Gå til innhold

Alle dagene

Synne-Marie

Anbefalte innlegg

Men mer komplisert case en planlagt = da blir det jo desto mer spennende det du skriver om, og du blir desto mer ekspert på området enn de som skal høre deg under masterfremlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal visst ikke ha noe masterfremlegg. Bare levere og få sensur :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

I dag har jeg fått en av de kjipere telefonene en barnehagemamma kan få. Hei, det er barnehagen, sønnen din har skadet seg og vi tror han må til legen :cry3:

Han har ikke skadet seg alvorlig og han kommer til å bli helt bra igjen. Men jeg er likevel helt skjelven og nesten litt på gråten. Lille babyen min jo :trist:

Det er antagelig likegreit at han får sove litt slik at han slipper en nevrotisk mamma oppå alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, det var vel en grusom telefon å få! :sjokkert: Godt at det ikke var så ille da! :klemmer:

God helg i snøværet! (Jeg vil ha sol og vårvær! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillevennen hadde klemstra handa si stakkars. Men heldigvis ingen brudd. Han kvikna såpass til i løpet av dagen at jeg hadde null skrupler med å sende han på bestemorsferie, og selv har vi vært på "kjærste"helg, så derfor har det ikke blitt noen oppdatering før nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempedeilig å gjøre noe på egen hånd :jepp:

Bare en kjapp oppdatering her. Jeg og mini har hatt en uke med host og snørr, og i helga fikk stakkaren omgangssjuke. Han er piggere nå, men det ser ut til at far i huset går ned for telling, så vi krysser for at vi slipper en "Hat-trick" ;) Har vært å handlet kriselager med mat og div i tilfelle vi blir liggende begge to.

Målte og veide mini på lørdag og da var han 11.3 kg og 84.5, cm så han har vokst godt siden januar (80 cm og 10 kg). Det morsomme er at selv om han har økt både på vekt og lengdekurven, følger han på en prikk kurven sin på vekt-til-lengdeskjemaet.

Endret av Synne-Marie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at du slipper unna! Fysj å fysj!

Fint at han følger kurven sin da! :hjerte:

Ha en fin uke i winterwonderland! (Kan ikke våren komme snart! :kjefte: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da. :troest: Her har hele familien hatt omgangssyke tre ganger i vinter. Det er fryktelig når det står på, men varer som regel ikke så lenge da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er jo heldigvis en kjapp affære. Huff, håper det blir lenge til neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig tilbake på skola.

Har gått igjennom mailen og det var en omstendig prosess. Innimellom all spam og alt som skulle besvares, lå det en liten lokkemail fra cdon og glimtet. De savnet meg og ville gi meg rabatt på 50 kroner om jeg bare kom og handlet hos dem :fnise: Så da endte jeg opp med å bestille meg den siste til Jean M. Auel som kommer ut i disse dager. Ser ut som om de allerede har oversatt til norsk? Pussige saker! Gleder meg i hvertfall til å lese siste bind i Jordens Barn-serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke lite frekk da :ler: Jeg også har store planer om å kjøpe den siste boken :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

Det blir lite skriving for tiden. Masteroppgaven tar mesteparten av tiden min. Nå er det heldigvis påskeferie og det skal bli skikkelig fint :)

Endte opp med å avbestille den boka forresten. Den ble jo aldri sendt, og når jeg kontaktet dem viste det seg at de ikke hadde den på lager og ikke visste når den kom inn igjen(!). Så da fikk jeg støttet en lokal bokhandel istedet ;)

Mini vokser som et skudd og nylig måtte vi ut og kriseshoppe litt bodyer og bukser. Hadde tilgodelapp på Cubus og fant noen greie bukser der, men ingen bodyer. Var innom H&M og, men må bare innse at selv om de har greit babytøy, er gutteklærne ganske kjedelige. Fant noen retrofine bodyer på Lindex og endte også opp med å kjøpe vår/høstjakke der (knæsj grønn!).

Panneluggen hans nådde plutselig ned til nesa hans igjen, så jeg tok saksa fatt her ene dagen. Tror det må bli den femte eller kanskje sjette klippen han har fått. Lurer på hvor langt hår han hadde hatt, om jeg ikke hadde klipt det i det hele tatt? Sikkert skulderlangt i hvertfall.

Jeg tror kanskje jeg hadde noen poeng når jeg startet på innlegget, men det skjedde så mye annet her at jeg har glemt hva det kunne være :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Siden sist har jeg maskinklipt poden. Det ble bra, men jeg angret jo straks på at jeg hadde klippet det lange fine håret hans ;)

Vi fikk endelig innkalling til sykehuset og poden har nå vært og "justert" nøttene. Det tok jo bare 9 mnd fra vi ble henvist, via time på sykehuset til inngrep. Men det var jo tross alt "et mindre rutineinngrep uten ventetid" så vi får vel være glad til ;) Hvem vet hvor lenge vi hadde måtte venta om det var ventetid lizzm :skratte:

Ellers er jeg hjemme med sykling på andre dagen. Han har ørebetennelse og legen anbefalte fri ut uka :hoppendeglad: Det kommer som bestilt i masterinnspurten altså :jepp: Jeg hadde en særs oppløftende samtale med en ansatt i barnehagen i dag som komme informere meg om at det gikk vannkopper i bhg og "at de ofte startet med feber og snufs altså". Det löser sej?!

Mini stakkars har vært skikkelig slakk, med host, snørr og gørr, og i går natt hadde han en skikkelig sjau med ørevondt og pustevansker. Ikke kult. Begynner å lure på om han kan ha astma? Vi fikk nemlig ventoline hos legen og det hjalp skikkelig på pusten. Vi har også hatt god effekt av bricanyl tidligere, og det er jo også medisin som åpner luftveiene. Men det er jo klart, en slik type medisin vil jo også være effektiv mot en heftig forkjølelse ;)

Endret av Synne-Marie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til poden :kose:

Jeg vet alt om ventetid på inngrep :sukk: Det tok nesten to år fra henvisningen ble sendt til fastlegen min, til jeg fikk inkallelse til inngrep. Ventelistegarantien var brutt med flere måneder, men slik er det når man skal operere noe som er lavest prioritet og vil ha de/den beste til å gjøre jobben.

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til poden :kose:

Jeg vet alt om ventetid på inngrep :sukk: Det tok nesten to år fra henvisningen ble sendt til fastlegen min, til jeg fikk inkallelse til inngrep. Ventelistegarantien var brutt med flere måneder, men slik er det når man skal operere noe som er lavest prioritet og vil ha de/den beste til å gjøre jobben.

:klemmer: Det var lenge å vente ja.

Skal egentlig ikke klage, det har jo ikke akkurat vært plagsomt for oss at vi måtte vente litt. Men nå er det heldigvis overstått, og det ble et mye mindre inngrep enn tenkt og, så alt er jo vel.

Vi var altså på sykehuset på fredag, så når vi dro til legen på mandagen satt åpenbart minnene friskt hos mini. Han skulle ta cpr og helsesekretæren skulle være hyggelig og by han en leke, et sånt lite lykketroll. Og den minen gutten satte opp! Han regelrett skulte på damen og noe lykketroll skulle i hvertfall ikke han ha. Så damen ble jo litt betuttet og lurte på om han kanskje hadde vært der før og tatt prøve. Så jeg måtte ile til og forklare at sist noen hadde bydd han et lykketroll, så hadde det endt med venflon i handa og narkose, så jeg skjønte jo om han var litt skeptisk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...