Gå til innhold

Toving av Trysil garn


Jenta24

Anbefalte innlegg

Eg bruker aldri vanleg vaskemiddel til ull pga. det sliter unødvendig på ulla. Hadde heller brukt milo, grønnsåpe, eller ingen såpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Resultatet ble veldig bra! :) Krympet litt mer enn jeg trodde, men det er fortsatt god plass til rumpa til søstra mi på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest strikkeguri

Kan man kjøpe Trysilgarn - Artic, andre steder enn Europris? Jeg sitter her med 100 gr. for lite.

Forresten, hvis jeg skal strikke ullsokker, str. 4 år, med dette garnet (16 m), hvor mye bør jeg legge opp da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man kjøpe Trysilgarn - Artic, andre steder enn Europris? Jeg sitter her med 100 gr. for lite.

Det som heter Trysilgarn er det bare Europris som selger, det er deres eget merke. Men, man kan finne de samme garntypene i andre kjeder, men da heter det noe annet. Jeg ville kontaktet Gjestal (som produserer Trysilgarn) og spurt om hvilke typer som tilsvarer Artic, og hvilke kjeder som selger det. De er alltid veldig hjelpsomme og hyggelige når man ringer. Jeg har sett garn fra Gjestal hos -nille, Sparkjøp og Bogerud. Men det er sikkert i andre butikker også! :)

Innlegget er endret iht KGs regler.

Bond, mod

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strikkeguri
Det som heter Trysilgarn er det bare Europris som selger, det er deres eget merke. Men, man kan finne de samme garntypene i andre kjeder, men da heter det noe annet. Jeg ville kontaktet Gjestal (som produserer Trysilgarn) og spurt om hvilke typer som tilsvarer Artic, og hvilke kjeder som selger det. De er alltid veldig hjelpsomme og hyggelige når man ringer. Jeg har sett garn fra Gjestal hos -nille, Sparkjøp og Bogerud. Men det er sikkert i andre butikker også! :)

Takk for svar. Jeg tar først en tur innom Nille i morgen - tar med en prøve av garnet også. Hvis ikke blir det tur til Europris.

Når det er sagt: Jeg mener jeg strikker verken for stramt eller for løst, men likevel holder ikke nøstet langt nok, i forhold til hva oppskriften og magebeltet tilsa. Garnet spises rett og slett for fort opp.

Nå gjenstår det bare å se hvordan garnets tovekvalitet er, gitt.

sitat endret

Bond, mod

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har veldig ofte samme opplevelse, at det blir for lite garn. Men man lærer etter hvert, og kjøper inn litt mer garn enn man tror man trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...