Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #21 Skrevet 12. oktober 2009 Hvis noen hadde stjelt katten min, og nektet å gi den tilbake, hadde jeg gått rett inn i huset å hentet den, eller ringt til politiet og bedt de gjøre det
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2009 #22 Skrevet 12. oktober 2009 hannkatten min koser seg hos en gammel dame noen timer om dagen. hun har spurt om det er ok :)noe det helt klart er. hun er vår nærmeste nabo og setter stor pris på han det jeg syntes er vanskelig med å hente henne er at de ikke skjønner et kvekk av det jeg sier.. Kan du ikke bruke Googles' oversettelsesprogram eller noe sånt? To jest moim kotką = det er min katt. Skriv det på en lapp og stikk den i hånda på dem. Herregud for noen frekke mennesker.
Gjest MooCow Skrevet 12. oktober 2009 #23 Skrevet 12. oktober 2009 Kan du ikke bruke Googles' oversettelsesprogram eller noe sånt? To jest moim kotką = det er min katt. Skriv det på en lapp og stikk den i hånda på dem. Herregud for noen frekke mennesker. Det var en god ide. Jeg jobber med noen polakker saa hvis du vil ha noe oversatt send meg en pm og jeg kan spoerre for deg.
Gjest Gjest_Sulosi_* Skrevet 12. oktober 2009 #24 Skrevet 12. oktober 2009 *Det høres rart ut at disse naboene ikke forstår hverken norsk eller engelsk*Sitert Det er ikke så uvanlig at polakker ikke kan norsk eller engelsk. På jobb hao meg er det ca 40 polakker og det er kun de under 30 som kan engelsk (pga de hadde russisk og ikke engelsk på skolen) og de over...de holder seg til sine egne, de er her for å tjene penger og synes norsk er et vanskelig språk og lære.
NoAngel Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter #25 Skrevet 12. oktober 2009 kanskje det hadde vært lurt!! skal snike litt og se om jeg ser henne på trappen der igjen i mårra. er nok lettere å få oversatt en lapp enn å snakke med dem! håper de er polske ihvertfall. er 2 polske og 1 litauisk bil i gården der. sender deg en pm på det jeg moo tusen takk
Gjest MooCow Skrevet 12. oktober 2009 #26 Skrevet 12. oktober 2009 kanskje det hadde vært lurt!! skal snike litt og se om jeg ser henne på trappen der igjen i mårra. er nok lettere å få oversatt en lapp enn å snakke med dem! håper de er polske ihvertfall. er 2 polske og 1 litauisk bil i gården der. sender deg en pm på det jeg moo tusen takk Gjoer det du.
Gjest Døv Skrevet 13. oktober 2009 #27 Skrevet 13. oktober 2009 Vel, så lenge du vet hvor hun er og kan bevise at hun tilhører deg, så gå og hent katten! Ta med noen du kjenner og hent pusen hjem. Hvis du nekter kan du gå til politiet. Du ville vel anmeldt om noen stjal hunden din? Nettopp. Med fingerspråk kan man komme langt selv om man ikke kan døvespråket. Jeg ville ringt på døra til disse, sagt pussy, mjauu - pekt på meg selv, foldet armer som om jeg holdt en baby - og gått inn i deres leilighet. Hadde sagt See? Sett spørrende på dem. Og lett etter kattunger. Hvis de enda ikke kan norsk eller engelsk, ville jeg pekt på meg selv, tegnet et bilde av en katt på en blokk jeg hadde med meg, og pekt på meg selv igjen og sagt: See? Mer vanskelig er det ikke. Hadde det vært kattunger der, ville jeg spurt via noen som kan språket om de vil ha en. Hvordan forklare at de skal slutte å mate den? Tegne en katt (utrolig hvor flink eller dårlig man er til å tegne, men de forstår strektegninger vel?) - tegn en matskål hos deg og katten - tegn matskål og katt hos henne med et kryss over. Det burde alle forstå. Jeg har vært i mange land og har måttet ty til tegninger. De er lett å oppfatte. Forresten bør du sterilisere katten din.
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2009 #28 Skrevet 18. oktober 2009 Nettopp. Med fingerspråk kan man komme langt selv om man ikke kan døvespråket. Jeg ville ringt på døra til disse, sagt pussy, mjauu - pekt på meg selv, foldet armer som om jeg holdt en baby - og gått inn i deres leilighet. Jeg tror ikke jeg ville pekt på meg selv og sagt pussy....
Miss moneypenny Skrevet 20. oktober 2009 #29 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg hadde virkelig blitt forbanna hvis noen hadde tatt katten min på den måten! Og jeg hadde gjort alt i min makt for å holde katten unna andres-katter-stjelere. Har du hørt om det middelet man kan sprøyte i blomsterbed o.l. for å unngå at katta går på do der? Det gir en lukt som katter hater, men vi mennesker kjenner den ikke.. jeg husker ikke helt hva det heter i farten, men har en flaske her hjemme et eller annet sted. Det middelet hadde jeg klint uttover trappa til polakkene når de ikke er hjemme! Og gjerne litt foran trappa, kanskje spraya litt i hele tunet Andre ting jeg kan komme på i farta; ta med deg lensmannen, og banke på. Holde katta inne en stund (kjedelig for katten, men like kjedelig for tyvene).
Megana Skrevet 21. oktober 2009 #30 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg tror ikke jeg ville pekt på meg selv og sagt pussy....
Phaedra Skrevet 21. oktober 2009 #31 Skrevet 21. oktober 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. Pheadra, mod
Anaconda Skrevet 21. oktober 2009 #32 Skrevet 21. oktober 2009 Man eier aldri en katt. Katter bosetter seg der de vil selv. Så katten din har nok bestemt seg for at hun trives bedre hos røkelsesdamen enn hos deg. Gjelder dette andre dyr også, mener du? For eksempel hund..?
Gjest Grafica Skrevet 21. oktober 2009 #33 Skrevet 21. oktober 2009 Hvordan går det NoAngel, har du fått igjen pusen din enda?
Gjest Glør Skrevet 21. oktober 2009 #34 Skrevet 21. oktober 2009 Man eier aldri en katt. Katter bosetter seg der de vil selv. Så katten din har nok bestemt seg for at hun trives bedre hos røkelsesdamen enn hos deg. Dersom den andre personen skjemmer bort katten feks med våtfor hver dag, mens den stort sett får fornuftig mat hjemme blir det litt skeivt grunnlag for valget dens. Det blir som om noens barn skulle velge å flytte inn hos naboen, fordi der spiser de mcdonalds mat hver dag, og lar dem se på tv til de stuper.
NoAngel Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter #35 Skrevet 25. oktober 2009 fortsatt ingen katt nei.. jeg jobber opp mot til å snakke med dem. gruer meg veldig, men må jo bare gjøres..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå