God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 10. juli 2011 Forfatter #438 Del Skrevet 10. juli 2011 Flyttinga har gått greit. Har brukt litt ekstra tid på å installere oss på grunn av allergi og forkjølelse. Men det begynner å ligne et hjem Minien har late dager sammen med pappen sin, har ikke oppstart før i august. Vi har heldigvis hatt muligheten til å møte små og store barn han kunne leke med. Han begynner å få flere og flere ord, og det er skikkelig morsomt å "skravle" med han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 27. juli 2011 #439 Del Skrevet 27. juli 2011 Så søt lilleklumpen høres ut! Jeg synes også at det er litt uvant at snuppa ikke vokser i samme takt som før. Er liksom vant til at hun legger på seg og vokser masse for hver kontroll, og samtidig som det blir lengre mellom kontrollene så vokser hun ikke så fort lengre. Gratulerer med vel overstått master, flytting og ny jobb! Håper dere alle vil trives der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 2. august 2011 Forfatter #440 Del Skrevet 2. august 2011 (endret) Missiw Så spennende med en ny liten spire *Advarsel syteinnlegg* Har endelig fått kontakt med bhg. Etter å ha ringt land og strand rundt, endte det med at mannen måtte dra dit for å faktisk få snakke med noen. Skulle tro telefonen bare sto til pynt der borte Flaks for oss at faren min er på besøk nå, så han kunne kjøre bort (Mannen min har nemlig ikke lappen). Dessverre viser det seg at vi ikke kan starte innkjøring før i slutten av mnd, for da er de full bemanning igjen. Så mye for å få plass fra 1 august. Blæ. Det går jo, men det betyr jo at det går lengre tid før mannen kan begynne å jobbe + at det hadde vært mest ideelt med innkjøring denne uka, når vi har en ekstra sjåfør i hus. Nå må jo jeg gjøre det, og jeg får bare en dag fri til bhginnkjøring tror jeg. Det betyr at han må finne seg til rette med engang, ellers så blir det utrivelig for store og små. Æsj, bæsj, tiss og promp, for å si det på barnehagemåten. Ellers går det greit. Jeg er litt sliten, kjenner jeg. Det er mye som skal ordnes, og fikses og sette seg inn i. Blir bra Endret 2. august 2011 av Synne-Marie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå